Progi rdza.
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
A dlaczego odrazu wymieniac ramę skoro zawsze można ją odtworzyć. Jak się ma pojęcie to wiadome że wszystko da się naprawić. Ja do oczyszczenia z rdzy używałem tarcz listkowych i różnych szczotek drucianych na wiertarke. Na to szedł r-stop z firmy APP, po wyschnięciu nałożyłem jeszcze cortanin aby zostawił powłokę, nastepnie nałożyłem podkład epoksydowy aby zabezpieczyć to i zamknac przez powietrzem. Nastepnie masa uszczelniająca z dodatkiem aluminium firmy rosch. A na całość szła konserwacja typu baranek z dodatkiem masy uszczelniającej 2w1 firmy APP. Do środka po wspawaniu wtryskiwałem tzw ropownicą podklad epoksydowy a przed składaniem to profile zamknięte zalałem woskiem wysokiej jakości firmy Sika.
Jesli chodzi o podnośnik to mam swoje dwa które są o nośności do 2.5t i wysiegu bodajże 370mm a kobyłki to najzwyklejsze z allegro o nośności do 3t każda. Ja jestem mechanikiem i blacharzem z zawodu dlatego takowe sprzety posiadam w domu i inne różnego rodzaju.
Jesli chodzi o podnośnik to mam swoje dwa które są o nośności do 2.5t i wysiegu bodajże 370mm a kobyłki to najzwyklejsze z allegro o nośności do 3t każda. Ja jestem mechanikiem i blacharzem z zawodu dlatego takowe sprzety posiadam w domu i inne różnego rodzaju.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 listopada 2018, 10:21 przez maly_dawidek, łącznie zmieniany 1 raz.
Magik Koperfild
-
- moje konto
- Posty: 201
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
- Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
Androx jeśli chodzi o polecenie to pewnie bym polecił lecz nie są to jakieś firmowe. Ostatnio dokupiłem podnośnik w jula ktory był na promocji i tez bardzo dobrze się sprawuje.
Koks dziękuje bardzo
Koks dziękuje bardzo
Magik Koperfild
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
maly_dawidek pisze: Ja jestem mechanikiem i blacharzem z zawodu dlatego takowe sprzety posiadam w domu i inne różnego rodzaju.
To teraz jasne, dlaczego robota wygląda profesjonalnie na zdjęciach!
Znajomy stolarz powiedział mi kiedyś, że jak sam sobie zrobił dębowe schody w domu - to przez tydzień nie mógł zasnąć z nerwów! Na pytanie, czy tak źle sobie sam zrobił - odparł, że zrobił bardzo dobrze, ale nie miał mu kto zapłacić!
A tak zapytam Cię jako fachowca: na ile wyceniłbyś taką robotę, gdybyś ją musiał zrobić usługowo dla kogoś obcego? Na pewno wielu kolegów z forum będzie musiało wcześniej czy później udać się do blacharzy. Wiedzieliby ile, mniej więcej, kasy uzbierać!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11398
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 37
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2017, 19:25
- Skąd jesteś: Żywiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: Vw Sharan
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
Hehe ja miałem mieszkać w NL lecz jakoś się złożyło że jestem na południu Polski.
Z tą profesjonalną blacharką to są efekty surowej szkoły praktykanckiej i później kilka lat w zawodzie przy luksusowych samochodach i bardzo wymagających klientach. Teraz jak to sie mówi jestem w stanie spoczynku jako blacharz a aktywny jako mechanik, do tego jeszcze zajmuje się budowlanką( elektryka, hydraulika, wykonczenia suche i plytkowanie), ponieważ remontuje swój dom i na potrzebe remontu nauczyłem się tego.
Co do cen to nie wiem jakie są teraz stawki lecz myślę że tyle co ja spędziłem godzin pracy przy tym to około 4000zł za taką blacharke, gdzie objęła ona odbudowę kpl progów, kpl nadkoli tylnych, naprawę i wzmocnienie mocowań piątych karoseri do ramy, naprawę i wzmocnienie dwoch punktów w ramie, naprawę dolnych części przednich błotników i kilka ognisk korozji gdzie sie znalazło przy okazji przeswietlenia auta i ramy endoskopem.
Koszt jaki poniosłem w materiale czyli zakup całego tyłu auta, dwóch progów, spinek, śrubek, nakrętek, i całej chemii to wyszło 1350zł i to tak po cenach znizkowych.
Z tą profesjonalną blacharką to są efekty surowej szkoły praktykanckiej i później kilka lat w zawodzie przy luksusowych samochodach i bardzo wymagających klientach. Teraz jak to sie mówi jestem w stanie spoczynku jako blacharz a aktywny jako mechanik, do tego jeszcze zajmuje się budowlanką( elektryka, hydraulika, wykonczenia suche i plytkowanie), ponieważ remontuje swój dom i na potrzebe remontu nauczyłem się tego.
Co do cen to nie wiem jakie są teraz stawki lecz myślę że tyle co ja spędziłem godzin pracy przy tym to około 4000zł za taką blacharke, gdzie objęła ona odbudowę kpl progów, kpl nadkoli tylnych, naprawę i wzmocnienie mocowań piątych karoseri do ramy, naprawę i wzmocnienie dwoch punktów w ramie, naprawę dolnych części przednich błotników i kilka ognisk korozji gdzie sie znalazło przy okazji przeswietlenia auta i ramy endoskopem.
Koszt jaki poniosłem w materiale czyli zakup całego tyłu auta, dwóch progów, spinek, śrubek, nakrętek, i całej chemii to wyszło 1350zł i to tak po cenach znizkowych.
Magik Koperfild
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: poniedziałek, 1 lipca 2019, 17:48
- Skąd jesteś: Allenstein
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Ciorny
- Przebieg (km.): 177777
- Inny Samochód: Mitsubajash
- Twoje poprzednie Sorento: To moje pierwsze
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
Odświeżam temat lekko, pojawiły się może jakieś ciekawe reparaturki progów? Bo w mojej okazuje się , ze ich nie ma :-)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11398
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
Jeżeli chodzi o zewnętrzne to na allegro od dawna występują . Co z tą godzina napisania postu , u Ciebie jest później nisz u mnie , ciekawe .
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: poniedziałek, 1 lipca 2019, 17:48
- Skąd jesteś: Allenstein
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Ciorny
- Przebieg (km.): 177777
- Inny Samochód: Mitsubajash
- Twoje poprzednie Sorento: To moje pierwsze
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
Marek pisze:Jeżeli chodzi o zewnętrzne to na allegro od dawna występują . Co z tą godzina napisania postu , u Ciebie jest później nisz u mnie , ciekawe .
Bardziej mi chodzi o całe bo blacharz płacze, ze „właśnie to końcówki są najgorsze”
Jeśli chodzi o godzinę to jest git - pisałem w nocy :-)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11398
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
Elementy od wewnątrz tylko w oryginale a przy nadkolach trzeba dorabiać . Zaraz sprawdzę . Można dostać w oryginale , ale zapewne drogo i trzeba długo czekać . Prościej kupić wycięte na allegro .Są jeszcze reperaturki , tylnych łuków występujących za drzwiami .
- Załączniki
-
- 6071012.png (79.03 KiB) Przejrzano 2095 razy
-
- 6071011.png (97.14 KiB) Przejrzano 2095 razy
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: poniedziałek, 1 lipca 2019, 17:48
- Skąd jesteś: Allenstein
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Ciorny
- Przebieg (km.): 177777
- Inny Samochód: Mitsubajash
- Twoje poprzednie Sorento: To moje pierwsze
- Kontaktowanie:
Re: Progi rdza.
Dzięki !
Najchętniej to bym po prostu znalazł kogoś kto by to wyciął w cholerę i wspawal tam jakiś profil stalowy albo co ...
Najchętniej to bym po prostu znalazł kogoś kto by to wyciął w cholerę i wspawal tam jakiś profil stalowy albo co ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości