Obrazek

Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

Wszystkie tematy związane z wnętrzem samochodu

Moderatorzy: Admin, Moderator

Wiadomość
Autor
kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 142
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#16 Postautor: kurczak » wtorek, 26 grudnia 2017, 19:30

Jak nie znajdziesz, to wyślij mi zepsute. Mam drukarkę 3d, może uda się odtworzyć.

Jarek Pyza
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 39
Rejestracja: niedziela, 10 września 2017, 19:16
Skąd jesteś: Regut
Rok: 2009
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#17 Postautor: Jarek Pyza » piątek, 29 grudnia 2017, 23:30

kurczak pisze:Jak nie znajdziesz, to wyślij mi zepsute. Mam drukarkę 3d, może uda się odtworzyć.

Kupiłem mechanizm ten od regulacji temperatury.
Co jest niżej,pod mechanizmem od nastawów nawiewów.
Jest taki sam tylko ramie ma inne.
Wyjąłem odpowiedni tryb i przełożyłem do swojego.
Mogę wysłać na wzór może się uda wydrukować z czegoś trwalszego.
Myślę że na pewno będą chętni bo awaria się powtarza.

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 142
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#18 Postautor: kurczak » sobota, 30 grudnia 2017, 11:37

Jeśli można kupić gotowe i nie jest drogie, to nie ma sensu drukować. Chyba że faktycznie często pęka (o czym nie słyszałem, ale żadna ze mnie wyrocznia;), wtedy można pomyśleć o zrobieniu wzmocnionej wersji. Jak możesz, to zrób zdjęcie uszkodzonego elementu i umieść proszę w kadrze coś dla porównania wielkości (zapalniczka, zapałka, cokolwiek o znanych gabarytach)

Jarek Pyza
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 39
Rejestracja: niedziela, 10 września 2017, 19:16
Skąd jesteś: Regut
Rok: 2009
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#19 Postautor: Jarek Pyza » wtorek, 2 stycznia 2018, 17:18

U mnie przyczyną był ten trybik.
20180102_145148.jpg
20171220_142409.jpg

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 142
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#20 Postautor: kurczak » środa, 3 stycznia 2018, 22:12

W sumie podjął bym się wyzwania. Masz może skaner płaski? Może dałoby się zeskanować wraz z monetą z jednej i drugiej strony.

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#21 Postautor: angelo » czwartek, 1 lutego 2018, 20:14

Witam. Czytam wszystkie wątki o tych silniczkach. Rozebrałem pół przodu :lol:. Kombinuje od strony kierowcy ponieważ ogrzewanie działa po stronie pasażera a po stronie kierowcy tak sobie a raczej wieje zimnym i to przy ustawieniu strefy na max. Hi. Okazuje się że silnik sterujący kierunkiem nawiewu działa ok i ten dolny otwierający klapę od powietrza też działa. Co jest przyczyną? :hmm: Gdzieś coś jeszcze nie puszcza ciepłego powietrza na stronę kierowcy.Tylko co i gdzie.Klapa dolna działa. Tylko wydaje mi się że już w tamtej części dochodzi zimne powietrze
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 lutego 2018, 20:23 przez angelo, łącznie zmieniany 1 raz.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2980
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#22 Postautor: Marek » czwartek, 1 lutego 2018, 20:18

Silnik dział , ale czy steruje klapkami , mogą być uszkodzone .

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#23 Postautor: angelo » piątek, 2 lutego 2018, 15:45

Ponawiam pytanie. Klimatronik dwustrefowy. Ciepłe powietrze wieje tylko z prawej strony od kierowcy zimne. silniki klap sprawne ( te od kierowcy). Gdzie jest silnik- klapa odpowiedzialna za podział powietrza na dwie strefy. ?? :hmm: Zmiana kierunków nawiewu działa. Dolna klapa działa.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5795
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: NOE/WA
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#24 Postautor: vokal » sobota, 3 lutego 2018, 07:20

Nie ma siłownika podziału.
Albo obie strony chodzą razem, albo oddzielnie.
Jak z jednej strony wieje zimnem, a z drugiej jest OK, to innej przyczyny poza siłownikiem/klapą temperatury kierowcy nie widzę.

Nagrzewnica - lokalizacja.pdf
(131.41 KiB) Pobrany 12 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#25 Postautor: angelo » sobota, 3 lutego 2018, 13:25

Dziękuję Vokal za tego pdf-a. Czyli tak pozycja 17 to klapa która otwiera zamyka dopływ powietrza przed nagrzewnicą.Potem jest nagrzewnica12 takie małe okienko13 które odkręcalem i można tam zobaczyć rozejście na dwa kanaly za nagrzewnicą.i tam w tej przestrzeni wieje zimne powietrze. Ale wylotami pasażera gorące. :hmm: Czy może być tak że akurat pół nagrzewnicy po stronie kierowcy jest zimna?
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5795
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: NOE/WA
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#26 Postautor: vokal » sobota, 3 lutego 2018, 20:15

Nie jest tak, że są dwie klapy nr 17 - lewa i prawa (której nie widać na dolnym rysunku)?
Siłowniki od regulacji temperatury są dwa.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#27 Postautor: angelo » sobota, 3 lutego 2018, 21:50

Zgadza się dwie klapki dwa silniczki. Obydwa sprawne.klapki sprawne. Także pozostaje nagrzewnica.Rurki wchodzą od strony pasażera jest taka możliwość że działa tylko połowa nagrzewnicy a połowa kierowcy zasyfiona. Tydzień temu zmieniałem chłodnice okazało się że stara całkowicie zatkana. Zaczęło się od wywalania płynu przez naczynie wyrównawcze. Już myślałem że uszczelka pod głowicą. Co ciekawe temperatura silnika(płynu) w normie,a chłodnica złom. Cóż pozostaje zrobić płukanie nagrzewnicy.Jak to nic nie zmieni trzeba się rozglądać za nową.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain


Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości