Reparaturki tylnych błotników Sorento I

Miejsce dyskusji na temat nadwozia. Tylko sprawy techniczne z pominięciem tuningu. Problemy, porady

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#1 Postautor: niki00 » poniedziałek, 28 listopada 2016, 18:10

Robię rozeznanie w temacie. Mam możliwość i umiejętność wykonania reperaturek tylnych błotników z laminatu. Sprawdziłem, o ile nie mylę się, niema na rynku reperaturek tylnych błotników z blachy.

W związku z tym pytanie, czy jest sens montażu reperaturek z laminatu. Będą przyklejone na specjalny klej do laminatów, zaszpachlowane i pomalowane, zabezpieczenie antykorozyjne tego co w środku. Spawanie raczej odpada, chyba, że coś gdzieś tam pod spodem jest głębiej posypane. Od biedy, błotnik można pomalować samodzielnie sprejem za drobne lub po druciarsku z "pyndzla" (ok, nie przesadzajmy, zapędziłem się) choć i tak nie widać tego, bo jak wiemy pod drzwiami.

Zapomniałem dodać, że tematem zajął bym się w okolicy wakacji, bo wtedy będę na Mazurach, gdzie mam do tego warunki.

Czy jeśli tak, to byli by zainteresowani takimi reperaturkami. Jeśli wykonam dla siebie formy, to szkoda ją potem wyp...lić, bez minimalnego zarobku.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#2 Postautor: Admin » poniedziałek, 28 listopada 2016, 22:06

Oczywiście .
Do tej pory poznałem jeden sposób naprawy tylnych błotników .
Jest to kupno ćwiartki karoserii Kia Sorento i wycięcie oraz wspawanie .
Pasuje też od Mazdy ( ten sam kąt )
Ale to wszystko wymaga ingerencji spawacza , lakiernika itp.
Chętnie bym poznał mniej inwazyjne sposoby.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#3 Postautor: niki00 » poniedziałek, 28 listopada 2016, 22:52

Jeszcze będę badał temat, nawiążę kontakt z tym kolegą od repliki McLarena F1, on w laminatach jest mocno obeznany. Mogę przez kilka dni nie pisać, bo nie będę miał dostępu do konta. Ale już rozmyślam jak to ogarnąć ,,bezspawarkowo". Spawarkę mam, ale wiemy jak to jest ze spawaniem elementów ocynkowanych. Po roku ruda potrafi znowu dać znać o sobie.

A jak planuję to zrobić. Oczyszczam z grubsza rudą, czymś doraźnie to miejsce wypełniam, daję szpachlę, potem czymś oddzielam, lakier lub nawet folia samoprzylepna (tylko taka co by nie popłynęła od żelkotu). To pokrywam kilkakrotnie woskiem, polerując za każdym razem. Następnie nakładam żelkot, najlepiej czarny, ze dwie warstwy. Potem moczę kawałki maty szklanej w żywicy z utwardzaczem i nakładam na to. Robię kilka warstw, czekając pomiędzy każdymi do wyschnięcia, i przed nałożeniem kolejnej przecierając wytrącającą się parafinę. Gdy uzyskam już pożądaną grubość, to po wyschnięciu delikatnie zdejmuję formę. Następnie czyszczę wnętrze alkoholem wiskozowym i do tego żelkot, żywica mata. Element wyjmuje, powinien po odcięciu na równo pasować ,,jedełalnie", trochę szpachli do tego. Odcinam rudą z tym co tam zostało, dopasowuję i przyklejam porządnym klejem do laminatów nowo wykonany element, szpachluję i lakieruję. Potem mogę wykonać kilka następnych reperaturek z formy która mi została. Napisać instrukcję, i opędzlować za grosze, co by żywica się zwróciła i na piwo starczyło. Nie, nie traktuje tego jak sposób na interes życia ;-) Ale jeśli można zrobić coś przydatnego, to czemu nie. No zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#4 Postautor: ronin » poniedziałek, 28 listopada 2016, 22:57

Nie wiem czy to będzie miało sens...
Tylne błotniki gniją od dołu w okolicy łączenia z progiem. Kiedy już coś jest widać że coś się dzieje próg jest zaatakowany i jest przeważnie w gorszym stanie niż sam rant błotnika. Są tam co najmniej dwie warstwy blachy no i sam próg. Jak to połączyć żeby miało ręce i nogi???
Nie żebym chciał ci podcinać skrzydła ale w przypadku korozji tylnych nadkoli to jest w 80% przypadków ingerencja w próg, dokładniej łączenie progu z nadkolem. Ja tego nie widzę z laminatu.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#5 Postautor: Admin » wtorek, 29 listopada 2016, 05:37

Tutaj bardziej chodzi o zabezpieczenie części "widocznej", co ma również znaczenie estetyczne.
Nie przewidziano naprawy tych elementów i jak do tej pory nie ma żadnego innego rozwiązania, oprócz cięcia i spawania.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#6 Postautor: cezio77 » wtorek, 29 listopada 2016, 07:39

Jakim rodzajem kleju zamierzasz połączyć metal z lps?
Czy reperaturki będą wykonane na żywicy poliestrowej czy winyloestrowej?
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#7 Postautor: niki00 » wtorek, 29 listopada 2016, 20:04

Z tym klejem to jeszcze nie wiem, nie używałem nigdy, ale pełno tego na rynku, nie powinno być problemu. Żywica to myślę o poliestrze bo tańsza (zawsze mi się myli nazwa epoksydowy z poliestrowym). Mam też trochę włókna węglowego i kevlaru, ale to już wydziwianie i niepotrzebne generowanie kosztów. Tak, wtedy musiałby być epoksyd (mam nadzieję, że ich nie pomyliłem). Ale spokojnie, temat jest odległy, na razie nie mam nawet garażu, znaczy się jest, 600 km stąd, ale nie korzystam na co dzień z niego, bo cholernie długo się idzie po auto.

Można poczytać jak kogoś interesuje:
http://www.dexcraft.pl/blog/technologia ... estrowych/

Konto usunięte

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#8 Postautor: Konto usunięte » wtorek, 29 listopada 2016, 20:51

Admin pisze:...Pasuje też od Mazdy ( ten sam kąt ) ...

Tak z ciekawości, który model i generacja tej Mazdy? Bo ostatnio jak robiłem Sorento to profilowałem z blachy.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#9 Postautor: Admin » wtorek, 29 listopada 2016, 21:14

Kobieta to zrobiła , w warsztacie w Warszawie, nie wiem czy odróżnia Mazdy.
Ale jutro się zapytam, może coś zapamiętała.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Konto usunięte

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#10 Postautor: Konto usunięte » wtorek, 29 listopada 2016, 21:18

Dzięki, czekam, ale zawsze to już jakiś trop :ok:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#11 Postautor: Marek » sobota, 17 grudnia 2016, 11:14

To było od Mazdy 6 , tylko że trzeba delikatnie wyprofilować . Nowe reperaturki są tylko cena jest duża .

Konto usunięte

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#12 Postautor: Konto usunięte » sobota, 17 grudnia 2016, 16:49

Dzięki Marek za podpowiedź :ok: Po Nowym Roku będę miał Mazdę 6 do roboty to porównam. A cena (ok. 100 zeta za sztukę) jest porównywalna z innymi tego typu elementami. Przykładowo reperaturka progu (a w zasadzie tylko podproża) do Sorento kosztuje 110 - 120 zeta.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#13 Postautor: ronin » sobota, 17 grudnia 2016, 19:05

Marek pisze:To było od Mazdy 6 , tylko że trzeba delikatnie wyprofilować . Nowe reperaturki są tylko cena jest duża .

No tylko który model?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#14 Postautor: Marek » sobota, 17 grudnia 2016, 19:24

Który model to nie wiem . Przestałem się tym interesować , bo kupiłem ćwiartkę , w takim stanie jak by była odcięta z nowego auta , teraz czekam na drugą .

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

#15 Postautor: cus10 » niedziela, 5 lutego 2017, 12:56

Trochę odświeżę temat. Czy od tej mazdy 6 będzie di naszych pasować?
http://allegro.pl/mazda-6-kombi-reperat ... l#imglayer
Chciałbym się upewnić.


Wróć do „Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości