Grubość tarcz i klocków (S3)
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
- Skąd jesteś: Gliwice
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2016
- Kolor: biała perła
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Grubość tarcz i klocków (S3)
Witam,
Koledzy czytałem parę postów na forum i chciałem się jeszcze upewnić co do grubości tarcz i klocków. Jestem świeżo po przeglądzie 120 tyś w ASO oprócz tzw dużego przeglądu do wymiany poszły tarcze tył ( 16,4 i 16,2 ) klocki tył ( 1,5 ) także bezdyskusyjnie do wymiany.
Natomiast dziwi mnie fakt że przy 90 tys były wymieniane z przodu tarcze + klocki i obecnie mają tarcze (25,6 i 25,5) a klocki 4,5, sporo jeżdzę ciągnę przyczepę ale żeby w 30 tyś załatwić tarcze z przodu to trochę dziwne - zakładam że w ASO nie chcieli mnie naciągnąć. Czy ktoś miał podobną sytuację - dzięki za wskazówki i podpowiedz czy to normalne ?
p.s. fakt robię spore trasy ale nie "na torze" w Poznaniu
Koledzy czytałem parę postów na forum i chciałem się jeszcze upewnić co do grubości tarcz i klocków. Jestem świeżo po przeglądzie 120 tyś w ASO oprócz tzw dużego przeglądu do wymiany poszły tarcze tył ( 16,4 i 16,2 ) klocki tył ( 1,5 ) także bezdyskusyjnie do wymiany.
Natomiast dziwi mnie fakt że przy 90 tys były wymieniane z przodu tarcze + klocki i obecnie mają tarcze (25,6 i 25,5) a klocki 4,5, sporo jeżdzę ciągnę przyczepę ale żeby w 30 tyś załatwić tarcze z przodu to trochę dziwne - zakładam że w ASO nie chcieli mnie naciągnąć. Czy ktoś miał podobną sytuację - dzięki za wskazówki i podpowiedz czy to normalne ?
p.s. fakt robię spore trasy ale nie "na torze" w Poznaniu
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków
Przy moich pierwszych 30tys. do wymiany były klocki, tarcze szacowali na jeszcze raz tyle ale nie sprawdzałem i nie doczekalem. 25,5 to wcale nie mało, jeszcze masz co zdzierać. Pamiętaj, że jeździsz prawie 2t samochodem i taka częstotliwość to normalne, a w BMW X5 X6 i Porsche częściej i drożej. Dużo drożej.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
- Skąd jesteś: Gliwice
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2016
- Kolor: biała perła
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków
Dziękuje koledzy za informacje to w takim razie jeszcze trochę na nich pociągnę tył nowy wiec tragedii nie ma. Zdaje sobie sprawę że Sorento to masa i przy automacie szybciej tarcze i klocki lecą no ale nie mialem przypadku ze 30 tyś i taki wynik zużycia tracz W ASO gościu powiedział, że tu nie ma rozwiązań jak w VW z czujnikami i przy klockach jest blaszka pełniąca funkcję "sygnalizatora" jeżeli klocki padną to usłyszę tą blaszkę i odrazu na serwis. Z tym że klocki jeszcze pociągną ale tarcze musze optycznie sprawdzić i zmierzyć co jakiś czas ponieważ nie ma tu czujników i innych "dingsów" - może i dobrze jest mniej do psucia - ostatnio wymieniali mi silnik hamulca elektrycznego (90 tyś przejechane)
Jeszcze jedno pytanie jakie tarcze, klocki polecacie, Brembo, TRW coś innego ?
poz
Jeszcze jedno pytanie jakie tarcze, klocki polecacie, Brembo, TRW coś innego ?
poz
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków
Mysliwy pisze: ... Natomiast dziwi mnie fakt że przy 90 tys były wymieniane z przodu tarcze + klocki i obecnie mają tarcze (25,6 i 25,5) a klocki 4,5, sporo jeżdzę ciągnę przyczepę ale żeby w 30 tyś załatwić tarcze z przodu to trochę dziwne ...
Masa auta to raz, ciągniesz przyczepę ( nie wiem jaką ale wnioskuję, że też dociąża hamulce ) to dwa. Wg mnie i tak największy wpływ na zużycie w/w części ma ... styl jazdy. Ja w swoich autach ( a zmieniam je co 5-6 lat rocznie robiąc nie więcej niż 10-13 tyś km) jeszcze w żadnym nie zmieniałem tarcz. Klocki owszem co 30-40 tyś. Aktualnie w sorii klocki (średnia półka) mają 2 lata z okładem i przejechane 23 tyś km i wyglądają jak nowe. No co ja poradzę, że ... zdecydowanie większą frajdę sprawiają mi " przeciążenia " wynikające z ruszania a niżeli te związane z dohamowania
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
- Skąd jesteś: Gliwice
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2016
- Kolor: biała perła
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków
PABLOTECH zgadzam się że styl jazdy ma kolosalne znacznie w zużyciu tarcz i nie tylko, natomiast w moim przypadku rocznie kręcę 40 tyś km bez "zacięcia sportowego" wiec tarcze wymieniałem zawsze w samochodach np. w S-MAXsie po 110 tyś przód/tył , a w S3 wchodzi mi już drugi komplet na przodzie przy podobnym przebiegu 120 tyś. dlatego trochę mnie to zdziwiło i stad moje pytanie czy w S3 to normalne.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków
Czegoś nie rozumiem , Krzysiek podał wymiary , 26 mm minimalny , tarcze masz 25,6 mm i w dwóch postach czytam że jeszcze można pojeździć , to przy jakim wymiarze będziesz je zmieniał ?
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
- Skąd jesteś: Gliwice
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2016
- Kolor: biała perła
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków
proste, miałem pewne podejrzenia ponieważ w ASO zaczęli wszystko wymienić jak leci (120 tyś) a że na ostatnim przeglądzie wymieniali dokładnie te tarcze (90 tys) wiec nabrałem podejrzeń że coś nie halo , zasięgnę języka m.in tu na forum, dwa bylem u mechanika który stwierdził że spokojnie 5 do 8 tyś zrobie, wiec wiem teraz na czym stoję, faktycznie tarcze się kończą.
apropo ASO i zaufania jeszcze case z tego przeglądu - przywiozłem jedną z opon po wymianie, która była zebrana z jednej strony (rowek), przy przyjmowaniu samochodu na ASO usłyszałem że miałem za mało powietrza, ( pomijam że mam czujniki ciśnienia ), tłumacze gościowi że w serwisie oponiarskim ewidentnie stwierdzili że mam coś z geometria kół, dopiero jak zrobili ścieżkę i wszystko było na czerwono potwierdził geometrię, dlatego chciałem zweryfikować czy mnie znowu nie naciągają,
apropo ASO i zaufania jeszcze case z tego przeglądu - przywiozłem jedną z opon po wymianie, która była zebrana z jednej strony (rowek), przy przyjmowaniu samochodu na ASO usłyszałem że miałem za mało powietrza, ( pomijam że mam czujniki ciśnienia ), tłumacze gościowi że w serwisie oponiarskim ewidentnie stwierdzili że mam coś z geometria kół, dopiero jak zrobili ścieżkę i wszystko było na czerwono potwierdził geometrię, dlatego chciałem zweryfikować czy mnie znowu nie naciągają,
-
- jestem
- Posty: 3
- Wiek: 49
- Rejestracja: środa, 4 stycznia 2017, 15:03
- Skąd jesteś: Skrzeszew
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2016
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 60500
- Inny Samochód: Kia Ceed I
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków
U mnie klocki z przodu przy 30 tyś, a komplet tarcz i klocków (przód i tył) przy niecałych 60 tyś (klocki z tyłu dojechałem do zera )
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Rejestracja: niedziela, 2 lipca 2017, 21:32
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Rok: 2016
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków (S3)
Bo jeździć automatem to trzeba umieć :-)
Wymieniałem teraz przy 70kkm pierwszy raz cały komplet (klocki i tarcze tył i przód) i miałem jeszcze na wszystkim zapas.
Wymieniałem bo w planach miałem długą trasę w góry i miałem obawy czy nie skończą mi się klocki z przodu.
TG
Wymieniałem teraz przy 70kkm pierwszy raz cały komplet (klocki i tarcze tył i przód) i miałem jeszcze na wszystkim zapas.
Wymieniałem bo w planach miałem długą trasę w góry i miałem obawy czy nie skończą mi się klocki z przodu.
TG
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 2 listopada 2018, 21:20
- Skąd jesteś: BI
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 35000
- Inny Samochód: Mustang GT
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków (S3)
U mnie przy 15 tyś bicie tarcz przednich, udało się wymienić na gwarancji. Teraz 35 tyś, klocki tył zero, przód po 20 tyś też zdarte, dodatkowo, po założeniu nowych klocków bicie. Serwis stwierdził, że tarcze przód krzywe, zrobili test na nowych nie było problemu, stwierdzili że jeżdzę po kałużach, leję zimną wodą po tarczach, albo hamuję z 200 do 0 i palę tarcze, w sumie tarcza wygląda normalnie, zamienników do GT line nie ma. Trochę dziwne, żeby co 20 tyś zmieniać tarcze i klocki. Autem jeżdzę tak jak każdym poprzednim w miarę dynamicznie a nigdy nie miałem takiej sytuacji, dodatkowo wewnętrzna cześć tarczy która przylega do piasty jest skorodowana. Wg kilku znajomych mechaników, to montaż tarcz na sucho bez cieniutkiej warstwy smaru ceramicznego w celu zabezpieczenia powierzchni przed wodą i dlatego korozja powstała na tarczy powoduje bicie, prawdopodobnie na szkoleniach zakazują montażu smarując piastę.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków (S3)
Jak podasz VIN to zamienniki się znajdą . Od sposobu jazdy też dużo zależy, moim zdanie niestety widać tu niedbałość przy montażu. Panowie w serwisach, przyzwyczajeni do nowych aut zapominają o podstawach przy montażu tarcz i klocków. Powierzchnie przylegania po dokładnym oczyszczeniu nie powinny rdzewieć nawet bez stosowania smaru. Tylko nie bardzo rozumiem co maja wspólnego nowe klocki z biciem tarczy.
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 2 listopada 2018, 21:20
- Skąd jesteś: BI
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 35000
- Inny Samochód: Mustang GT
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków (S3)
51712C5700 numer części tarcz z opakowania, nowy klocek mógł być jeszcze pełny, a stary już dopasowany do skrzywionej tarczy ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków (S3)
Krzywa tarcz będzie biła niezależnie od grubości klocków . Zobacz na tej stronie, dokładnie tego nie sprawdzałem ale powinno się zgadzać ; https://spareto.com/oe/517122b700 Może spróbuj je przetoczyć na samochodzie, tylko wcześniej trzeba oczyścić tarcze i piasty ,
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: piątek, 2 listopada 2018, 21:20
- Skąd jesteś: BI
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2018
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 35000
- Inny Samochód: Mustang GT
- Kontaktowanie:
Re: Grubość tarcz i klocków (S3)
Tarcze mam już nowe, wymienione przez serwis na mój koszt, te na foto to właśnie te zdjęte które biły i które niby są przegrzane, bo wytrzymały tylko 20 tyś i klocki przednie też tyle samo. Nie jeździłem jakoś mega agresywnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość