Hejo wszystkim, jako że jestem na etapie montażu wyciągarki w mojej Sorci a wyciągarkę kupiłem dawno temu używaną postanowiłem ją przeserwisować. Bałem się sytuacji że przy pierwszej okazji padnie bo nie wiem co w środku siedzi i w jakim stanie, więc wziąłem się za serwis...
Pracę zaczynamy od przygotowania sobie sensownego stanowiska pracy:
Będziemy potrzebować:
- Benzyna ekstrakcyjna 1-2 litry
- Smar, ja użyłem Castrola LMX (poszło ok 150ml)
- ampule, klucze, śrubokręty
- szmatki
- WD-40
Wyciągarka składa się w zasadzie z 3 głównych części. Silnika, bębna i zestawu przekładni. Rozkręcanie zaczynamy od odkręcenia 2 prętów łączących. Wtedy rozdzielimy wyciągarkę na 3 części:
Zaczynamy np od zestawu przekładni. W moim egzemplarzu (powerwinch pw12000) rozkręca się ją po obu stronach małymi imbusami:
Rozkręcamy i wyjmujemy po kolei przekładnie, pamiętając o wyjęciu przełącznika blokady bębna:
Wszystko czyścimy bardzo dokładnie w benzynce:
Gdy pozbędziemy się całego starego smaru możemy zacząć wszytko składać w odwrotnej kolejności i smarować:
Ustawienie przełącznika blokady bębna byo pod kątem 45 stopni który to przeszkadzał mi trochę przy montażu w zderzaku. Ale co to dla mnie
naciąłem, wygiąłem, pospawałem, oszlifowałem. Teraz jest pod kątem 90 stopni:
Teraz czyścimy bęben, tu w zasadzie nie ma żadnych części, tylko sprzęgło które w tym przypadku było jedną czystą częścią.
Bierzemy się za silnik, rozkręcamy. U mnie 2 długie śruby na plecach silnika. Zdejmujemy dekle:
Wyjmujemy wirnik i sprawdzamy stan uzwojeń oraz szczotek:
Wirnik i uzwojenie jest ok, szczotki niestety zapieczone co widać na zdjęciu wyżej. Po rozruszaniu wyglądają tak:
Sprawdzamy stan łożysk na początku i końcu wirnika. Moje były spoko ale dodatkowo je nasmarowałem:
Składamy:
W zasadzie koniec
WARSZTAT: Serwis wyciągarki
Moderator: Moderator
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
WARSZTAT: Serwis wyciągarki
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki
Bo urwałeś zderzak
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki
Jak by przeanalizować związek przyczynowo skutkowy to w zasadzie ...tak
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki
Andrzej pisze:Tylko napisz dlaczego myłeś w benzynie ...
Bo "traktorzyści" marzą o benzynie?
- BOGU
- Off-Road
- Posty: 850
- Wiek: 42
- Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości