Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 141
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Jeśli można kupić gotowe i nie jest drogie, to nie ma sensu drukować. Chyba że faktycznie często pęka (o czym nie słyszałem, ale żadna ze mnie wyrocznia;), wtedy można pomyśleć o zrobieniu wzmocnionej wersji. Jak możesz, to zrób zdjęcie uszkodzonego elementu i umieść proszę w kadrze coś dla porównania wielkości (zapalniczka, zapałka, cokolwiek o znanych gabarytach)
-
- awansowałem na
- Posty: 49
- Rejestracja: niedziela, 10 września 2017, 19:16
- Skąd jesteś: Regut
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 141
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
W sumie podjął bym się wyzwania. Masz może skaner płaski? Może dałoby się zeskanować wraz z monetą z jednej i drugiej strony.
- angelo
- awansowałem na
- Posty: 38
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
- Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarnulka
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: hyundai Santa Fe
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Witam. Czytam wszystkie wątki o tych silniczkach. Rozebrałem pół przodu . Kombinuje od strony kierowcy ponieważ ogrzewanie działa po stronie pasażera a po stronie kierowcy tak sobie a raczej wieje zimnym i to przy ustawieniu strefy na max. Hi. Okazuje się że silnik sterujący kierunkiem nawiewu działa ok i ten dolny otwierający klapę od powietrza też działa. Co jest przyczyną? Gdzieś coś jeszcze nie puszcza ciepłego powietrza na stronę kierowcy.Tylko co i gdzie.Klapa dolna działa. Tylko wydaje mi się że już w tamtej części dochodzi zimne powietrze
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 lutego 2018, 20:23 przez angelo, łącznie zmieniany 1 raz.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”
Mark Twain
Mark Twain
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Silnik dział , ale czy steruje klapkami , mogą być uszkodzone .
- angelo
- awansowałem na
- Posty: 38
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
- Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarnulka
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: hyundai Santa Fe
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Ponawiam pytanie. Klimatronik dwustrefowy. Ciepłe powietrze wieje tylko z prawej strony od kierowcy zimne. silniki klap sprawne ( te od kierowcy). Gdzie jest silnik- klapa odpowiedzialna za podział powietrza na dwie strefy. ?? Zmiana kierunków nawiewu działa. Dolna klapa działa.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”
Mark Twain
Mark Twain
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Nie ma siłownika podziału.
Albo obie strony chodzą razem, albo oddzielnie.
Jak z jednej strony wieje zimnem, a z drugiej jest OK, to innej przyczyny poza siłownikiem/klapą temperatury kierowcy nie widzę.
Albo obie strony chodzą razem, albo oddzielnie.
Jak z jednej strony wieje zimnem, a z drugiej jest OK, to innej przyczyny poza siłownikiem/klapą temperatury kierowcy nie widzę.
- angelo
- awansowałem na
- Posty: 38
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
- Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarnulka
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: hyundai Santa Fe
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Dziękuję Vokal za tego pdf-a. Czyli tak pozycja 17 to klapa która otwiera zamyka dopływ powietrza przed nagrzewnicą.Potem jest nagrzewnica12 takie małe okienko13 które odkręcalem i można tam zobaczyć rozejście na dwa kanaly za nagrzewnicą.i tam w tej przestrzeni wieje zimne powietrze. Ale wylotami pasażera gorące. Czy może być tak że akurat pół nagrzewnicy po stronie kierowcy jest zimna?
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”
Mark Twain
Mark Twain
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Nie jest tak, że są dwie klapy nr 17 - lewa i prawa (której nie widać na dolnym rysunku)?
Siłowniki od regulacji temperatury są dwa.
Siłowniki od regulacji temperatury są dwa.
- angelo
- awansowałem na
- Posty: 38
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
- Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarnulka
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: hyundai Santa Fe
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Zgadza się dwie klapki dwa silniczki. Obydwa sprawne.klapki sprawne. Także pozostaje nagrzewnica.Rurki wchodzą od strony pasażera jest taka możliwość że działa tylko połowa nagrzewnicy a połowa kierowcy zasyfiona. Tydzień temu zmieniałem chłodnice okazało się że stara całkowicie zatkana. Zaczęło się od wywalania płynu przez naczynie wyrównawcze. Już myślałem że uszczelka pod głowicą. Co ciekawe temperatura silnika(płynu) w normie,a chłodnica złom. Cóż pozostaje zrobić płukanie nagrzewnicy.Jak to nic nie zmieni trzeba się rozglądać za nową.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”
Mark Twain
Mark Twain
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Czy można w jakiś humanitarny sposób dostać się do klap nawiewu? U mnie któraś się co jakiś czas przycina i wtedy słychać te charakterystyczne stuki silniczka.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu
Nie bardzo. Możesz zdjąć silniczki i ręcznie sprawdzić która się zacina. Możesz aerozolem posmarować ośki, lub poruszać gwałtownie, jeżeli coś wpadło to może wyleci. W innym wypadku trzeba rozbierać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość