Zamek przód prawy od centralnego Y02
Moderator: Moderator
- johnboro
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 47
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 192000
- Inny Samochód: Mazda 3
- Kontaktowanie:
Zamek przód prawy od centralnego Y02
Witam,
Szukam zamka jak w tytule. Na obudowie jest symbol y02. Nie wiedziałem, że to jest istotne i kupiłem zamek y03, który ma o jeden przewód więcej i wkomponowany w całość nie działa jak powinien. Dzwoniłem do jakiegoś szrotu i mieli ale z symbolem y01 który miał tylko 2 przewody. Ten mój zamek ma 4lub 5.
Chyba, że ktoś wie jak zmodyfikować taki zamek?
Szukam zamka jak w tytule. Na obudowie jest symbol y02. Nie wiedziałem, że to jest istotne i kupiłem zamek y03, który ma o jeden przewód więcej i wkomponowany w całość nie działa jak powinien. Dzwoniłem do jakiegoś szrotu i mieli ale z symbolem y01 który miał tylko 2 przewody. Ten mój zamek ma 4lub 5.
Chyba, że ktoś wie jak zmodyfikować taki zamek?
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
johnboro pisze:....Ten mój zamek ma 4 lub 5....
Opisz to jaśniej, bo nie rozumiem.
"Ten mój...." czyli który, ten kupiony, czy ten uszkodzony. "4 lub 5" czyli ile i w którym?
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- johnboro
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 47
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 192000
- Inny Samochód: Mazda 3
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Alkrak, ledwo wróciłeś z imprezy a Ty już chcesz by Ci głowę zawracać zamkami i kabelkami Dzięki wielkie.
Ten zamek który mam w sorci ma 5 kabelków (Y02), a ten który kupiłem ma 6 kabelków (Y03). Ten który kupiłem nie ma możliwości odblokowania zamka tym małym cypelkiem nad klamką, ponieważ nie ma doprowadzenia cięgna do niego. No ale powiedzmy przeżyłbym to, że nie mogę odblokować, ale...
po podpięciu kostki tego Y03, pilotem mogę zamknąć (słychać, że zamyka) ale drzwi są otwarte (te prawe przednie) a reszta zamknięta, no i już nie idzie pilotem otworzyć, tylko ręcznie za pomocą cypelka nad klamką ale tylko od strony kierowcy (od pasażera nie działa).
Alkrak, za bardzo zawile piszę, ale zrobię fotki tego zamka który kupiłem i tego który mam w aucie, tylko raz jeszcze muszę rozebrać boczek. Zrobię też zdjęcia kabelków. Może coś zaradzisz on-line. Tymczasem odpoczywaj po ciężkich bojach.
Ten zamek który mam w sorci ma 5 kabelków (Y02), a ten który kupiłem ma 6 kabelków (Y03). Ten który kupiłem nie ma możliwości odblokowania zamka tym małym cypelkiem nad klamką, ponieważ nie ma doprowadzenia cięgna do niego. No ale powiedzmy przeżyłbym to, że nie mogę odblokować, ale...
po podpięciu kostki tego Y03, pilotem mogę zamknąć (słychać, że zamyka) ale drzwi są otwarte (te prawe przednie) a reszta zamknięta, no i już nie idzie pilotem otworzyć, tylko ręcznie za pomocą cypelka nad klamką ale tylko od strony kierowcy (od pasażera nie działa).
Alkrak, za bardzo zawile piszę, ale zrobię fotki tego zamka który kupiłem i tego który mam w aucie, tylko raz jeszcze muszę rozebrać boczek. Zrobię też zdjęcia kabelków. Może coś zaradzisz on-line. Tymczasem odpoczywaj po ciężkich bojach.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Jeżeli porobisz zdjęcia, to może coś wymyślimy. Jedno już wyjaśniłeś - zamek w drzwiach prawych ma 5 przewodów, a zamek kupiony 6 przewodów.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Czy kolory przewodów w oryginalnym zamku, to czarny, dwa żółte, biały i czerwony?
Może nie założyłeś cięgna od kluczyka przy klamce i siłownik nie może zaryglować drzwi, bo cięgno kluczyka zaczepia się o coś w drzwiach
- johnboro
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 47
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 192000
- Inny Samochód: Mazda 3
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Vocal, jutro po pracy rozkręcę boczek i wyjmę ten zamek, ale widzę, że to co masz na zdjęciu ma możliwość podczepienia cięgna do tego cypelka nad klamką. Poniżej zamek który nie bardzo pasuje. Widać, że nie ma możliwości podpięcia cięgna.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
My nie rozmawiamy przypadkiem o przednich lewych drzwiach, czyli kierowcy?
Sprawdź omomierzem, czy przewód czerwony z czarnym paskiem i żółty nad nim są połączone ze sobą w obudowie siłownika.
Podaj plus na czerwony pod żółtym i na chwilę masę na drugi czerwony i sprawdź, czy siłownik pracuje.
Potem podaj odwrotnie i powinien ruszyć w drugą stronę.
Sprawdź omomierzem, czy przewód czerwony z czarnym paskiem i żółty nad nim są połączone ze sobą w obudowie siłownika.
Podaj plus na czerwony pod żółtym i na chwilę masę na drugi czerwony i sprawdź, czy siłownik pracuje.
Potem podaj odwrotnie i powinien ruszyć w drugą stronę.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
johnboro, czy wiesz może, ile przewodów ma zamek w drzwiach kierowcy Twojego auta?
Jeszcze jedno: jeżeli będziesz robił dodatkowe fotki, to tak, aby były widoczne kolory i ilości przewodów w wiązce dochodzącej do zamka. Możesz też spisać numery pinów i kolory przewodów, do nich dochodzących.
Jeszcze jedno: jeżeli będziesz robił dodatkowe fotki, to tak, aby były widoczne kolory i ilości przewodów w wiązce dochodzącej do zamka. Możesz też spisać numery pinów i kolory przewodów, do nich dochodzących.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- johnboro
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 47
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 192000
- Inny Samochód: Mazda 3
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Poniżej przedstawiam fotki zamka który mam w drzwiach (prawe przednie - pasażer).
Jak widać kostka ze siłownika ma 5 kabelków a ta z drzwi tylko 4. Z tego wynika, że zielony przewód jest niepotrzebny?
Jak widać kostka ze siłownika ma 5 kabelków a ta z drzwi tylko 4. Z tego wynika, że zielony przewód jest niepotrzebny?
- Załączniki
- johnboro
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 47
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 192000
- Inny Samochód: Mazda 3
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
alkrak pisze:johnboro, czy wiesz może, ile przewodów ma zamek w drzwiach kierowcy Twojego auta?
Dopiero zauważyłem to pytanie. Jeśli ma to znaczenie to rozbiorę boczek kierowcy.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Przegrzebałem różne schematy i coś mi nie pasuje w Twoich zamkach.
Informacja o ilości przewodów w zamku drzwi lewych bardzo by pomogła w moich "dochodzeniach".
Informacja o ilości przewodów w zamku drzwi lewych bardzo by pomogła w moich "dochodzeniach".
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- johnboro
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 47
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 192000
- Inny Samochód: Mazda 3
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Myślę, że będę mógł startować w konkursie na najszybsze zdejmowanie boczków.
Jak widać na fotkach w lewych drzwiach jest dokładnie taka sama ilość i kolory kabelków.
Jak widać na fotkach w lewych drzwiach jest dokładnie taka sama ilość i kolory kabelków.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
Nic nie zgadza się tutaj ze schematami - ani kolory, ani ilość, ani umiejscowienie przewodów
Sprawdź najpierw w wypiętej kostce prawych drzwi (ta wychodząca z drzwi):
1. gdzie pojawia się plus po wciśnięciu zamykania drzwi w pilocie
2. gdzie pojawia się masa przy zamykaniu drzwi z pilota
3. gdzie pojawia się plus przy otwieraniu z pilota
4. gdzie pojawia się masa przy otwieraniu z pilota
1 i 4 oraz 2 i 3 powinny wskazywać na te same styki.
Potem podając te sygnały z aku bezpośrednio na zakupiony siłownik w te same piny sprawdź, czy siłownik reaguje.
Może w kostce siłownika są inne piny, to trzeba poszukać, albo sam siłownik jest uszkodzony.
Sprawdź najpierw w wypiętej kostce prawych drzwi (ta wychodząca z drzwi):
1. gdzie pojawia się plus po wciśnięciu zamykania drzwi w pilocie
2. gdzie pojawia się masa przy zamykaniu drzwi z pilota
3. gdzie pojawia się plus przy otwieraniu z pilota
4. gdzie pojawia się masa przy otwieraniu z pilota
1 i 4 oraz 2 i 3 powinny wskazywać na te same styki.
Potem podając te sygnały z aku bezpośrednio na zakupiony siłownik w te same piny sprawdź, czy siłownik reaguje.
Może w kostce siłownika są inne piny, to trzeba poszukać, albo sam siłownik jest uszkodzony.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
johnboro, potwierdzam, że prawie nic się nie zgadza ze schematami, ale kolory w wiązkach dochodzących do zamków odpowiadają schematom.
Możesz opisać przyczynę chęci wymiany zamka? Jakie są objawy ewentualnej usterki?
Dziękuję za nocną operację demontażu tapicerki drzwi kierowcy i wykonanie zdjęć.
Możesz opisać przyczynę chęci wymiany zamka? Jakie są objawy ewentualnej usterki?
Dziękuję za nocną operację demontażu tapicerki drzwi kierowcy i wykonanie zdjęć.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- johnboro
- awansowałem na
- Posty: 62
- Wiek: 47
- Rejestracja: niedziela, 10 marca 2013, 12:58
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 192000
- Inny Samochód: Mazda 3
- Kontaktowanie:
Re: Zamek przód prawy od centralnego Y02
vokal pisze:Nic nie zgadza się tutaj ze schematami - ani kolory, ani ilość, ani umiejscowienie przewodów
Sprawdź najpierw w wypiętej kostce prawych drzwi (ta wychodząca z drzwi):
1. gdzie pojawia się plus po wciśnięciu zamykania drzwi w pilocie
2. gdzie pojawia się masa przy zamykaniu drzwi z pilota
3. gdzie pojawia się plus przy otwieraniu z pilota
4. gdzie pojawia się masa przy otwieraniu z pilota
1 i 4 oraz 2 i 3 powinny wskazywać na te same styki.
Potem podając te sygnały z aku bezpośrednio na zakupiony siłownik w te same piny sprawdź, czy siłownik reaguje.
Może w kostce siłownika są inne piny, to trzeba poszukać, albo sam siłownik jest uszkodzony.
O ile nocne baraszkowanie w garażu nie było wyczynem to to co piszesz już może być, ale cóż. Skończę sprawy służbowe i zabiorę się za sprawdzanie. A ten zakupiony siłownik prawdopodobnie jest OK, tylko jak widać na fotkach wygląda ciut inaczej jeśli chodzi o mocowanie cięgien.
alkrak pisze:johnboro, potwierdzam, że prawie nic się nie zgadza ze schematami, ale kolory w wiązkach dochodzących do zamków odpowiadają schematom.
Możesz opisać przyczynę chęci wymiany zamka? Jakie są objawy ewentualnej usterki?
Dziękuję za nocną operację demontażu tapicerki drzwi kierowcy i wykonanie zdjęć.
WYmieniam dlatego, że ten stary siłownik przy otwieraniu wydaje dźwięk jakby się zębatki pościerały w środku i robi robi "brrrrrrrr" - chyba, że mu zimno
Ale ten dźwięk jest od czasu kiedy kupiłem auto czyli w marcu będzie 2 lata. Jak odpalam samochód to ryglują się zamki i przy gaszeniu auta otwierają się. Jak wiozę jakiegoś niewtajemniczonego w ten dźwięk pasażera to wyobraźcie sobie jego reakcję przy gaszeniu silnika. A dźwięk jest baaaaaardzo wyraźny. Już się nauczyłem odpalać auto przy otwartych drzwiach wtedy się zamki nie ryglują. No ale jest to leczenie syfa pudrem a trzeba go wyeliminować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości