Zamek przód prawy od centralnego Y02

Miejsce dyskusji na temat nadwozia. Tylko sprawy techniczne z pominięciem tuningu. Problemy, porady

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
johnboro
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 47
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 192000
Inny Samochód: Mazda 3
Kontaktowanie:

Zamek przód prawy od centralnego Y02

#1 Postautor: johnboro » niedziela, 25 stycznia 2015, 14:44

Witam,

Szukam zamka jak w tytule. Na obudowie jest symbol y02. Nie wiedziałem, że to jest istotne i kupiłem zamek y03, który ma o jeden przewód więcej i wkomponowany w całość nie działa jak powinien. Dzwoniłem do jakiegoś szrotu i mieli ale z symbolem y01 który miał tylko 2 przewody. Ten mój zamek ma 4lub 5.

Chyba, że ktoś wie jak zmodyfikować taki zamek?

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#2 Postautor: alkrak » niedziela, 25 stycznia 2015, 19:45

johnboro pisze:....Ten mój zamek ma 4 lub 5....

Opisz to jaśniej, bo nie rozumiem.
"Ten mój...." czyli który, ten kupiony, czy ten uszkodzony. "4 lub 5" czyli ile i w którym?
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
johnboro
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 47
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 192000
Inny Samochód: Mazda 3
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#3 Postautor: johnboro » niedziela, 25 stycznia 2015, 20:22

Alkrak, ledwo wróciłeś z imprezy a Ty już chcesz by Ci głowę zawracać zamkami i kabelkami :) Dzięki wielkie.

Ten zamek który mam w sorci ma 5 kabelków (Y02), a ten który kupiłem ma 6 kabelków (Y03). Ten który kupiłem nie ma możliwości odblokowania zamka tym małym cypelkiem nad klamką, ponieważ nie ma doprowadzenia cięgna do niego. No ale powiedzmy przeżyłbym to, że nie mogę odblokować, ale...
po podpięciu kostki tego Y03, pilotem mogę zamknąć (słychać, że zamyka) ale drzwi są otwarte (te prawe przednie) a reszta zamknięta, no i już nie idzie pilotem otworzyć, tylko ręcznie za pomocą cypelka nad klamką ale tylko od strony kierowcy (od pasażera nie działa).

Alkrak, za bardzo zawile piszę, ale zrobię fotki tego zamka który kupiłem i tego który mam w aucie, tylko raz jeszcze muszę rozebrać boczek. Zrobię też zdjęcia kabelków. Może coś zaradzisz on-line. Tymczasem odpoczywaj po ciężkich bojach.

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#4 Postautor: alkrak » niedziela, 25 stycznia 2015, 20:40

Jeżeli porobisz zdjęcia, to może coś wymyślimy. Jedno już wyjaśniłeś - zamek w drzwiach prawych ma 5 przewodów, a zamek kupiony 6 przewodów.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#5 Postautor: vokal » niedziela, 25 stycznia 2015, 21:58

Obrazek

Czy kolory przewodów w oryginalnym zamku, to czarny, dwa żółte, biały i czerwony?
Może nie założyłeś cięgna od kluczyka przy klamce i siłownik nie może zaryglować drzwi, bo cięgno kluczyka zaczepia się o coś w drzwiach :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
johnboro
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 47
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 192000
Inny Samochód: Mazda 3
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#6 Postautor: johnboro » niedziela, 25 stycznia 2015, 23:40

Vocal, jutro po pracy rozkręcę boczek i wyjmę ten zamek, ale widzę, że to co masz na zdjęciu ma możliwość podczepienia cięgna do tego cypelka nad klamką. Poniżej zamek który nie bardzo pasuje. Widać, że nie ma możliwości podpięcia cięgna.
Załączniki
20150125_233852_resized.jpg
A tu widok na kostkę od tego "niedobrego" siłownika
20150125_233251_resized.jpg

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#7 Postautor: vokal » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 00:06

My nie rozmawiamy przypadkiem o przednich lewych drzwiach, czyli kierowcy?

Sprawdź omomierzem, czy przewód czerwony z czarnym paskiem i żółty nad nim są połączone ze sobą w obudowie siłownika.
Podaj plus na czerwony pod żółtym i na chwilę masę na drugi czerwony i sprawdź, czy siłownik pracuje.
Potem podaj odwrotnie i powinien ruszyć w drugą stronę.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#8 Postautor: alkrak » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 14:39

johnboro, :hmm: :hmm: :hmm: czy wiesz może, ile przewodów ma zamek w drzwiach kierowcy Twojego auta?

Jeszcze jedno: jeżeli będziesz robił dodatkowe fotki, to tak, aby były widoczne kolory i ilości przewodów w wiązce dochodzącej do zamka. Możesz też spisać numery pinów i kolory przewodów, do nich dochodzących.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
johnboro
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 47
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 192000
Inny Samochód: Mazda 3
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#9 Postautor: johnboro » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 22:17

Poniżej przedstawiam fotki zamka który mam w drzwiach (prawe przednie - pasażer).
Jak widać kostka ze siłownika ma 5 kabelków a ta z drzwi tylko 4. Z tego wynika, że zielony przewód jest niepotrzebny?
Załączniki
20150126_213455_resized.jpg
Kostka ze siłownika.
20150126_213528_resized.jpg
Kostka która jest w drzwiach
20150126_213848_resized.jpg
Siłownik w swej okazałości. Jak widać różni się od tego który pokazał Vocal i tego który wczoraj pokazałem.

Awatar użytkownika
johnboro
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 47
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 192000
Inny Samochód: Mazda 3
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#10 Postautor: johnboro » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 22:20

alkrak pisze:johnboro, :hmm: :hmm: :hmm: czy wiesz może, ile przewodów ma zamek w drzwiach kierowcy Twojego auta?


Dopiero zauważyłem to pytanie. Jeśli ma to znaczenie to rozbiorę boczek kierowcy.

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#11 Postautor: alkrak » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 22:32

Przegrzebałem różne schematy i coś mi nie pasuje w Twoich zamkach.
Informacja o ilości przewodów w zamku drzwi lewych bardzo by pomogła w moich "dochodzeniach".
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
johnboro
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 47
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 192000
Inny Samochód: Mazda 3
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#12 Postautor: johnboro » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 22:53

Myślę, że będę mógł startować w konkursie na najszybsze zdejmowanie boczków.

Jak widać na fotkach w lewych drzwiach jest dokładnie taka sama ilość i kolory kabelków.
Załączniki
20150126_224217_resized.jpg
20150126_224039_resized.jpg

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#13 Postautor: vokal » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 23:12

Nic nie zgadza się tutaj ze schematami - ani kolory, ani ilość, ani umiejscowienie przewodów :)

Sprawdź najpierw w wypiętej kostce prawych drzwi (ta wychodząca z drzwi):
1. gdzie pojawia się plus po wciśnięciu zamykania drzwi w pilocie
2. gdzie pojawia się masa przy zamykaniu drzwi z pilota
3. gdzie pojawia się plus przy otwieraniu z pilota
4. gdzie pojawia się masa przy otwieraniu z pilota
1 i 4 oraz 2 i 3 powinny wskazywać na te same styki.

Potem podając te sygnały z aku bezpośrednio na zakupiony siłownik w te same piny sprawdź, czy siłownik reaguje.
Może w kostce siłownika są inne piny, to trzeba poszukać, albo sam siłownik jest uszkodzony.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#14 Postautor: alkrak » wtorek, 27 stycznia 2015, 08:12

johnboro, potwierdzam, że prawie nic się nie zgadza ze schematami, ale kolory w wiązkach dochodzących do zamków odpowiadają schematom.
Możesz opisać przyczynę chęci wymiany zamka? Jakie są objawy ewentualnej usterki?
Dziękuję za nocną operację demontażu tapicerki drzwi kierowcy i wykonanie zdjęć.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
johnboro
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 62
Wiek: 47
Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 192000
Inny Samochód: Mazda 3
Kontaktowanie:

Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02

#15 Postautor: johnboro » wtorek, 27 stycznia 2015, 08:20

vokal pisze:Nic nie zgadza się tutaj ze schematami - ani kolory, ani ilość, ani umiejscowienie przewodów :)

Sprawdź najpierw w wypiętej kostce prawych drzwi (ta wychodząca z drzwi):
1. gdzie pojawia się plus po wciśnięciu zamykania drzwi w pilocie
2. gdzie pojawia się masa przy zamykaniu drzwi z pilota
3. gdzie pojawia się plus przy otwieraniu z pilota
4. gdzie pojawia się masa przy otwieraniu z pilota
1 i 4 oraz 2 i 3 powinny wskazywać na te same styki.

Potem podając te sygnały z aku bezpośrednio na zakupiony siłownik w te same piny sprawdź, czy siłownik reaguje.
Może w kostce siłownika są inne piny, to trzeba poszukać, albo sam siłownik jest uszkodzony.


O ile nocne baraszkowanie w garażu nie było wyczynem to to co piszesz już może być, ale cóż. Skończę sprawy służbowe i zabiorę się za sprawdzanie. A ten zakupiony siłownik prawdopodobnie jest OK, tylko jak widać na fotkach wygląda ciut inaczej jeśli chodzi o mocowanie cięgien.

alkrak pisze:johnboro, potwierdzam, że prawie nic się nie zgadza ze schematami, ale kolory w wiązkach dochodzących do zamków odpowiadają schematom.
Możesz opisać przyczynę chęci wymiany zamka? Jakie są objawy ewentualnej usterki?
Dziękuję za nocną operację demontażu tapicerki drzwi kierowcy i wykonanie zdjęć.


WYmieniam dlatego, że ten stary siłownik przy otwieraniu wydaje dźwięk jakby się zębatki pościerały w środku i robi robi "brrrrrrrr" - chyba, że mu zimno :hmm:
Ale ten dźwięk jest od czasu kiedy kupiłem auto czyli w marcu będzie 2 lata. Jak odpalam samochód to ryglują się zamki i przy gaszeniu auta otwierają się. Jak wiozę jakiegoś niewtajemniczonego w ten dźwięk pasażera to wyobraźcie sobie jego reakcję przy gaszeniu silnika. A dźwięk jest baaaaaardzo wyraźny. Już się nauczyłem odpalać auto przy otwartych drzwiach wtedy się zamki nie ryglują. No ale jest to leczenie syfa pudrem a trzeba go wyeliminować.


Wróć do „Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości