BLOKADA TYLNEGO MOSTU

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#151 Postautor: bartixr » czwartek, 7 czerwca 2012, 19:26

Alces64 pisze:
Widziałem gdzieś te zdjęcia. Są spawacze. Ale nikt nie handluje.....


bo się nie opłaca, za mało chętnych.

ale napewno zrobili by na zamówienie, więc szukać takiego monster garage- spawać i krzesać iskry.

może nawet np. Tarmot Poznań by się wziął.. bo robili zderzaki dla Uazów.

A może inny http://www.ciezarowka.pl/ - mają ciężki sprzęt do taki robót.

bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#152 Postautor: bartixr » czwartek, 7 czerwca 2012, 20:01

Beata pisze:bartixr, dzięki za info.
Jeszcze się jednak pozastanawiam.
Poczekam, aż cyber zamontuje i zda relację )


no to czekaj.

Chyba znasz rosyjski język (patrząc na flagę ukraińską w avatar), poczytaj co piszą na rosyjskojęzycznych forumach.. tak jeździ ich już całkiem sporo..
chcesz to poczytaj na forum UAZa o analogicznym produkcie dla uazów.. nie wiem co was przekona :)

Trochę takie, jak nie zobaczę i nie włożę palucha w dziurę w boku to nie uwierzę - bez urazy dla katolików.
Nie rozumiem o co chodzi :), kontkaty do mnei macie, jak cos to pisać i dzwonić.

Na zamówienie wszystko da się ściągnąć, czas realizacji zamówienie 4-7 tygodni od przedpłaty i tak jak pisałem z ceną, producent podnosi ceny ..

bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#153 Postautor: bartixr » czwartek, 7 czerwca 2012, 20:13

Beata pisze:Przecież nie we wszystkim muszę być pierwsza :25


jeśli chłopaki "dzentelmani" to puszczą kobietę przodem ;)
więc masz pierwszeństwo zakupu :D

-- czwartek, 7 czerwca 2012, 22:21 --

Beata pisze:Jeszcze się jednak pozastanawiam.


ok, to w międzyczasie myślenia pooglądaj:


obie na gumie A/T.
skrzynie automat.

Specjalnie aby było widać różnicę w zachowaniu aut: Czarna bez blokady mostu, srebrna "z".

Obie chodzą tylko na tylnym moście, aby widać było pracę auta i blokady..
W kilku przypadkach jak już nie mogło auto wyjechać dołączano przedni - widać kiedy i "kamerzysta" wyrażnie mówi o "wkluczeniu pieriedniego" - myślę, że i Polacy naszych braci Słowian zrozumieją.

Miłego oglądania i "napalania" się na blokadę..
Podoba mi się ta buźka.. wpadam w rzekę i drive1 uf przeszedł jak na :tank1

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#154 Postautor: cyber_human » piątek, 8 czerwca 2012, 10:01

U mnie to kwestia finansów. Gdyby nie to, już bym zamawiał. Nawet moja Żona stwierdziła, że w audio nie zainwestuje, ale diff-lock - chętnie :)

Bartixr, napisz proszę jeszcze (może już było i nie pamiętam), jak blokada zachowuje się na przyczepnym suchym asfalcie?
I czy założenie na przód na asfalcie nie pogorszy prowadzenia?
Po prostu potrzebuje dokładnego wyjaśnienia działania...

-- 08 cze 2012, 10:08 --

Jak pisze Beata i filmy pokazują: bez blokady bardzo łatwo zostać w błocie. Mam takie same doświadczenia jak Beata: już 2 razy potrzebowałem pomocy z powodu prostego wykrzyżu i nie był to hardcore'owy off.

Po prostu blokada jest, moim skromnym zdaniem, niezbędna...

Bartixr, piszesz, że przód zostaje dołączony: proszę o dokładny opis, bo nie rozumiem, czy jest "włącznik" podobnie jak w pneumatycznych diff-lock'ach? Czy raczej chodzi o przełączenie napędów 2HI/4HI?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#155 Postautor: bartixr » piątek, 8 czerwca 2012, 10:13

cyber_human pisze:Bartrix, napisz proszę jeszcze (może już było i nie pamiętam), jak blokada zachowuje się na przyczepnym suchym asfalcie?
I czy założenie na przód na asfalcie nie pogorszy prowadzenia?
Po prostu potrzebuje dokładnego wyjaśnienia działania...


naturlanie, pewnie i nie tylko Ty chcesz to wiedzieć.

Ogromny plus wg. mnie (dla Sorento) w blokadach torsen od val-racing jest to, e nie są one sztywne 100%, a wiec nie ma ogromnych przeciążeń na skrzynie, napędy, półosie..
Torsen blokuje automatycznie przy wystąpieniu różnic w prędkościach obrotowych, i to jest to czego potrzeba w trudnym teresnia, błocie, przeprawach przez rzeki. Można śmielej pakować się w teren i błoto bo Torsen nam przy uślizgu któregoś koła pomoże.

Val-racing robi w nich preload, i to jest to co pomaga dodatkowo - jak on działa i po co jest pisane w poprzednich posatach.

W przednim moście mamy zachowaną możliwość różnicy prędkości obrotowej - skręcanie, bo nie jest to sztywna 100% bloakda.
Napewno odczujemy trudniejsze manewrowanie przy wysokich preloadach, ale nie ma żadnego przeskakiwania kół, przeciazen ukałdu napedowego i kierowniczego itp tak jak w przypadku 100% sztywnych blokad.

Teraz co do preloadu, im większy tym lepeij, to logiczne, ale należy pamiętać, że to jest siła, a jak siłą to tarcia.. wiec coś się nagrzewa. Jak ktoś sporadycznie wjeżdża w teren i chce się podeprzeć Torsenem val-racing to wystarczy 5-8 w przód i trochę więcej na tył.
Jak ktoś sporo na luźnych nawierzchniach jeździ to większe preload.
Soretno jest dość ciężkie i jak pokazuje praktyka potrzebne są wysokie siły blokowania wstępnego, aby działanie blokady było najskuteczniejsze, przynajmniej na tył, przód wg waszej decyzji.

W razie pytań piszcie.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#156 Postautor: cyber_human » piątek, 8 czerwca 2012, 10:18

bartixr pisze:Torsen blokuje automatycznie przy wystąpieniu różnic w prędkościach obrotowych, i to jest to czego potrzeba w trudnym teresnia, błocie, przeprawach przez rzeki. Można śmielej pakować się w teren i błoto bo Torsen nam przy uślizgu któregoś koła pomoże..


No tak. Ale podczas codziennej jazdy, koła (w skręcie) również mają różną prędkość obrotową. Wtedy Torsen nie powinien zadziałać - dopiero po wystąpieniu większych różnic, tak?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#157 Postautor: bartixr » piątek, 8 czerwca 2012, 10:37

cyber_human pisze:
bartixr pisze:Torsen blokuje automatycznie przy wystąpieniu różnic w prędkościach obrotowych, i to jest to czego potrzeba w trudnym teresnia, błocie, przeprawach przez rzeki. Można śmielej pakować się w teren i błoto bo Torsen nam przy uślizgu któregoś koła pomoże..


No tak. Ale podczas codziennej jazdy, koła (w skręcie) również mają różną prędkość obrotową. Wtedy Torsen nie powinien zadziałać - dopiero po wystąpieniu większych różnic, tak?



tak.
producent w procenie testów i wersji tak dobrał nachylenie zębów śrubowych kół blokujących w blokadzie aby podczas zwykłęj jazdy nie następowało blokowanie nawet podczas manewrowania po parkingu, czy szybkiej jazdy na oblodzonej nawierzchni - to byłoby niebezpieczne.
Musi wystąpić dużo większa różnica w prędkościach obrotowych aby torsen zaczął blokować- co widać na filmikach.

Wg. mnie to jest idealna bloakda dla tego typu aut, które na co dzień jeżdżą po asfaltach i potrzebują wsparcia w terenie.
Torseny ponadto są w zasadzie bezobsługowe, włożył zalał olejem i jeździć drive1
Żadnych przeróbek, modyfikacji, kompresorów, elektryki dodatkowej.
Gdy trzeba pomóc blokuje, gdy nie to nie przeszkadza. :yes

bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#158 Postautor: bartixr » piątek, 8 czerwca 2012, 16:11

cyber_human pisze:
Bartixr, piszesz, że przód zostaje dołączony: proszę o dokładny opis, bo nie rozumiem, czy jest "włącznik" podobnie jak w pneumatycznych diff-lock'ach? Czy raczej chodzi o przełączenie napędów 2HI/4HI?


chodzi tylko o przełaczanie pokrętłą 2/4 ..
chłopaki staraja się jeździc tylk ona tyle, aby potestować zachowanie auta "z" i "bez" blokady automatycznej.

jak jużnie mogli wyleźć, czy gdzieś podjechać to na chwile dołaczali przód, a potem dla testów znowu go wyłaczali.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#159 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 1 lipca 2012, 00:29

mówi samo przez się :D



znalezione na forum uk, a tutaj link do producenta http://www.trackfinder.co.kr/xe/index.php?mid=main
Obrazek

bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#160 Postautor: bartixr » środa, 4 lipca 2012, 09:14

wygląda na Torsena.

Coś nic się nie dzieje w wątku, nikt nie chwiali się, że założył a sezon już w pełni :)
Mam blokady torsen jeśłi co drive1

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#161 Postautor: Murzyn1313 » środa, 4 lipca 2012, 10:11

to ile w końcu kosztuje u ciebie ten val-racing?
Obrazek

bartixr
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 11 maja 2011, 11:34
Skąd jesteś: Chełm
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: szary
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#162 Postautor: bartixr » środa, 4 lipca 2012, 12:44

napisałem w prywatne wiadomości, brać i jeździć, póki są od ręki w kraju.
ściągniecie ich z fabryki to 4-6 tygodni.

-- wtorek, 31 lipca 2012, 13:32 --

kolejne auta jeżdżą z blokadami val-racing a forum dalej ziewa :)
kto jeszcze i dlaczego ma wątpliwości że warto ? może jakieś pytania są ?

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#163 Postautor: Madej » poniedziałek, 21 stycznia 2013, 19:59

Podłącze sie troszkę do tematu - niedawno stałem sie posiadaczem sorento i interesowała by mnie taka blokada tylnego mostu więc jeśli jest możliwość jeszcze taka dostać to prosze napisać jaka cena i jaki czas oczekiwania :happy2:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#164 Postautor: vokal » sobota, 20 lutego 2016, 20:33

Odświeżam wątek.
Na poniższym filmie jest ładnie opisane jak działa autoblokada Torsena:

Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
m_atrix
moja ranga
moja ranga
Posty: 97
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2015, 10:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 254430
Inny Samochód: Ford Galaxy mk2 2003
Kontaktowanie:

Re: BLOKADA TYLNEGO MOSTU

#165 Postautor: m_atrix » piątek, 15 lipca 2016, 21:59

Hej,
Jako że coraz częściej zdarza mi się zjeżdżać z twardego i póki co na twarde wracać, postanowiłem odgrzać kotlecik pt.BLOKADA TYLNEGO MOSTU,
a nóż komuś udało się zmodyfikować sorcie o mocniejszy napęd z przodu lub z tyłu :-)
Pozdrawiam
KamilT
1% - http://www.dzieciom.pl/12659
********************************************************************
Gdy wieje wiatr historii,jak pięknym ptakom rosną skrzydła ludziom, trzęsą się portki pętakom


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości