Działanie klimatyzacji w trybie auto.

Wszystkie tematy związane z wnętrzem samochodu

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#31 Postautor: Xors » wtorek, 22 listopada 2016, 09:10

lookhash pisze:
Xors pisze:Ja mam takie pytanie ogólne. Po jakim czasie zaczyna grzać w samochodzie? Jeśli chodzi o chłodzenie bylem zadowolony, ale grzanie jest lipne. Owszem po 15-20minutach robi się znośnie. Przy temperaturze ustawionej na max dmucha tylko nieco letnim powietrzem. Wymiana filtra pyłkowego pomogła tylko w cyrkulacji i parowaniu szyb.

Sprawdź poziom płynu chłodniczego - miałem taką samą sytuację. Okazało się że było za mało płynu więc nagrzewnica (która jest dosyć wysoko) była zapowietrzona i nie grzała jak należy.

Mam tak zmatowiony zbiorniczek, że ciężko dokonać pomiaru nawet z mocna latarka od boku. Może ktoś wie na ileu cm od korka powinna być powierzchnia płynu? :think:

Czujnik temperatury wewnętrznej jest przy prawej nodze kierowcy. Od której strony zacząć się do niego dobierać i jak czyscic?

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#32 Postautor: miro » wtorek, 22 listopada 2016, 09:41

Jeśli chodzi o zmniejszony nadmuch ciepłego powietrza, to miałem taki objaw teraz.
Wydaje mi się, ze problem tkwi w ustawieniu temperatury przez cały rok w jednym zakresie.....ale mogę się mylić.
Tak jakby zawór "zapiekał" się w tym miejscu.
Sprawdziłem poziom płynu i był w normie, więc jadąc regulowałem naście razy ręcznie temperaturę od minimum do maksimum.

Nie wiem czy to tu jest problem, ale znowu grzeje jak zawsze.

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#33 Postautor: moka » wtorek, 22 listopada 2016, 11:16

U mnie grzeje dopiero jak silnik nabierze temperatury, przy postoju w korku mniej. Układ chłodniczy pełen i szczelny bo płynu nie ubywa. U was też tak jest? Widzę, że jeden kolega ma podobnie ale raczej układ u mnie nie jest zapowietrzony więc ok. Czujnik przy stacyjce wyczyszczony. Do parownika się nie próbowałem dostać z racji braku wiedzy i schematów.

Dodam, że klimatronik po auto teście pokazuje jedynie błąd fotoczujnika czy jakoś tak.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#34 Postautor: miro » wtorek, 22 listopada 2016, 12:20

To chyba normalne, że nadmuch podaje coraz cieplejsze powietrze w zależności od nagrzania silnika.
Tak samo cieplej dmucha przy większych obrotach, niż przy wolnych.

Może zmierz temperaturę nadmuchu i będzie można porównać.

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#35 Postautor: Xors » wtorek, 22 listopada 2016, 12:54

Dobry pomysł, zmierzę maksymalną temperaturę z nawiewu przy nagrzanym silniku i max nawiewie. To będzie jakaś wymierna wartość, którą można porównywać. Wracając do czujnika temperatury wewnętrznej z której strony się za niego zabrać?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#36 Postautor: Marek » wtorek, 22 listopada 2016, 20:20

Xoros , włóż patyk do zbiorniczka , tak żeby był mokry tylko sam czubek , potem przyłóż na zewnątrz i będziesz mniej więcej wiedział ile jest płynu .

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#37 Postautor: miro » wtorek, 22 listopada 2016, 20:41

Śrubokręt mam, kombinerki i chęci też, ale jak się do czujnika na nagrzewnicy dostać.....dalej nie wiem. :kwink:

Xors pisze: Mam tak zmatowiony zbiorniczek, że ciężko dokonać pomiaru nawet z mocna latarka od boku. Może ktoś wie na ileu cm od korka powinna być powierzchnia płynu? :think:


Latarką z boku poświeć i poruszaj autkiem, to zobaczysz poziom płynu.
Najpierw jednak rozgrzej silnik i ustaw temperaturę na maksimum.

Czujnik temperatury wewnętrznej jest przy prawej nodze kierowcy. Od której strony zacząć się do niego dobierać i jak czyscic?

Musisz zdemontować lewą osłonę obok kolumny z radiem, klimą itp.
Potem są jak dobrze pamiętam dwie śrubki do odkręcenia i masz plastik w ręku.
Czujnik czyściłem płynem do elektroniki, bo było na nim sporo tłustego kurzu.
Ostatnio zmieniony wtorek, 22 listopada 2016, 20:44 przez miro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
suprotec
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 01:44
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#38 Postautor: suprotec » niedziela, 27 listopada 2016, 12:55

Czujnik oszronienia jest w parowniku/nagrzewnicy koło filtra kabinowego nawiewów. Czujnik temperatury wewnętrznej koło prawego kolana.
Wydaje mi się że to są dwa ważne punkty w poprawnym działaniu układu auto klima, dzięki nim porównuje temperaturę w nawiewach do tej w kabinie.

Dawniej miałem bardzo duże amplitudy temperatury, albo było za gorąco albo za zimno.

Taka ciekawostka, czujnik oszronienia wymieniłem w kilka minut bez rwania deski rozdzielczej, czy rozbierania dogłębnie czegokolwiek.
Wmontowałem go od strony filtra kabinowego w nagrzewnice a kabelek wyprowadziłem na zewnątrz nawiercając mały otwór w obudowie a następnie uszczelniłem go plasteliną ;)



Dla wielu pewnie będzie to oczywista rzecz w sprawie pracy climatronica ale opowiem jak działa to u mnie.
Teraz odpalam auto, panel jest w trybie auto np 22 stopnie Celsiusza, na zewnątrz 5stC.
Koło 2 minut wieje na szybę (zależy od temperatury na zewnątrz, nieraz włącza klimę) następnie przełącza się na nogi, wentylator wchodzi na pierwszy bieg i czeka aż silnik zacznie się nagrzewać, potem stopniowo zwiększa obroty wentylatora. Jak już nagrzeje w kabinie to wentylator pozostaje na drugim biegu.
W lato jak chce wychłodzić w kabinie to podobnie to wygląda tylko włącza nawiew na twarz, włącza klime a wentylator prawie na fulla.

Czyli auto klima działa idealnie, tak jak powinno, w pracy nie odbiega w ogóle od najnowocześniejszych samochodów dostępnych teraz.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#39 Postautor: vokal » niedziela, 27 listopada 2016, 14:49

Zamontowanie czujnika oszronieniania przed parownikiem spowoduje nieprawidłowe działanie klimatyzacji.
Teraz czujnik widział wyziębienie powietrza poniżej 0*C i wyłączał sprężarkę.
Po przełożeniu od "nawietrznej" czujnik nigdy nie wyłączy sprężarki, bo nigdy nie zostanie wystarczająco wyziębiony.
No może poza zimowymi mrozami, kiedy zmrożone powietrze będzie zasysane do kanału nawiewu.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#40 Postautor: miro » niedziela, 27 listopada 2016, 15:36

Przejrzałem forum i coś tam już wiem, że sporo trzeba zrzucić żeby się do niego (parownika) dostać.
Tylko zastanawia mnie, czy czujnik parownika ma coś wspólnego z działaniem klimatyzacji w zimie?
W lecie rozumiem, ale w zimie? :hmm:

Awatar użytkownika
suprotec
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 01:44
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#41 Postautor: suprotec » niedziela, 27 listopada 2016, 20:58

Czujnik działa (wcześniej uszkodzony, zamarzała mi cała chłodniczka parownika) nie ma znaczenia z której strony go wciśniesz miedzy żeberka, to jest miedziany pręcik który praktycznie przechodzi na drugą stronę chłodniczki/parownika, działa on na zasadzie styku swoją obudową o elementy użebrowania, oczywiście ważne żeby był zamontowany na parowniku a nie nagrzewnicy, długość kabla pozwala na wciśnięcie go prawie na środku parownika. Stary że będzie tam siedział z drugiej strony, nie aktywnie, w niczym nie przeszkadza, przepinamy tylko wtyczkę do nowego czujnika i to wszystko, 5min pracy.

Nie teoretyzuje :) w praktyce mam tak zrobione, działa.
Opis:
Otwierasz klapke od filtra pyłkowego, wyciągasz filtr pyłkowy, zaraz obok klapki po lewej mniej więcej na środku (góra dół) nawiercasz wiertłem dziurkę (uważać na parownik) tak żeby przecisnąć pręcik czujnika z kablem, wciskasz czujnik miedzy żeberka, to jest ta chłodnicza po lewej (patrząc z fotela pasażera) Przepinasz wtyczkę z starego czujnika, jest on na lewo od klapki (patrząc z fotela pasażera)



Czy ma on znaczenie w pracy układu nagrzewania? Nie wiem, ale w końcu to jest czujnik temperatury, może inne elementy mogą korzystać z jego wskazań, nie tylko klima. W każdym razie, po wyminie czujnika i oczyszczeniu czujnika kabinowego , nie używam innego trybu niż Auto, w zimę i lato.
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2016, 21:47 przez suprotec, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#42 Postautor: miro » niedziela, 27 listopada 2016, 21:36

Masz może namiar na czujnik, gdzie go kupić, symbol?
Będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
suprotec
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 01:44
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#43 Postautor: suprotec » niedziela, 27 listopada 2016, 21:40

CZUJNIK PAROWNIKA KLIMATYZACJI - THERMISTOR A/C EVAP
Numer 97614-3E100 976143E100
cena w serwisie 90zł, dostępny w jednym ze sklepów internetowych.
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2016, 21:48 przez suprotec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#44 Postautor: miro » niedziela, 27 listopada 2016, 21:48

Dziękuję.

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Działanie klimatyzacji w trybie auto.

#45 Postautor: PABLOTECH » wtorek, 1 sierpnia 2017, 22:49

Podepnę się pod wątek. Co prawda moje pytanie dotyczy Sorento II (XM) ale myślę, że zasada działania jest podobna ( jeśli nie taka sama ) i nie ma sensu zakładania oddzielnego tematu.
W poprzednim aucie (kia cee'd) tryb auto dostosowywał siłę i kierunek nawiewu bez uruchamiania sprężarki klimatyzacji. Temp. na zewnątrz spadała ... rosła a z kratek wiało raz słabiej raz mocniej ale nie waliło lodem. Jak trzeba było schłodzić kabinę to przycisk AC i już.

W Sorento wciśnięcie klawisza AUTO robi to samo co wspomniany wyżej cee'd tyle, że dodatkowo uruchamia sprężarkę klimatyzacji na dodatek nie uwidaczniając tego faktu na panelu klimatyzacji ... klawisz AC nie świeci się :hmm: . Dopiero wciśnięcie klawisza AC zapala lampkę a ponowne wciśnięcie gasi ją wyłączając kompresor klimy. Wtedy siła i kierunek nawiewu działa jak w trybie auto ale bez "funkcji schładzania" czasem nawet wykorzystując obieg wewnętrzny tak jak dzisiaj przy +33st. Pytanie . . . czy to jest poprawne działanie trybu auto ? :think:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:


Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości