Elektryczne ogrzewanie postojowe
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 26 stycznia 2020, 05:13
- Skąd jesteś: Suwałki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Elektryczne ogrzewanie postojowe
Cześć
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z elektrycznym ogrzewaniem postojowym?
Chciałbym coś takiego zamontować do swojego samochodu. Z tego co się trochę orientuję firma DEFA robi takie rozwiązania, ale jest to mocno kosztowne.
Czy znacie inne sprawdzone firmy?
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z elektrycznym ogrzewaniem postojowym?
Chciałbym coś takiego zamontować do swojego samochodu. Z tego co się trochę orientuję firma DEFA robi takie rozwiązania, ale jest to mocno kosztowne.
Czy znacie inne sprawdzone firmy?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Jeśli nie będziesz miał dostępu do 230 to nie ma sprawdzonej metody. Ja też próbowałem się bawić w koce, wentylatorki, termofory, gazy i ogrzewacze z doniczek.
Tylko Webasto na ropę działa dobrze. Kosztuje już 500 zł.
Tylko Webasto na ropę działa dobrze. Kosztuje już 500 zł.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- prezes-ura
- moja ranga
- Posty: 118
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
- Skąd jesteś: Kwidzyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Za 500 może nie jest, ale ogrzewam tym 70 M2 garażu. Sauny nie zrobi, ale 16-17 stopni mam.
https://m.vevor.pl/nagrzewnica-na-olej- ... xgQAvD_BwE
https://m.vevor.pl/nagrzewnica-na-olej- ... xgQAvD_BwE
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Ja brałem od tego gościa. Dziwny, ale wszystko było zgodnie z opisem i działa jak złe.
https://www.facebook.com/marketplace/it ... tory_share
https://www.facebook.com/marketplace/it ... tory_share
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Ja założyłem coś takiego:
viewtopic.php?f=25&t=17578
Niestety relacji z montażu nie udało się zrobić...
Było wpięte w przewód nagrzewnicy w komorze silnika, tuż przy ścianie grodziowej.
W bagażniku był extra akumulator, przetwornica, prostownik, włącznik czasowy (taki najtańszy). Wtyczka 230V schowana przy haku holowniczym. Nie było w żaden sposób połączone z układem elektrycznym samochodu.
Działało to dobrze, dzięki pompce. Po około godzinie wskazówka temperatury wędrowała w okolicę pierwszej kreski. Jeśli grzało to 2 i 5 godzin sytuacja się nie zmieniała.
Używałem jedną zimę, najfajniejsze było że po przekręceniu kluczyka od razu leciało ciepłe powietrze. Nawet jak szyba była zamarznięta to po odpaleniu silnika i odśnieżeniu dachu i jednej fajce czasu szyby były gotowe do drogi.
W planie było jednoczesne wywołanie włączania nawiewu do wnętrza, nawet kabelki z bagażnika były podciągnięte, ale na planach się skończyło...
Tak czy inaczej polecam. Szczególnie gdy ma się dostęp do 230V.
[Edyta]
Zapomniałem dodać że wpinałem szeregowo w przewód nagrzewnicy - wg instrukcji LfBross pompka nie wpływa na swobodny przepływ - i to jest prawda. Rozebrałem ustrojstwo - pomiędzy elementami wiatraczka (wirnika) a obudową jest zapas miejsca. Faktycznie nie zauważyłem wpływu na "naturalne" nagrzewanie kabiny.
viewtopic.php?f=25&t=17578
Niestety relacji z montażu nie udało się zrobić...
Było wpięte w przewód nagrzewnicy w komorze silnika, tuż przy ścianie grodziowej.
W bagażniku był extra akumulator, przetwornica, prostownik, włącznik czasowy (taki najtańszy). Wtyczka 230V schowana przy haku holowniczym. Nie było w żaden sposób połączone z układem elektrycznym samochodu.
Działało to dobrze, dzięki pompce. Po około godzinie wskazówka temperatury wędrowała w okolicę pierwszej kreski. Jeśli grzało to 2 i 5 godzin sytuacja się nie zmieniała.
Używałem jedną zimę, najfajniejsze było że po przekręceniu kluczyka od razu leciało ciepłe powietrze. Nawet jak szyba była zamarznięta to po odpaleniu silnika i odśnieżeniu dachu i jednej fajce czasu szyby były gotowe do drogi.
W planie było jednoczesne wywołanie włączania nawiewu do wnętrza, nawet kabelki z bagażnika były podciągnięte, ale na planach się skończyło...
Tak czy inaczej polecam. Szczególnie gdy ma się dostęp do 230V.
[Edyta]
Zapomniałem dodać że wpinałem szeregowo w przewód nagrzewnicy - wg instrukcji LfBross pompka nie wpływa na swobodny przepływ - i to jest prawda. Rozebrałem ustrojstwo - pomiędzy elementami wiatraczka (wirnika) a obudową jest zapas miejsca. Faktycznie nie zauważyłem wpływu na "naturalne" nagrzewanie kabiny.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 26 stycznia 2020, 05:13
- Skąd jesteś: Suwałki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Mucha pisze:Jeśli nie będziesz miał dostępu do 230 to nie ma sprawdzonej metody. Ja też próbowałem się bawić w koce, wentylatorki, termofory, gazy i ogrzewacze z doniczek.
Tylko Webasto na ropę działa dobrze. Kosztuje już 500 zł.
Dostęp do 230 mam. Także to nie problem. I pewnie skuszę się na grzałkę z pompką płynu chłodzącego.
Tylko, że nie ma tu żadnego włącznika czasowego czy też na pilota. Jak włączymy do gniazdka to zaczyna grzać. Oczywiście można wykombinować coś z włącznikiem czasowym, czy gniazdkiem na Wi-Fi. Jednakże zestawy DEFA są pod tym względem bardziej rozbudowane. Bo mają prostowniki - także akumulator zawsze naładowany, ogrzewanie płynu, można dodatkowo kupić nagrzewnice powietrza do wnętrza samochodu, no i grzanie na konkretną godzinę lub włączane z pilota. Ale to już robi się koszt kilku tysięcy złotych. No a przy tym ogrzewczu płynu silnik wstępnie ogrzany i od razu ciepłe powietrze leci z nawiewu. Także też fajnie
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 26 stycznia 2020, 05:13
- Skąd jesteś: Suwałki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Co do tego musiałbym dokupić, żeby posiadać WEBASTO?
https://allegro.pl/oferta/webasto-ogrze ... 1287735274
https://allegro.pl/oferta/webasto-ogrze ... 1287735274
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Przewody i trójnik do wody . Musisz doprowadzić paliwo, czyli przewody i odpowiedni zestaw z czujnikiem poziomu paliwa. Chyba że doprowadzisz z innego miejsca. Instalacji elektrycznej raczej nie kupisz, to trzeba dorobić. Dużo tematów dotyczących webasto jest na forum, włącznie z przeróbkami.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
I jeszcze sterownik i wiele innych...
Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, znalazłem sprzedającego który również oferował montaż, pojechałem do niego (Świdnik k. Lublina). Webasto (nie od Sorento) po sprawdzeniu/czyszczeniu z gwarancją około 1300PLN + montaż/adaptacja.
Wyliczanka na którą dałem się złapać: bo niby czemu nie miało by włączać nawiewu do kabiny? A może by jeszcze sterowanie zdalne?
Skończyło się na około 3500 PLN, więc odpuściłem...
Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, znalazłem sprzedającego który również oferował montaż, pojechałem do niego (Świdnik k. Lublina). Webasto (nie od Sorento) po sprawdzeniu/czyszczeniu z gwarancją około 1300PLN + montaż/adaptacja.
Wyliczanka na którą dałem się złapać: bo niby czemu nie miało by włączać nawiewu do kabiny? A może by jeszcze sterowanie zdalne?
Skończyło się na około 3500 PLN, więc odpuściłem...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Elektryczne ogrzewanie postojowe
Nie wiem o którym sterowniku piszesz, może być sterowanie manualne.Chyba że chcemy automatyczne, ale jak już miał by to robić od zera to wolał bym ręczne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości