Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 54
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2022, 15:42
- Skąd jesteś: Ustroń
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Kontaktowanie:
Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Problem znany , jak świat.
1.
Po 235 000 lewy tylny amortyzator zaczął "ciec".
2.
Decyzja o wymianie. Zamontowany jest taki - U30 55320-C5000, SErwis KIA proponuje nowy za 2300 pln...
Czekam jeszcze na info z Hyundai - bo podobno ich wychodzi taniej - a jest identyczny Z Santa Fe
3.
Wysyłam VIn do kilku firm - dwie rozkładają rece. Nie mamy i mieć nie będziemy Trzeba kupić w ASO
Kilka kolejnych wskazuje na wzmocniony Bilnstain - wysyłam im numer VIn.
https://eibach.pl/product/amortyzator-b ... 24-254991/
4.
Tylko jeden dystrybutor mówi, że nie będzie pasować, bo to jest Nivomat.
5.
Poproszę o sensowne rady bardziej doświadczonych uczestników FORUM
Pozdrawiam
1.
Po 235 000 lewy tylny amortyzator zaczął "ciec".
2.
Decyzja o wymianie. Zamontowany jest taki - U30 55320-C5000, SErwis KIA proponuje nowy za 2300 pln...
Czekam jeszcze na info z Hyundai - bo podobno ich wychodzi taniej - a jest identyczny Z Santa Fe
3.
Wysyłam VIn do kilku firm - dwie rozkładają rece. Nie mamy i mieć nie będziemy Trzeba kupić w ASO
Kilka kolejnych wskazuje na wzmocniony Bilnstain - wysyłam im numer VIn.
https://eibach.pl/product/amortyzator-b ... 24-254991/
4.
Tylko jeden dystrybutor mówi, że nie będzie pasować, bo to jest Nivomat.
5.
Poproszę o sensowne rady bardziej doświadczonych uczestników FORUM
Pozdrawiam
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Ja zmieniłem całe zawieszenie na bilsteina B12 wszystko pasuje , gadają głupoty
Pasuje pług and play ,
Kupuj , montuje i ciesz się jazda
Te amortyzatory o podeslales są w moim b12 , są troszkę sztywniejsze od zwykłych, ale milion razy wygodniejsze od rozwalonego nivomatu
Pasuje pług and play ,
Kupuj , montuje i ciesz się jazda
Te amortyzatory o podeslales są w moim b12 , są troszkę sztywniejsze od zwykłych, ale milion razy wygodniejsze od rozwalonego nivomatu
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 54
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2022, 15:42
- Skąd jesteś: Ustroń
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Masakra , zamiast napisać odpowiedz, edytowałem twoja wiadomość.
Najmocniej przepraszam/whiteehead
Najmocniej przepraszam/whiteehead
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Nivomat jest czysto mechaniczny , nie ma żadnej kostki, zero błędów.
Ja mam zestaw podwyższający, od razu ci mówię że jak będziesz chciał zamówić to i pół roku możesz czekać na zestaw bo ciągle terminy przekładają, ja na 2 zestaw czekam od lutego i do teraz przekładają termin produkcji. Rzadko zamawiane są te zestawy i produkują je jakoś ostatnie. Wszystko ma pierwszeństwo przed tym i w jednym miesiącu brakuje amortyzatora tył w drugim sprężyny przód w 3 amortyzatorów przód do zrzygania można czekać.
Ja to zmieniłem bo poszerzyłem trochę auto , robie mu kilka modów, aktualnie jestem po szeregu modyfikacji silnika
I mogę się pochwalić mocą 450KM I 790NM
Jak jeździsz zwyczajnie to poleciłbym żebyś zakupił amortyzatory Mando zwykle lub Sachsa,
mando powinno wypaść lepiej mimo fuck up'u z nivomatami
Ja mam zestaw podwyższający, od razu ci mówię że jak będziesz chciał zamówić to i pół roku możesz czekać na zestaw bo ciągle terminy przekładają, ja na 2 zestaw czekam od lutego i do teraz przekładają termin produkcji. Rzadko zamawiane są te zestawy i produkują je jakoś ostatnie. Wszystko ma pierwszeństwo przed tym i w jednym miesiącu brakuje amortyzatora tył w drugim sprężyny przód w 3 amortyzatorów przód do zrzygania można czekać.
Ja to zmieniłem bo poszerzyłem trochę auto , robie mu kilka modów, aktualnie jestem po szeregu modyfikacji silnika
I mogę się pochwalić mocą 450KM I 790NM
Jak jeździsz zwyczajnie to poleciłbym żebyś zakupił amortyzatory Mando zwykle lub Sachsa,
mando powinno wypaść lepiej mimo fuck up'u z nivomatami
-
- teraz jestem
- Posty: 517
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Z 2.0 crdi tyle zrobiłeś???
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2353
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
-
- teraz jestem
- Posty: 517
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Jakiś wykres z hamowni masz?
- Whiteehead
- MODERATOR
- Posty: 305
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2018, 09:41
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: Biała perla
- Przebieg (km.): 44000
- Inny Samochód: Ceed
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 517
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Super, zrób też opis modyfikacji. Takie moce z tego silnika, w samochodzie na co dzień to bardzo ciekawy temat.
W bravo 2 z 2.0 mjet miałem 230 koni i to już było dużo jak na diesla. A gdzie jeszcze podwoić ten wynik?
Udanego urlopu
W bravo 2 z 2.0 mjet miałem 230 koni i to już było dużo jak na diesla. A gdzie jeszcze podwoić ten wynik?
Udanego urlopu
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 54
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2022, 15:42
- Skąd jesteś: Ustroń
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Whiteehead pisze:Nivomat jest czysto mechaniczny , nie ma żadnej kostki, zero błędów.
Ja mam zestaw podwyższający, od razu ci mówię że jak będziesz chciał zamówić to i pół roku możesz czekać na zestaw bo ciągle terminy przekładają, ja na 2 zestaw czekam od lutego i do teraz przekładają termin produkcji. Rzadko zamawiane są te zestawy i produkują je jakoś ostatnie. Wszystko ma pierwszeństwo przed tym i w jednym miesiącu brakuje amortyzatora tył w drugim sprężyny przód w 3 amortyzatorów przód do zrzygania można czekać.
Ja to zmieniłem bo poszerzyłem trochę auto , robie mu kilka modów, aktualnie jestem po szeregu modyfikacji silnika
I mogę się pochwalić mocą 450KM I 790NM
Jak jeździsz zwyczajnie to poleciłbym żebyś zakupił amortyzatory Mando zwykle lub Sachsa,
mando powinno wypaść lepiej mimo fuck up'u z nivomatami
Więc jestem po przeszczepie amortyzatorów. Wymontowane oryginalne TM (auto ma ma nivomat) a zamontowane używane Hyundai (tez z modelu z nivomatem). Aczkolwiek wiem, że to nie mówi wszystkiego, to jednak wskazanie po badaniu na stacji diagnostycznej lewy tył 76%, prawy tył 67%.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Co zamiast, czyli kilka propozycji na wymianę pary tylnych amortyzatorów
Whiteehead pisze:Ja to zmieniłem bo poszerzyłem trochę auto , robie mu kilka modów, aktualnie jestem po szeregu modyfikacji silnika
I mogę się pochwalić mocą 450KM I 790NM
Oficjalnie mówię, że nie wierzę w taką moc z 2.0 diesla. Bez głębokiej ingerencji w konstrukcję silnika
I też chętnie zobaczę wykres z hamowni. I oczywiście listę modyfikacji o ile ta moc się potwierdzi.
Chętnie wtedy "odszczekam" swoje wątpliwości, człowiek uczy się całe życie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości