Strona 2 z 3

Re: Jazda próbna Sotento 4 1,6 hybryda

: wtorek, 6 października 2020, 23:49
autor: rudi_pl
Może nie błysnę bo polibudę kończyłem parenaście lat temu, świat poszedł do przodu ale matematyka na szczęście nie. To nie do końca tak że sumuje się max moce i momenty obrotowe silników elektrycznych i spalinowych. Są różne rozwiązania techniczne a producenci podają sumę tak aby wychodziła duża cyfra. Zależy czy silniki są na wspólnym wale, czasem silniki elektryczne napędzają tylną oś, i inne kombinacje.
Powiedzmy że benzyniak ma max moc przy 5500obr/min, elektryk często przy niższych 2500-3000. Sumarycznie maksymalne moce poprostu nie występują. Trochę lepiej się składa w dieslach.

Pamiętam z hamowni uczelnianej - badaliśmy jakiegoś Forda (około 200 konny stary pickup, 3 biegowy automat 2WD) po wyjęciu motoru był hamowany bezpośrednio - okazało się że straty na przekładniach sięgały 40 koni! W hondzie Acord o podobnej mocy i tym samym teście straty były minimalne.
Należy jeszcze nadmienić iż na stanowisku obok nowe amortyzatory kayaba zamontowane w kolegi 126p miały skuteczność 105% ...

Re: Jazda próbna Sotento 4 1,6 hybryda

: sobota, 19 grudnia 2020, 09:58
autor: Tony_Stark
Tydzień temu dostałem do „testów” tą nieszczęsną hybrydę 230KM... :tdown:
Przejechałem po mieście i eskpresówce ~100km.
4 dorosłych plus 1 małe dziecko i przyspieszenie można odliczać kalendarzem a spalanie na ekspresówce na poziomie 12-13 litrów :palm:
W mieście elektryk działa tylko do 40km/h, ale jakiekolwiek sensowne ruszanie ze skrzyżowania lub świateł i załącza się benzyniak.
Janusze biznesu będą mieli czym szpanować przed „somsiadami” :roftl: , a potem będą :girl4: pod dystrybutorem...
Nie wyobrażam sobie swobodnej i bezpiecznej jazdy takim parchem, w konfiguracji 4/5 osób plus bagaże.

Re: Jazda próbna Sotento 4 1,6 hybryda

: sobota, 19 grudnia 2020, 11:20
autor: fotlot
rings pisze:Miałem dzisiaj okazję pojeździć Sorento 4. Jeździłem najbogatszym XL plus pakiet prestige. Wrażenia pozytywne. Oprócz silnika. Straszny muł.


Najkrôtsza recenzja, czy warto było pisać ?
Lepiej zdaj relację z jazdy swoją "trójką",to może być ciekawsze. :happy2:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: sobota, 19 grudnia 2020, 19:32
autor: Whiteehead
Wczoraj widziałem na strefie tuningu sorento 1.6 hybrydę. Na hamowni silnik pokazał zaledwie 175koni. Więc dziwnie
. Poza tym układ hybrydowy wylacza się powyżej 140km/h i działa sama spalinowa. Jeździłem 4 i nie było zachwytu. Chciałem zmienić za swoją 3 lecz zrezygnowałem.
Objezdzalem te hybrydę swoją 2.0 crdi jak miałem jeszcze 185koni, a powyżej 100 hybryda nie istniała w starciu z dieslem. Szkoda, że nie ma silników 2.5t i 3.3 jak w stanach. Mogłoby być super auto.
Dodając na koniec, hybryda w mieście paliła mi 9.5 litra przy mocnym Eco drivingu. Więc zupełnie już sensu nie widziałem na wymianę.
Kia obiecywała spokojnie między 6-7 litrow w mieście

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: sobota, 19 grudnia 2020, 21:19
autor: Tony_Stark
Podstawowym rynkiem tego auta jest Ameryka Płn, gdzie Vmax na autostradzie to 110km/h, a „dramatyczne pościgi policji” są przy ~150... Ja się wcale nie dziwie że to taki muł. Jedyne co go ratuje to diesel, ale chciałem coś zmienić, poczuć trochę innej energii... Trzeba będzie inaczej rozegrać kwestię finansową i chyba wybrać inną markę. No trudno...

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: niedziela, 20 grudnia 2020, 10:43
autor: hunter
Hybryda jest na rynek EU ze wzfględu na normy emisji. Na rynku USA nadal królują silniki benzynowe.

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: niedziela, 20 grudnia 2020, 11:41
autor: Tony_Stark
Normy, normy... a ponoć u Hamburgerów są ostrzejsze niż w UE?
BTW, ta hybryda też jest u nich w katalogu. Z benzyniaków jak na razie oferują jeszcze 2.5 NA i 2.5 Turbo, oba 4-cylindrowe.

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: środa, 13 stycznia 2021, 23:07
autor: Tony_Stark
Kto reflektuje na taką „wersję”?

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: czwartek, 14 stycznia 2021, 09:39
autor: Whiteehead
Jak to prawda to kupię :happy1:
:edit
Skad takie info, na stronie w konfiguratorze jeszcze nie ma, a według broszury od października jest
:edit2 Dobry bait :D pół sorento pół STINGER broszura

Re: Jazda próbna Sotento 4 1,6 hybryda

: piątek, 5 lutego 2021, 18:50
autor: kaacka
fotlot pisze:....... Najkrôtsza recenzja, czy warto było pisać ?
Lepiej zdaj relację z jazdy swoją "trójką",to może być ciekawsze. :happy2:


proszę bardzo, krótka opowieść o mojej sorento III, gwarancji i jeszcze paru ciekawostkach https://www.youtube.com/watch?v=QEdNu5_yb4g miłego oglądania :beer:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: środa, 17 lutego 2021, 13:33
autor: marek123
Dziś miałem możliwość zobaczenia środka nowego Sorento i generalnie pozytywne wrażenia zepsuło pokrętło do regulacji wysokości świateł! Myślałem, że to bieda wersja była a to był XL+jakieś tam pakiety. Myślałem, że takie urządzenia w tej klasie to już dawno zapomniane, a tu niespodzianka...... Inni producenci idą w jakieś matrycowe, hiper ledy lub laserowe a tu powrót do przeszłości. Ręce mi opadły.....Kiedyś KIA ładowała wszystko (albo prawie) co było dostępne na rynku.

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: środa, 17 lutego 2021, 15:52
autor: hunter
A nie było to było pokrętło regulacji oświetlenia deski rozdzielczej?

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: środa, 17 lutego 2021, 17:02
autor: marek123
No właśnie nie. Obrazek wprawdzie wzięty z Otomoto, ale napisane, że to wersja XL. Nie miałem czasu zdjęć robić. W Sportagu najnowszym też taki wynalazek jest :).
Tu lepiej widać (5.28): https://www.youtube.com/watch?v=Rhjf2rq3KeY

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: środa, 17 lutego 2021, 17:22
autor: Marek
Poszukaj z ksenonami, nie będzie miał ręcznej regulacji.

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

: środa, 17 lutego 2021, 21:53
autor: marek123
Prędzej Yeti spotkasz niż Sorento IV z ksenonami. Ksenony odeszły w niebyt. Już w III od liftu tylko ledy, ale przynajmniej poziomowanie było.