Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11382
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#31 Postautor: Marek » czwartek, 18 lutego 2021, 01:25

Ja nie chcę nic zobaczyć. Chodziło mi oto że jak by były ksenony to było by automatyczne poziomowanie a do byle ledowych niema.

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#32 Postautor: Tony_Stark » wtorek, 21 września 2021, 00:44

Czy ktoś natknął się na YT na test tego auta w dieslu, albo jeszcze lepiej porównania z hybrydą? Może być w obcych językach...

jender
moja ranga
moja ranga
Posty: 118
Rejestracja: niedziela, 16 maja 2021, 10:28
Skąd jesteś: Wrocław
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2017
Kolor: Pearl Black
Przebieg (km.): 150000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#33 Postautor: jender » środa, 3 listopada 2021, 21:01

Tu masz link do testu https://youtu.be/pCXng55uQ1U

Test robił też ten Polak co mieszka w UK, który opublikował na yt film Nabity w Sorento.

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#34 Postautor: Tony_Stark » poniedziałek, 3 stycznia 2022, 00:13

Dzięki… Widziałem już porównanie diesla i hybrydy od Słowaków. Niestety, handlowiec poinformował mnie, że zamówienie można składać dopiero od stycznia 2022, a realizacja będzie może gdzieś we wrześniu… :palm:
Poszedłem więc gdzie indziej, a nowe auto będzie na przełomie lutego i marca. BTW, koncern ma conajmniej debilną politykę w stosunku do Europy, bo do mniejszych modeli jakoś daje się wmontować sensowny 2.0 TB.

Awatar użytkownika
Sasza_79
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: sobota, 29 stycznia 2022, 21:49
Skąd jesteś: Rybnik
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento IV
Silnik: 1.6 T-GDI 230KM Sorento4
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2021
Kolor: Mineral Blue
Przebieg (km.): 2000
Twoje poprzednie Sorento: To moje pierwsze Sorento.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#35 Postautor: Sasza_79 » sobota, 5 lutego 2022, 10:37

Cześć, mam takie Sorento. Przyspieszenie to 9.0s ze startu zatrzymanego. Auto ma ponad 2 tony ze szklanym dachem. Moim zdaniem przydałoby się co najmniej 1.8 pod maską, ale to nie jest auto do ścigania się - bardziej ze względu na zużycie paliwa. Nie odczułem problemów z wyprzedzaniem. W trybie ECO jest lag dość wyczuwalny na początku - hybrydą jeździ się inaczej niż czysto spalinowym. Auto zawsze rusza na silniku elektrycznym (ok 60 HP). Ja jestem pozytywnie zaskoczony, jak radzi sobie ten silnik w tak dużym aucie. Moim zdaniem nie ma dramatu - jest "ok".

Awatar użytkownika
Sasza_79
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: sobota, 29 stycznia 2022, 21:49
Skąd jesteś: Rybnik
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento IV
Silnik: 1.6 T-GDI 230KM Sorento4
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2021
Kolor: Mineral Blue
Przebieg (km.): 2000
Twoje poprzednie Sorento: To moje pierwsze Sorento.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#36 Postautor: Sasza_79 » poniedziałek, 21 lutego 2022, 05:16

W kwestii "lagu" podczas ruszania w trybie ECO: faktycznie, jest ok 2 sekundowe opóźnienie podczas włączania się do ruchu np. wjazd na zatłoczone rondo. Nurtował mnie ten temat, bo nie chciało mi się wierzyć, że w sumie dość elastyczne auto ma problemy, żeby "się pozbierać". Otóż, odkryciem (przynajmniej dla mnie :idea: ) jest tzw. kick-down czyli szybkie wciśniecie pedału przyspieszenia do podłogi. Jeśli chcecie szybko włączyć się do ruchu, wystarczy wcisnąć "do podłogi" i nawet bardzo obciążone auto reaguje natychmiastowym ruszeniem - "lag" nie występuje :ok:

Awatar użytkownika
Sasza_79
jestem
jestem
Posty: 7
Rejestracja: sobota, 29 stycznia 2022, 21:49
Skąd jesteś: Rybnik
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento IV
Silnik: 1.6 T-GDI 230KM Sorento4
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2021
Kolor: Mineral Blue
Przebieg (km.): 2000
Twoje poprzednie Sorento: To moje pierwsze Sorento.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#37 Postautor: Sasza_79 » poniedziałek, 21 lutego 2022, 05:22

marek123 pisze:No właśnie nie. Obrazek wprawdzie wzięty z Otomoto, ale napisane, że to wersja XL. Nie miałem czasu zdjęć robić. W Sportagu najnowszym też taki wynalazek jest :).
Tu lepiej widać (5.28): https://www.youtube.com/watch?v=Rhjf2rq3KeY


A no faktycznie jest coś takiego :roftl: . Nie wiem jak w niższych wersjach, ale w mojej jest nivomat i jeszcze nigdy nie miałem potrzeby użycia tego pokrętła, a mam za sobą wyjazd na narty w 7 osób + każde wolne miejsce załadowane po sufit + bagażnik dachowy załadowany po brzegi. Problem z wysokością linii odcięcia świateł przy obciążonym tyle po prostu nie występuje.

Bili
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 27 stycznia 2017, 20:06
Skąd jesteś: Świętochłowice
Silnik: 2.2 CRDI (197KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2017
Kolor: sreberko
Przebieg (km.): 800
Inny Samochód: Aygo/Proace
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Jazda próbna Sorento 4 1,6 hybryda

#38 Postautor: Bili » poniedziałek, 21 lutego 2022, 07:05

Jak widzę masz HEV'a mnie bardziej interesuje PHEV jak będę się decydował.
Ale jak wygląda faktycznie spalanie w twoim przypadku miasto/trasa.
Bo raczej nie ma nikogo na forum kto jeździ już PHEV'em i mógł się podzielić bliższymi informacjami.


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento IV”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości