Panel Climatronik

Wszystkie tematy związane z wnętrzem samochodu

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
ARCHIWUM

Panel Climatronik

#1 Postautor: ARCHIWUM » niedziela, 14 marca 2010, 00:41

Witam.Posiadam w swojej Kijance sterowanie klimatyzacją w postaci pokreteł.Chciałbym zmienić na panel "klimatronik".Wejścia z tyłu obu są jednakowe.Moze tylko komputer wystarczy?W poprzednim wozidełku(VW Passat)miałem klimatronik i ...troszke sie przyzwycziłem do wyswietlacza w klimatroniku.Czy ktoś to przerabiał,lub wie o co biega z zamianą?Pzdr.Lee :)

Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=43419

oku
moja ranga
moja ranga
Posty: 86
Rejestracja: wtorek, 8 czerwca 2010, 17:05
Skąd jesteś: Katowice
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: czarny + szare
Przebieg (km.): 106000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#2 Postautor: oku » środa, 18 sierpnia 2010, 12:36

Hi, hi. A ja odwrotnie. Irytuje mnie obsługa i działanie automatycznej klimatyzacji i myślę o zamianie jej na panel ręczny!

Pokrętła są:
- szybsze w obsłudze
- większe i bardziej intuicyjne
- mniej absorbujące.

Takie mam przynajmniej odczucia po przesiadce z auta z pokrętłami.

Np. cykliczny przycisk "mode" w automacie. Najpierw trzeba go odnaleźć, potem naciskać i zerkać na wyświetlacz, czy już mamy upragniony wariant wiania. Wszystko to odwraca uwagę od prowadzenia

Ponadto automat ma swoje własne poglądy na temat wyboru środków szybkiej realizacji zleceń - np. intensywną pracą wiatraka, która zagłusza radio ;) Jeśli mam latem do przejechania krótki odcinek po dłuższym postoju to robi dużo szumu o nic. Osobiście wolę jechać w trochę większym ciepełku niż ogłuchnąć. (Taki szum też rozprasza)

Tak więc proszę o podzielenie się doświadczeniem z przeróbki (tej odwrotnej) A pragnącym automatu - przemyślenia moje pod rozwagę.
Ostatnio zmieniony środa, 18 sierpnia 2010, 13:33 przez oku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#3 Postautor: cyber_human » środa, 18 sierpnia 2010, 13:02

Niestety, zgadzam się z powyższym.
Klimatronik w Sorento, przynajmniej do FL, jest do bani. Po prostu masakra. Z przodu zimno (mi to pasi, ale Cyberowej nie), tryb AUTO to jakaś porażka. Gdy już schłodzi do zadanej temperatury, wyłącza klime (!!!!) co powoduje, że nagle czuje się ciepłe wilgotne powietrze z zewnątrz, po czym po dłuższej chwili znów załącza kompresor.
No porażka jakaś.

Idealnie klimatronik działał w Omedze B. Nieźle w Focusie i Mondeo. Ale to, co proponuje KIA w Sorento, to masakra.
Jeśli ktoś ma w dobrym stanie panel manualny, rozważę zamianę :)

Znam człowieka, gościł na tym forum, który z powodu tego problemu pozbył się Czołga!!!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#4 Postautor: Admin » środa, 18 sierpnia 2010, 13:22

Ja mam manual i nie zamieniam się , mimo , że maska namawia mnie na zamianę na automat. :)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#5 Postautor: autorus » środa, 18 sierpnia 2010, 13:34

Mi klimatronik w sorci działa spox. Nie mam żadnych problemów. Żonka obok ma dodatkowe sterowanie temperaturą. Nigdy nie miałem manuala a nawet nie brałem pod uwagę.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#6 Postautor: cyber_human » środa, 18 sierpnia 2010, 13:36

Pewnie po FL, w dwustrefowym, poprawili soft. Szczęściarzu! :31
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

karacena
moja ranga
moja ranga
Posty: 134
Wiek: 46
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 11:43
Skąd jesteś: Rzeszów/Łańcut
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2004
Kolor: srebrny metalic
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#7 Postautor: karacena » czwartek, 19 sierpnia 2010, 08:58

No to teraz pytanie jak rozróżnić który to panel jest - dwustrefowy?
I czym różnią się te panele? Sam się zastanawiam nad zamianą z manualnej na automat - ale jak ma to działać do bani to nie ma sensu.
2.5 CRDi EX 2004, 85 tyś, Olej, 2HI/4HI/4LO

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#8 Postautor: cyber_human » czwartek, 19 sierpnia 2010, 09:12

Ja się chętnie zamienię: oddam klimatronik za pokrętła.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#9 Postautor: Admin » czwartek, 19 sierpnia 2010, 09:50

Cyber , na zlocie dam ci pokręcić pokrętłami :) , zobaczysz czy jest jakaś różnica .
Może nigdy nie sprawdzałes jak to jest w manualu w Sorento i po prostu wydaje ci się , że jest lepiej.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#10 Postautor: cyber_human » czwartek, 19 sierpnia 2010, 09:55

To świetny pomysł Adminie. Tak uczyńmy.
Tyle, że prawda wychodzi po chwili jazdy w ciepły dzień.
No, ale zobaczymy.
Dziękuję za propozycję.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

maska

Re: Panel Climatronik

#11 Postautor: maska » czwartek, 19 sierpnia 2010, 11:42

Cyber :) w klimatroniku, oprócz ustawienia auto :) masz też możliwość ustawiania parametrów ręcznie :) Posprawdzaj sobie wszystkie czujniki :) mnie jakoś normalnie toto pracuje :) a mało nie jeżdżę :)

oku
moja ranga
moja ranga
Posty: 86
Rejestracja: wtorek, 8 czerwca 2010, 17:05
Skąd jesteś: Katowice
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: czarny + szare
Przebieg (km.): 106000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#12 Postautor: oku » czwartek, 19 sierpnia 2010, 12:30

Pewnie, że można w automacie ustawiać wszystko manualnie - ale poza działaniem inna jest ergonomia (pierwszy post). Jak dla mnie - pokrętło jest po prostu lepszym interfejsem. Dużo lepszym. Tak samo jak porządne pokrętło volume w odtwarzaczu zamiast jakichś mikro przycisków - i to takie ciężko chodzące pokrętło.

Przyciski - trzeba przyznać - na zdjęciu w katalogu prezentują się lepiej :)

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#13 Postautor: autorus » czwartek, 19 sierpnia 2010, 12:48

pierwszy raz słyszę dyskusje nad wyższością manual nad climatronic :11 :11 :11

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#14 Postautor: cyber_human » czwartek, 19 sierpnia 2010, 12:56

Bo nie znasz jak fatalnie działa klimatronik w modelu Sorento przed FL.
Znaczy fatalnie działa regulacja temperatury.
Ale może fakt, mam coś z czujnikami.
Przy montażu SuperLock będę miał plastiki zdjęte, to posprawdzam.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Panel Climatronik

#15 Postautor: cyber_human » czwartek, 19 sierpnia 2010, 15:13

U mnie właśnie chłodzi tak, że zamarzają szyby od środka :)
No prawie, robiłem serwis profilaktyczny klimy w tym sezonie.
Chodzi mi o to, że trudno u mnie uzyskać temperaturę taką, która nie daje zimnego nosa i stóp, ale daje komfort w ciepłe, wilgotne dni.
Za to drugi rząd siedzeń ma już dużo cieplej. Choć gdy ja tam siedzę jestem niezadowolony brakiem tlenu. I wtedy domaga się otwarcia na oścież okna dachowego...

W każdym razie dwustrefowy klimatronik w Omedze '96 działał wybornie.
Wierzcie mi, to co oferuje Sorento I generacji jest na prawdę kiepskie.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości