AKCJE PROMOCYJNE

Obrazek

Obrazek

AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bardzo twarde zawieszenie

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki, opony.

Moderatorzy: Moderator, Moderator

Wiadomość
Autor
Lukas6751
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 10 czerwca 2020, 22:16
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Wersja Kia Sorento: nie posiadam
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Bardzo twarde zawieszenie

#1 Postautor: Lukas6751 » środa, 10 czerwca 2020, 22:46

Witam, jestem świeżo po zakupie Sorento III z 2015 r. Twardość zawieszenia zaczęła stanowić dla mnie problem, jazda na nierównych drogach nie daje żadnego komfortu, a pasażerowie z tyłu tylko pojękują na wybojach i krzywo na mnie patrzą przed jazdą. Podczas jazdy testowej poruszałem się po gładkich drogach i tego problemu nie zauważyłem. Oczywiście twardość auta ma swoje plusy - świetnie się prowadzi i trzyma drogi. Natomiast wygoda jazdy na gorszych drogach jest znikoma. W KIA stwierdzili, że "raczej" wszystko gra. Test na stacji diagnostycznej dał wynik tylnych amorków 80 i 80% (jak na 4,5 roku praktycznie nie zużyte) Myślałem o zmianie kół na r18 ale czy gra jest warta świeczki?

Teraz pytanie, czy ja jestem przewrażliwiony, czy rzeczywiście może być jakiś problem. Jak u was to wygląda, czy pasażerowie z tyłu narzekają? Wcześniej miałem Lagunę III na oponach 225 45 r18 - była twarda ale o niebo bardziej komfortowa. Na pewno wybiorę się na jazdę próbną innym Sorento aby porównać.

komtur
jestem
jestem
Posty: 11
Wiek: 45
Rejestracja: poniedziałek, 5 listopada 2018, 06:50
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDI (197KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 6600
Kontaktowanie:

Re: Bardzo twarde zawieszenie

#2 Postautor: komtur » czwartek, 11 czerwca 2020, 15:47

Ja wcześnie jeździłem Mercedesem ML z 2007 roku z pneumatycznym zawieszeniem ustawionym wiecznie na sport i felgi 20 cała z niskim profilem. Dla mnie Sorento III z 2018 to w porównaniu do MLa jest jak huśtawka z oponami jak balony :)
Kwestia więc zapewne z czego się przesiadło

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Lukas6751
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 10 czerwca 2020, 22:16
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Wersja Kia Sorento: nie posiadam
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Bardzo twarde zawieszenie

#3 Postautor: Lukas6751 » czwartek, 11 czerwca 2020, 20:54

Mnie raczej chodzi o to czy wszystkie Sorento tak się zachowują czy w moim jest coś nie tak. Jak wspominałem jeździłem dość twardym autem na niskim profilu i było wygodniej. Proszę o podzielenie się opiniami posiadaczy, czy też jeździcie slalomem omijając dziury?

komtur
jestem
jestem
Posty: 11
Wiek: 45
Rejestracja: poniedziałek, 5 listopada 2018, 06:50
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDI (197KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 6600
Kontaktowanie:

Re: Bardzo twarde zawieszenie

#4 Postautor: komtur » czwartek, 11 czerwca 2020, 23:59

Sęk w tym, że to ciężko porównać. To co dla Ciebie jest twarde, dla mnie może być miękkie.
Ja tam np na śpiących policjantach nie zwalniam, plomby mi z tego powodu nie wypadły, to chyba źle nie jest.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

fotlot
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Ciemny szary
Przebieg (km.): 124000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Bardzo twarde zawieszenie

#5 Postautor: fotlot » piątek, 12 czerwca 2020, 14:54

Na początek spróbuj wypuścić trochę wiatru z opon.

Lukas6751
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 10 czerwca 2020, 22:16
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Wersja Kia Sorento: nie posiadam
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Bardzo twarde zawieszenie

#6 Postautor: Lukas6751 » piątek, 12 czerwca 2020, 16:36

Odnośnie ciśnienia w oponach to spuściłem do 2,2

Trochę się wyjaśniło. Znowu wybrałem się do KIA i poprosiłem o możliwość jazdy Sorento, nawet na siedzeniu pasażera. Pan był bardzo miły i od razu wsiedliśmy do modelu testowego i co... Zupełnie inne odczucia - komfortowo. Potem zaprosiłem Pana do mojego egzemplarza i wreszcie przyznał- rzeczywiście jest coś nie tak. Żeby lepiej to zobrazować to po przejechaniu "policjanta" testowym S, jest jedno huśnięcie, które amortyzator amortyzuje, u mnie tych huśnieć jest kilka - bardzo krótkich ale takie które podnoszą żołądek do gardła. Mogło by się wydawać, że niby jest miękko ale amorki mają po 80%.

Na przyszły tydzień wizyta w serwisie...

Adam73
coś umiem
coś umiem
Posty: 673
Wiek: 47
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 55 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: Bardzo twarde zawieszenie

#7 Postautor: Adam73 » piątek, 12 czerwca 2020, 18:29

testy amorków na aucie mają się nijak do ich sprawności ,jedynie demontaż z auta i na specjalnym przyrządzie pokaże ich sprawność.
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek

Lukas6751
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 10 czerwca 2020, 22:16
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Wersja Kia Sorento: nie posiadam
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Bardzo twarde zawieszenie

#8 Postautor: Lukas6751 » wtorek, 16 czerwca 2020, 16:19

Wyjaśniło się. Amortyzatory mają 80% ale tylko działają na ściskanie... nie powracają do stanu pierwotnego i stąd to dziwne bujanie. Amortyzatory do wymiany, niestety samopoziomujące. Czy ktoś ma namiar na zamienniki w przystępnej cenie?


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość