Grubość tarcz i klocków (S3)

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki, opony.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Mysliwy
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
Skąd jesteś: Gliwice
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2016
Kolor: biała perła
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Grubość tarcz i klocków (S3)

#1 Postautor: Mysliwy » piątek, 8 lutego 2019, 22:58

Witam,
Koledzy czytałem parę postów na forum i chciałem się jeszcze upewnić co do grubości tarcz i klocków. Jestem świeżo po przeglądzie 120 tyś w ASO oprócz tzw dużego przeglądu do wymiany poszły tarcze tył ( 16,4 i 16,2 ) klocki tył ( 1,5 ) także bezdyskusyjnie do wymiany.
Natomiast dziwi mnie fakt że przy 90 tys były wymieniane z przodu tarcze + klocki i obecnie mają tarcze (25,6 i 25,5) a klocki 4,5, sporo jeżdzę ciągnę przyczepę ale żeby w 30 tyś załatwić tarcze z przodu to trochę dziwne - zakładam że w ASO nie chcieli mnie naciągnąć. Czy ktoś miał podobną sytuację - dzięki za wskazówki i podpowiedz czy to normalne ?

p.s. fakt robię spore trasy ale nie "na torze" w Poznaniu :idn:

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#2 Postautor: Edgar » sobota, 9 lutego 2019, 08:02

Przy moich pierwszych 30tys. do wymiany były klocki, tarcze szacowali na jeszcze raz tyle ale nie sprawdzałem i nie doczekalem. 25,5 to wcale nie mało, jeszcze masz co zdzierać. Pamiętaj, że jeździsz prawie 2t samochodem i taka częstotliwość to normalne, a w BMW X5 X6 i Porsche częściej i drożej. Dużo drożej.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#3 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 9 lutego 2019, 11:31

Proszę :)

Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (60.26 KiB) Przejrzano 3303 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Mysliwy
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
Skąd jesteś: Gliwice
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2016
Kolor: biała perła
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#4 Postautor: Mysliwy » sobota, 9 lutego 2019, 18:06

Dziękuje koledzy za informacje :happy2: to w takim razie jeszcze trochę na nich pociągnę tył nowy wiec tragedii nie ma. Zdaje sobie sprawę że Sorento to masa i przy automacie szybciej tarcze i klocki lecą no ale nie mialem przypadku ze 30 tyś i taki wynik zużycia tracz :( W ASO gościu powiedział, że tu nie ma rozwiązań jak w VW z czujnikami i przy klockach jest blaszka pełniąca funkcję "sygnalizatora" jeżeli klocki padną to usłyszę tą blaszkę i odrazu na serwis. Z tym że klocki jeszcze pociągną ale tarcze musze optycznie sprawdzić i zmierzyć co jakiś czas ponieważ nie ma tu czujników i innych "dingsów" - może i dobrze jest mniej do psucia - ostatnio wymieniali mi silnik hamulca elektrycznego (90 tyś przejechane)

Jeszcze jedno pytanie jakie tarcze, klocki polecacie, Brembo, TRW coś innego ?
poz

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#5 Postautor: PABLOTECH » sobota, 9 lutego 2019, 21:16

Mysliwy pisze: ... Natomiast dziwi mnie fakt że przy 90 tys były wymieniane z przodu tarcze + klocki i obecnie mają tarcze (25,6 i 25,5) a klocki 4,5, sporo jeżdzę ciągnę przyczepę ale żeby w 30 tyś załatwić tarcze z przodu to trochę dziwne ...


Masa auta to raz, ciągniesz przyczepę ( nie wiem jaką ale wnioskuję, że też dociąża hamulce ) to dwa. Wg mnie i tak największy wpływ na zużycie w/w części ma ... styl jazdy. Ja w swoich autach ( a zmieniam je co 5-6 lat rocznie robiąc nie więcej niż 10-13 tyś km) jeszcze w żadnym nie zmieniałem tarcz. Klocki owszem co 30-40 tyś. Aktualnie w sorii klocki (średnia półka) mają 2 lata z okładem i przejechane 23 tyś km i wyglądają jak nowe. No co ja poradzę, że ... zdecydowanie większą frajdę sprawiają mi " przeciążenia " wynikające z ruszania a niżeli te związane z dohamowania :idn:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Mysliwy
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
Skąd jesteś: Gliwice
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2016
Kolor: biała perła
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#6 Postautor: Mysliwy » niedziela, 10 lutego 2019, 09:52

PABLOTECH zgadzam się że styl jazdy ma kolosalne znacznie w zużyciu tarcz i nie tylko, natomiast w moim przypadku rocznie kręcę 40 tyś km bez "zacięcia sportowego" wiec tarcze wymieniałem zawsze w samochodach np. w S-MAXsie po 110 tyś przód/tył , a w S3 wchodzi mi już drugi komplet na przodzie przy podobnym przebiegu 120 tyś. dlatego trochę mnie to zdziwiło i stad moje pytanie czy w S3 to normalne.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#7 Postautor: Marek » niedziela, 10 lutego 2019, 10:57

Czegoś nie rozumiem , Krzysiek podał wymiary , 26 mm minimalny , tarcze masz 25,6 mm i w dwóch postach czytam że jeszcze można pojeździć , to przy jakim wymiarze będziesz je zmieniał ?

Mysliwy
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 8 lutego 2019, 21:19
Skąd jesteś: Gliwice
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2016
Kolor: biała perła
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#8 Postautor: Mysliwy » niedziela, 10 lutego 2019, 13:56

proste, miałem pewne podejrzenia ponieważ w ASO zaczęli wszystko wymienić jak leci (120 tyś) a że na ostatnim przeglądzie wymieniali dokładnie te tarcze (90 tys) wiec nabrałem podejrzeń że coś nie halo :confused: , zasięgnę języka m.in tu na forum, dwa bylem u mechanika który stwierdził że spokojnie 5 do 8 tyś zrobie, wiec wiem teraz na czym stoję, faktycznie tarcze się kończą.

apropo ASO i zaufania jeszcze case z tego przeglądu - przywiozłem jedną z opon po wymianie, która była zebrana z jednej strony (rowek), przy przyjmowaniu samochodu na ASO usłyszałem że miałem za mało powietrza, ( pomijam że mam czujniki ciśnienia ), tłumacze gościowi że w serwisie oponiarskim ewidentnie stwierdzili że mam coś z geometria kół, dopiero jak zrobili ścieżkę i wszystko było na czerwono potwierdził geometrię, dlatego chciałem zweryfikować czy mnie znowu nie naciągają,

Ziółas
jestem
jestem
Posty: 3
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2017, 15:03
Skąd jesteś: Skrzeszew
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 60500
Inny Samochód: Kia Ceed I
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków

#9 Postautor: Ziółas » poniedziałek, 11 lutego 2019, 12:46

U mnie klocki z przodu przy 30 tyś, a komplet tarcz i klocków (przód i tył) przy niecałych 60 tyś (klocki z tyłu dojechałem do zera :bye2: )

Tomasz Gorbaczuk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 2 lipca 2017, 21:32
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.0 CRDi (182KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Rok: 2016
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków (S3)

#10 Postautor: Tomasz Gorbaczuk » czwartek, 14 lutego 2019, 20:53

Bo jeździć automatem to trzeba umieć :-)
Wymieniałem teraz przy 70kkm pierwszy raz cały komplet (klocki i tarcze tył i przód) i miałem jeszcze na wszystkim zapas.
Wymieniałem bo w planach miałem długą trasę w góry i miałem obawy czy nie skończą mi się klocki z przodu.

TG

baczes
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 2 listopada 2018, 21:20
Skąd jesteś: BI
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 35000
Inny Samochód: Mustang GT
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków (S3)

#11 Postautor: baczes » wtorek, 18 lutego 2020, 06:41

U mnie przy 15 tyś bicie tarcz przednich, udało się wymienić na gwarancji. Teraz 35 tyś, klocki tył zero, przód po 20 tyś też zdarte, dodatkowo, po założeniu nowych klocków bicie. Serwis stwierdził, że tarcze przód krzywe, zrobili test na nowych nie było problemu, stwierdzili że jeżdzę po kałużach, leję zimną wodą po tarczach, albo hamuję z 200 do 0 i palę tarcze, w sumie tarcza wygląda normalnie, zamienników do GT line nie ma. Trochę dziwne, żeby co 20 tyś zmieniać tarcze i klocki. Autem jeżdzę tak jak każdym poprzednim w miarę dynamicznie a nigdy nie miałem takiej sytuacji, dodatkowo wewnętrzna cześć tarczy która przylega do piasty jest skorodowana. Wg kilku znajomych mechaników, to montaż tarcz na sucho bez cieniutkiej warstwy smaru ceramicznego w celu zabezpieczenia powierzchni przed wodą i dlatego korozja powstała na tarczy powoduje bicie, prawdopodobnie na szkoleniach zakazują montażu smarując piastę.
Załączniki
processed.jpeg
1582003334605.JPEG

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków (S3)

#12 Postautor: Marek » wtorek, 18 lutego 2020, 11:06

Jak podasz VIN to zamienniki się znajdą . Od sposobu jazdy też dużo zależy, moim zdanie niestety widać tu niedbałość przy montażu. Panowie w serwisach, przyzwyczajeni do nowych aut zapominają o podstawach przy montażu tarcz i klocków. Powierzchnie przylegania po dokładnym oczyszczeniu nie powinny rdzewieć nawet bez stosowania smaru. Tylko nie bardzo rozumiem co maja wspólnego nowe klocki z biciem tarczy.

baczes
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 2 listopada 2018, 21:20
Skąd jesteś: BI
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 35000
Inny Samochód: Mustang GT
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków (S3)

#13 Postautor: baczes » wtorek, 18 lutego 2020, 13:39

51712C5700 numer części tarcz z opakowania, nowy klocek mógł być jeszcze pełny, a stary już dopasowany do skrzywionej tarczy ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków (S3)

#14 Postautor: Marek » wtorek, 18 lutego 2020, 14:48

Krzywa tarcz będzie biła niezależnie od grubości klocków . Zobacz na tej stronie, dokładnie tego nie sprawdzałem ale powinno się zgadzać ; https://spareto.com/oe/517122b700 Może spróbuj je przetoczyć na samochodzie, tylko wcześniej trzeba oczyścić tarcze i piasty ,

baczes
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 2 listopada 2018, 21:20
Skąd jesteś: BI
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2018
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 35000
Inny Samochód: Mustang GT
Kontaktowanie:

Re: Grubość tarcz i klocków (S3)

#15 Postautor: baczes » wtorek, 18 lutego 2020, 15:16

Tarcze mam już nowe, wymienione przez serwis na mój koszt, te na foto to właśnie te zdjęte które biły i które niby są przegrzane, bo wytrzymały tylko 20 tyś i klocki przednie też tyle samo. Nie jeździłem jakoś mega agresywnie


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości