Lift Sorento

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#16 Postautor: kwintolp21 » wtorek, 11 stycznia 2011, 15:11

Beata pisze:Spider zapadł w sen zimowy :twisted:

Znalazłam na allegro sprężyny obniżające do Sorento. Bo właściwie - skoro można podwyższyć, to i można obniżyć... tylko po co?


Aby auto lepiej trzymało się drogi na zakrętach, niższe auto mniejsze powiewy powietrza, mniejsze przechyły itd.
Tylko te centymetry przy takim :tank1 wiosny nie czynią...

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#17 Postautor: cyber_human » wtorek, 11 stycznia 2011, 15:30

Sorento po lifcie + zmiana amorów (Koni) lepiej trzyma w zakrętach. Wiem co mówię...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#18 Postautor: cyber_human » środa, 9 lutego 2011, 13:08

No to uwaga: znalazłem amortyzatory do Sorento do liftu - przedłużane.
Wg opisu nadają się do liftu 4-6 cm.

Są to amory OME Nitrocharger N-205.

Tył kosztuje ok. 110€, przód ok. 202 €.
Co ciekawe, na tej stronie są tańsze niż Koni Heavy Truck...

Oczywiście nie wiem, jak koszt dostawy z Hiszpanii, może się okazać, że taniej będzie kupić w Polsce, ale nie o to chodzi.
Chodzi o to, że są przedłużane do Sorento... :)

Oto link do strony:

http://full4x4.es/epages/ea8629.sf/seccbjtmoBTOlY/?ObjectPath=/Shops/ea8629/Products/N-148-147-208/SubProducts/N-205


Za $167 + $52 wysyłki można kupić tuleje podnoszące - podkładki pod sprężyny - Daystar:
http://daystarweb.com/attachments/instructions/ka/P11415.pdf

Spider, jak Twoje podkładki? Temat z listopada, marzec zaraz mamy.
Ciekawi mnie, ile można przód wywindować, żeby dało się ustawić geometrię koła...

Po maksymalnym lifcie piasty będą nieco głębiej, więc wypadałoby felgę zmienić. Nie zdziwiłbym się, gdyby weszła z ET 0.
Ale Hiszpanie mają Sorento na fabrycznych felgach, więc albo liftują budę, ale dają dystanse...

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

jacek.b
moje konto
moje konto
Posty: 219
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 19:18
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony/złoty met.li
Przebieg (km.): 109000
Inny Samochód: Citroen C4 VTR
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#19 Postautor: jacek.b » środa, 9 lutego 2011, 14:18

SORENTO PO LIFCIE 2 CALE CZYLI PONAD 5 CM IROMAN SPRĘŻYNY I AMORY LEPIEJ TRZYMA SIĘ DROGI , DODATKOWO DYSTANSE PO 30 MM NA KAŻDA STRONĘ BEZ PROBLEMU KOŁA MIESZCZĄ SIĘ W NADKOLACH WIĘKSZE JUŻ CHYBA NIE.... A CO DO PODNIESIENIA JESZCZE WYŻEJ TO ROZMAWIAŁEM Z MECHANIKIEM I NIE ZALECA WIECEJ NIZ 8 CM BEZ WIEKSZYCH PRZERÓBEK /WAŁ KO, WYDŁYŻENIE I WZMOCNIENIE ŁĄCZNIKÓW STABILIZATORÓW , INNE TULEJE W WAHACZACH PRZEDNICH NA TYCH SIE NIE USTAWI ZBIEZNOŚCI....

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#20 Postautor: cyber_human » środa, 9 lutego 2011, 14:41

Najwyższy lift przodu, jaki mamy obcykany to H&R - dokładnie 45 mm. Ironman i OME (które znamy) są niższe.
Dystanse: proste rozwiązanie, ale dyskusyjne.
Jeśli przód wywindowałbym na 7 cm, byłbym zadowolony :)
Tył to pikuś: łączniki wiem już, gdzie kupić, dodatkowy stabilizator też.

Jacek: czy na fabrycznych tulejach da się ustawić koła aż do 8 cm liftu?
Skąd mechanik to wie? Robił jakieś obliczenia, pomiary?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

jacek.b
moje konto
moje konto
Posty: 219
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 19:18
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony/złoty met.li
Przebieg (km.): 109000
Inny Samochód: Citroen C4 VTR
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#21 Postautor: jacek.b » środa, 9 lutego 2011, 17:01

...przymierzałem sie aby oprócz tego co mam czyli amorów i sprężyn dać podkładki i wtedy prześwit przodu byłby ok ale mechanik powiedział ze nie jest pewien ustawienia zbieżności na tych tulejach co mam ale to nie taki problem tak jak i łączniki stabilizatora, same stabilizatory na początek by zostawił.../ można znaleźć....on przerabia zawieszenia do jeepów i ustawia zbieżność/ ale obawia się o wał, a konkretnie czy nie będzie za krótki....
a i dzięki za wyrozumiałość z dużymi literami nie zwróciłem uwagi że krzyczę :) :) :)


a może ktoś się zastanawiał jak by to było lift na sprężynach i amorach /mam obecnie/ i do tego podkładki, a może już ktoś ma ....chętnie zobaczę i usłyszę czy są jakieś za i przeciw

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#22 Postautor: Murzyn1313 » środa, 9 lutego 2011, 19:30

przedni wał w sorento jest rozsuwany, tzn. wsadzony jeden w drugi. podejrzewam że dał by radę, ale nic pewnego
Obrazek

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#23 Postautor: MixhaL » środa, 9 lutego 2011, 19:41

Gorzej jakby wypadł podczas jazdy.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

tom75
moja ranga
moja ranga
Posty: 95
Wiek: 48
Rejestracja: piątek, 6 sierpnia 2010, 12:30
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: bordowy
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#24 Postautor: tom75 » czwartek, 10 lutego 2011, 13:18

Znalazłem te amorki w Gdańsku o których pisał cyber(OME Nitrocharger N-205).Koszt kompletu do naszego autka to ok.2700 PLN.
Spider a Ty nie możesz się zoriętować jaki koszt był by zakupu z Australii,przecież sprowadzasz części do sklepu.
Jestem zainteresowany kupnem,najpierw miały być koni a teraz cyber mi namieszał i co ja mam teraz zapakować do maleństwa?

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#25 Postautor: tommy » czwartek, 10 lutego 2011, 14:30

Ja mam Koni i Ironmany i sobie chwale........

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#26 Postautor: cyber_human » czwartek, 10 lutego 2011, 16:41

Jeśli lift 2" - polecam gorąco Koni Heavy Truck - mają regulację twardości, więc nawet, jak już nieco się zużyją, można je doregulować.
Poza tym Koni to ścisła czołówka światowa, jeśli nie nr 1.

Natomiast jeśli lift powyżej 2", należy wybrać coś dłuższego. I tu może się okazać OME Nitro N-205.
Hiszpania wkłada do większych liftów też Koni, ale podejrzewam, że jakieś dopasowane, dłuższe amory od innych modeli aut.
Jak się czegoś dowiem więcej, dam znać...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#27 Postautor: spider2you » czwartek, 10 lutego 2011, 17:26

Cyber, jaki lift powyżej 2", co Ty piszesz???
Kto robi takie lifty w Polsce, poza tym po co???
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#28 Postautor: cyber_human » czwartek, 10 lutego 2011, 17:44

Przecież sam dorabiasz podkładki...
Niby po co?

A zresztą, piszę o możliwościach.
To, że Ty czegoś nie chcesz, albo nie widzisz sensu, nie oznacza, żeby o tym nie rozmawiać lub tego nie robić.

No i chyba nie muszę akurat Tobie pisać, po co robić większy lift... Co nie? :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#29 Postautor: spider2you » czwartek, 10 lutego 2011, 23:03

Cyberek, ale ten lift jest tylko przypadkowy, a nie zamierzony.
Normalnie jak by mi tyl tak nie poleciał do góry i sprężyny nie padły stare, to bym został na dole :) a może nie :)
Mi chodziło oto, żeby kolegów nie wprowadzać w błąd pisząc, że są lifty 3 cale, bo będą szukać, nie znajdą.
Na razie podkładki zamówione - czekam.
Tylko cały czas myślę o większych kołach np. Jakieś 285/70/16 może w A/T - powinny wejść :)
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lift Sorento

#30 Postautor: cyber_human » piątek, 11 lutego 2011, 08:34

Ja też mocno myślę o większej średnicy... Szerszych nie chcę, bo to wciąż nasz podstawowy pojazd i szersze koło będzie więcej berbeluchy ciągnąć... Dla mnie 265 to maks, choć wolałbym zostać przy 245...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości