Strona 1 z 1

Nośność Relingów

: piątek, 3 lutego 2017, 16:32
autor: Norbih
Witam mam pytanie , Zamierzam samemu wyspawać bądź zamówić kosz wyprawowy . W związku z tym mam pytanie orientuję się ktoś jaka jest nośność relingów sorki ,albo ktoś testował już jakieś ciężary powyżej 250 kg . Przestudiowałem książkę serwisową i nic tam nie znalazłem . Pozdrawiam

Re: Nośność Relingów

: piątek, 3 lutego 2017, 17:55
autor: stella997
Według instrukcji chyba 70 kg,około 200 miał Skorpion jako namiot i on sam ale na postoju.

Re: Nośność Relingów

: piątek, 3 lutego 2017, 17:57
autor: krzysiek ardie
Na relingach jest naklejka z nośnością :)

Re: Nośność Relingów

: piątek, 3 lutego 2017, 20:09
autor: Admin
Nośność relingów podczas jazdy wynosi 70 kg , na postoju natomiast miałem na dachu 230 kg ( ja, namiot dachowy , żona ) i wszystko zachowywało się stabilnie.

Obrazek

Re: Nośność Relingów

: piątek, 3 lutego 2017, 20:15
autor: angelus210
Na naklejce jest 75 kg

Re: Nośność Relingów

: sobota, 4 lutego 2017, 11:31
autor: lopunia
Mnie się wydaje, że te 75 kg to wynika bardziej z bezpieczeństwa tzn. z przesunięcia wyżej środka ciężkości niż z rzeczywistej wytrzymałości relingów lub dachu. Kiedyś gdzieś czytałem (teraz już nie kojarzę gdzie), że sam dach jest projektowany w samochodach tak, aby wytrzymać minimum 3 krotny ciężar pojazdu.

Natomiast przeciążenie go podczas jazdy może być katastrofalne w skutkach i zakończyć się nawet dachowaniem!

Re: Nośność Relingów

: sobota, 4 lutego 2017, 11:40
autor: Admin
lopunia pisze:Kiedyś gdzieś czytałem (teraz już nie kojarzę gdzie), że sam dach jest projektowany w samochodach tak, aby wytrzymać minimum 3 krotny ciężar pojazdu.


Żaden dach nie udźwignie 6 ton :lol: :lol:

Re: Nośność Relingów

: sobota, 4 lutego 2017, 12:06
autor: lopunia
:roftl: Nie napisałem, że dach będzie cały, a w szczególności szyby :roftl: bo dopiero by mi się dostało :lol: .

Znalazłem co prawda to nie UE i nie Polska ale pamięć jest trochę zawodna:
"Administracja Baracka Obamy wprowadziła w maju nowe regulacje dotyczące wymaganej wytrzymałości dachów aut. To pierwsza znacząca zmiana tych przepisów od 1973 roku. Wejdzie ona w życie od września 2012 roku i ma dotyczyć wszystkich modeli aut od 2017 roku. Nowa regulacja wymaga, aby dach samochodu wytrzymywał obciążenie równe trzykrotności jego wagi. Do tej pory obowiązywał współczynnik 1,5 wagi auta.

Test Insurance Institute for Highway Safety stawia poprzeczkę jeszcze wyżej. Aby uzyskać najwyższą ocenę, dach musi wytrzymać obciążenie równe czterokrotnej wadze samochodu.

W przypadku smarta fortwo współczynnik wytrzymałości wyniósł aż 5,41. Kolejne miejsca zajęły toyota yaris (3,78), hyundai accent (3,72) mini cooper (3,44), honda fit (3,42). Najsłabiej wypadł chevrolet aveo, dla którego współczynnik wyniósł 3,09."

Cytat z https://www.pb.pl/smart-najbardziej-wytrzymaly-na-dachowanie-513851

Re: Nośność Relingów

: sobota, 4 lutego 2017, 12:28
autor: Edgar
nie znacie się :roftl:
15.jpg
15.jpg (91.84 KiB) Przejrzano 2617 razy

Re: Nośność Relingów

: sobota, 4 lutego 2017, 15:09
autor: Admin
Coś w tym musi być ... :kwink:

Obrazek

Re: Nośność Relingów

: sobota, 4 lutego 2017, 15:36
autor: cezio77
Białe Sorento? :hmm: Murzyn niezłe parkowanie :kwink:

Re: Nośność Relingów

: sobota, 4 lutego 2017, 19:06
autor: Norbih
Myślał że wyjdzie srosower , z połączenia sorento i limuzyny .