Bodylift 2 cale w polifcie
: środa, 2 września 2020, 22:19
Mały tutorial jak zrobić bodylift w polifcie.
Na początek zacznę od tego, że jednak nieznacznie się różnią działania przy bodylifcie w porównaniu do przedlifta.
Zestaw pochodzi ze stronki liftownia.pl i nie reklamuje tu ich ale jest to jedyne chyba miejsce gdzie można takiego gotowca kupić.
Zaczęliśmy oczywiście od poluzowania wszystkich 8 sztuk mocowań. Poszło gładko, mam 2006 rok i wszystkie śruby puściły bez większego oporu
Jak pisał wcześniej Mucha zderzak z przodu trzeba ściągnąć żeby dostać się do przednich mocowań, tylnego nie ruszamy ale trzeba mu odkręcić dolne mocowania żeby go nie rozerwało. Poza tym dostęp do każdego mocowania jest spoko.
Przewody hamulcowe za prawym przednim kołem trzeba wypiąć z mocowań bo ich braknie i mogą się urwać. Po wypięciu ich z mocowania można śmiało podnosić, jest ich dość. Z przodu jest w polifcie taka sprężynka zrobiona z przewodów że można by meter dźwigać
Trzeba się wyposażyć w nowy przewód od serwa bo oryginału nie starczy, oraz oczywiście odkręcić zbiorniczek z płynem od wspomagania.
Ważne w polifcie, brakuje w komorze silnika przewodów paliwowych tych elastycznych, trzeba je zrobić od nowa i dłuższe
Kolejna ważna rzeczą przy podnoszeniu są przewody które są przed chłodnica, dokładniej jest to czujnik od klimatyzacji na środku pod wzmocnieniem oraz kable do czujników zderzenia, airbagów po wewnętrznych stronach podłużnic.
Ten od klimy delikatnie można wygiąć i temat jest załatwiony, natomiast na obydwu stronach podłużnicy po wewnętrznej stronie wystarczy wypiąć kable od czujników z trytytek bo są dookoła czujnika i wystarczy je puścić prosto w dół.
Osobiście był przy tej zabawie polecał odłączyć akumulator
Co ciekawe przy podnoszeniu nie było żadnego problemu z kolumna kierowniczą, jest jej z zapasem ale warto ją poluzować żeby łatwiej się wysunęła.
Zaczynamy podnoszenie obojętne z której strony. My zaczęliśmy od strony pasażera.
Wyjmujemy gumowe poduszki z góry i z dołu że szpilek. Do liftu są dołączone podkładki te metalowe, nie trzeba rozwiercać starych.
Lift jest zrobiony tak że możemy dać 1,2 lub 3 podkładki podwyższające ale są dobrane wielkością do szpilek, natomiast górne poduszki mają w środku taka stalowa tuleję która średnica jest większa niż dziura w podkładce. Opcje są w zasadzie dwie, rozwiercić otwór w podkładce do rozmiaru tulejki albo przyciąć tulejkę do poziomu gumy. Po tych przygotowaniach można wrzucać podkładki i stawiać auto na ramę.
Oczywiście daliśmy wszystkie 3 podkładki, auto siedzi równo, śruby są dociągnięte, teraz jazdy testowe. Zobaczymy jak siądzie wszystko i czy siądzie ale na razie do krawędzi błotnika jest równiutkich 100cm.
W razie czego służę pomocą lub zapraszam do Bielska-Białej
Na początek zacznę od tego, że jednak nieznacznie się różnią działania przy bodylifcie w porównaniu do przedlifta.
Zestaw pochodzi ze stronki liftownia.pl i nie reklamuje tu ich ale jest to jedyne chyba miejsce gdzie można takiego gotowca kupić.
Zaczęliśmy oczywiście od poluzowania wszystkich 8 sztuk mocowań. Poszło gładko, mam 2006 rok i wszystkie śruby puściły bez większego oporu
Jak pisał wcześniej Mucha zderzak z przodu trzeba ściągnąć żeby dostać się do przednich mocowań, tylnego nie ruszamy ale trzeba mu odkręcić dolne mocowania żeby go nie rozerwało. Poza tym dostęp do każdego mocowania jest spoko.
Przewody hamulcowe za prawym przednim kołem trzeba wypiąć z mocowań bo ich braknie i mogą się urwać. Po wypięciu ich z mocowania można śmiało podnosić, jest ich dość. Z przodu jest w polifcie taka sprężynka zrobiona z przewodów że można by meter dźwigać
Trzeba się wyposażyć w nowy przewód od serwa bo oryginału nie starczy, oraz oczywiście odkręcić zbiorniczek z płynem od wspomagania.
Ważne w polifcie, brakuje w komorze silnika przewodów paliwowych tych elastycznych, trzeba je zrobić od nowa i dłuższe
Kolejna ważna rzeczą przy podnoszeniu są przewody które są przed chłodnica, dokładniej jest to czujnik od klimatyzacji na środku pod wzmocnieniem oraz kable do czujników zderzenia, airbagów po wewnętrznych stronach podłużnic.
Ten od klimy delikatnie można wygiąć i temat jest załatwiony, natomiast na obydwu stronach podłużnicy po wewnętrznej stronie wystarczy wypiąć kable od czujników z trytytek bo są dookoła czujnika i wystarczy je puścić prosto w dół.
Osobiście był przy tej zabawie polecał odłączyć akumulator
Co ciekawe przy podnoszeniu nie było żadnego problemu z kolumna kierowniczą, jest jej z zapasem ale warto ją poluzować żeby łatwiej się wysunęła.
Zaczynamy podnoszenie obojętne z której strony. My zaczęliśmy od strony pasażera.
Wyjmujemy gumowe poduszki z góry i z dołu że szpilek. Do liftu są dołączone podkładki te metalowe, nie trzeba rozwiercać starych.
Lift jest zrobiony tak że możemy dać 1,2 lub 3 podkładki podwyższające ale są dobrane wielkością do szpilek, natomiast górne poduszki mają w środku taka stalowa tuleję która średnica jest większa niż dziura w podkładce. Opcje są w zasadzie dwie, rozwiercić otwór w podkładce do rozmiaru tulejki albo przyciąć tulejkę do poziomu gumy. Po tych przygotowaniach można wrzucać podkładki i stawiać auto na ramę.
Oczywiście daliśmy wszystkie 3 podkładki, auto siedzi równo, śruby są dociągnięte, teraz jazdy testowe. Zobaczymy jak siądzie wszystko i czy siądzie ale na razie do krawędzi błotnika jest równiutkich 100cm.
W razie czego służę pomocą lub zapraszam do Bielska-Białej