Strona 2 z 2

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: wtorek, 26 grudnia 2017, 19:30
autor: kurczak
Jak nie znajdziesz, to wyślij mi zepsute. Mam drukarkę 3d, może uda się odtworzyć.

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: piątek, 29 grudnia 2017, 23:30
autor: Jarek Pyza
kurczak pisze:Jak nie znajdziesz, to wyślij mi zepsute. Mam drukarkę 3d, może uda się odtworzyć.

Kupiłem mechanizm ten od regulacji temperatury.
Co jest niżej,pod mechanizmem od nastawów nawiewów.
Jest taki sam tylko ramie ma inne.
Wyjąłem odpowiedni tryb i przełożyłem do swojego.
Mogę wysłać na wzór może się uda wydrukować z czegoś trwalszego.
Myślę że na pewno będą chętni bo awaria się powtarza.

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: sobota, 30 grudnia 2017, 11:37
autor: kurczak
Jeśli można kupić gotowe i nie jest drogie, to nie ma sensu drukować. Chyba że faktycznie często pęka (o czym nie słyszałem, ale żadna ze mnie wyrocznia;), wtedy można pomyśleć o zrobieniu wzmocnionej wersji. Jak możesz, to zrób zdjęcie uszkodzonego elementu i umieść proszę w kadrze coś dla porównania wielkości (zapalniczka, zapałka, cokolwiek o znanych gabarytach)

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: wtorek, 2 stycznia 2018, 17:18
autor: Jarek Pyza
U mnie przyczyną był ten trybik.
20180102_145148.jpg
20171220_142409.jpg

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: środa, 3 stycznia 2018, 22:12
autor: kurczak
W sumie podjął bym się wyzwania. Masz może skaner płaski? Może dałoby się zeskanować wraz z monetą z jednej i drugiej strony.

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: czwartek, 1 lutego 2018, 20:14
autor: angelo
Witam. Czytam wszystkie wątki o tych silniczkach. Rozebrałem pół przodu :lol:. Kombinuje od strony kierowcy ponieważ ogrzewanie działa po stronie pasażera a po stronie kierowcy tak sobie a raczej wieje zimnym i to przy ustawieniu strefy na max. Hi. Okazuje się że silnik sterujący kierunkiem nawiewu działa ok i ten dolny otwierający klapę od powietrza też działa. Co jest przyczyną? :hmm: Gdzieś coś jeszcze nie puszcza ciepłego powietrza na stronę kierowcy.Tylko co i gdzie.Klapa dolna działa. Tylko wydaje mi się że już w tamtej części dochodzi zimne powietrze

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: czwartek, 1 lutego 2018, 20:18
autor: Marek
Silnik dział , ale czy steruje klapkami , mogą być uszkodzone .

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: piątek, 2 lutego 2018, 15:45
autor: angelo
Ponawiam pytanie. Klimatronik dwustrefowy. Ciepłe powietrze wieje tylko z prawej strony od kierowcy zimne. silniki klap sprawne ( te od kierowcy). Gdzie jest silnik- klapa odpowiedzialna za podział powietrza na dwie strefy. ?? :hmm: Zmiana kierunków nawiewu działa. Dolna klapa działa.

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: sobota, 3 lutego 2018, 07:20
autor: vokal
Nie ma siłownika podziału.
Albo obie strony chodzą razem, albo oddzielnie.
Jak z jednej strony wieje zimnem, a z drugiej jest OK, to innej przyczyny poza siłownikiem/klapą temperatury kierowcy nie widzę.

Nagrzewnica - lokalizacja.pdf
(131.41 KiB) Pobrany 12 razy

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: sobota, 3 lutego 2018, 13:25
autor: angelo
Dziękuję Vokal za tego pdf-a. Czyli tak pozycja 17 to klapa która otwiera zamyka dopływ powietrza przed nagrzewnicą.Potem jest nagrzewnica12 takie małe okienko13 które odkręcalem i można tam zobaczyć rozejście na dwa kanaly za nagrzewnicą.i tam w tej przestrzeni wieje zimne powietrze. Ale wylotami pasażera gorące. :hmm: Czy może być tak że akurat pół nagrzewnicy po stronie kierowcy jest zimna?

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: sobota, 3 lutego 2018, 20:15
autor: vokal
Nie jest tak, że są dwie klapy nr 17 - lewa i prawa (której nie widać na dolnym rysunku)?
Siłowniki od regulacji temperatury są dwa.

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

: sobota, 3 lutego 2018, 21:50
autor: angelo
Zgadza się dwie klapki dwa silniczki. Obydwa sprawne.klapki sprawne. Także pozostaje nagrzewnica.Rurki wchodzą od strony pasażera jest taka możliwość że działa tylko połowa nagrzewnicy a połowa kierowcy zasyfiona. Tydzień temu zmieniałem chłodnice okazało się że stara całkowicie zatkana. Zaczęło się od wywalania płynu przez naczynie wyrównawcze. Już myślałem że uszczelka pod głowicą. Co ciekawe temperatura silnika(płynu) w normie,a chłodnica złom. Cóż pozostaje zrobić płukanie nagrzewnicy.Jak to nic nie zmieni trzeba się rozglądać za nową.