Strona 1 z 7

Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: poniedziałek, 28 listopada 2016, 18:10
autor: niki00
Robię rozeznanie w temacie. Mam możliwość i umiejętność wykonania reperaturek tylnych błotników z laminatu. Sprawdziłem, o ile nie mylę się, niema na rynku reperaturek tylnych błotników z blachy.

W związku z tym pytanie, czy jest sens montażu reperaturek z laminatu. Będą przyklejone na specjalny klej do laminatów, zaszpachlowane i pomalowane, zabezpieczenie antykorozyjne tego co w środku. Spawanie raczej odpada, chyba, że coś gdzieś tam pod spodem jest głębiej posypane. Od biedy, błotnik można pomalować samodzielnie sprejem za drobne lub po druciarsku z "pyndzla" (ok, nie przesadzajmy, zapędziłem się) choć i tak nie widać tego, bo jak wiemy pod drzwiami.

Zapomniałem dodać, że tematem zajął bym się w okolicy wakacji, bo wtedy będę na Mazurach, gdzie mam do tego warunki.

Czy jeśli tak, to byli by zainteresowani takimi reperaturkami. Jeśli wykonam dla siebie formy, to szkoda ją potem wyp...lić, bez minimalnego zarobku.
Pozdrawiam :)

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: poniedziałek, 28 listopada 2016, 22:06
autor: Admin
Oczywiście .
Do tej pory poznałem jeden sposób naprawy tylnych błotników .
Jest to kupno ćwiartki karoserii Kia Sorento i wycięcie oraz wspawanie .
Pasuje też od Mazdy ( ten sam kąt )
Ale to wszystko wymaga ingerencji spawacza , lakiernika itp.
Chętnie bym poznał mniej inwazyjne sposoby.

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: poniedziałek, 28 listopada 2016, 22:52
autor: niki00
Jeszcze będę badał temat, nawiążę kontakt z tym kolegą od repliki McLarena F1, on w laminatach jest mocno obeznany. Mogę przez kilka dni nie pisać, bo nie będę miał dostępu do konta. Ale już rozmyślam jak to ogarnąć ,,bezspawarkowo". Spawarkę mam, ale wiemy jak to jest ze spawaniem elementów ocynkowanych. Po roku ruda potrafi znowu dać znać o sobie.

A jak planuję to zrobić. Oczyszczam z grubsza rudą, czymś doraźnie to miejsce wypełniam, daję szpachlę, potem czymś oddzielam, lakier lub nawet folia samoprzylepna (tylko taka co by nie popłynęła od żelkotu). To pokrywam kilkakrotnie woskiem, polerując za każdym razem. Następnie nakładam żelkot, najlepiej czarny, ze dwie warstwy. Potem moczę kawałki maty szklanej w żywicy z utwardzaczem i nakładam na to. Robię kilka warstw, czekając pomiędzy każdymi do wyschnięcia, i przed nałożeniem kolejnej przecierając wytrącającą się parafinę. Gdy uzyskam już pożądaną grubość, to po wyschnięciu delikatnie zdejmuję formę. Następnie czyszczę wnętrze alkoholem wiskozowym i do tego żelkot, żywica mata. Element wyjmuje, powinien po odcięciu na równo pasować ,,jedełalnie", trochę szpachli do tego. Odcinam rudą z tym co tam zostało, dopasowuję i przyklejam porządnym klejem do laminatów nowo wykonany element, szpachluję i lakieruję. Potem mogę wykonać kilka następnych reperaturek z formy która mi została. Napisać instrukcję, i opędzlować za grosze, co by żywica się zwróciła i na piwo starczyło. Nie, nie traktuje tego jak sposób na interes życia ;-) Ale jeśli można zrobić coś przydatnego, to czemu nie. No zobaczymy co z tego wyjdzie.

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: poniedziałek, 28 listopada 2016, 22:57
autor: ronin
Nie wiem czy to będzie miało sens...
Tylne błotniki gniją od dołu w okolicy łączenia z progiem. Kiedy już coś jest widać że coś się dzieje próg jest zaatakowany i jest przeważnie w gorszym stanie niż sam rant błotnika. Są tam co najmniej dwie warstwy blachy no i sam próg. Jak to połączyć żeby miało ręce i nogi???
Nie żebym chciał ci podcinać skrzydła ale w przypadku korozji tylnych nadkoli to jest w 80% przypadków ingerencja w próg, dokładniej łączenie progu z nadkolem. Ja tego nie widzę z laminatu.

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: wtorek, 29 listopada 2016, 05:37
autor: Admin
Tutaj bardziej chodzi o zabezpieczenie części "widocznej", co ma również znaczenie estetyczne.
Nie przewidziano naprawy tych elementów i jak do tej pory nie ma żadnego innego rozwiązania, oprócz cięcia i spawania.

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: wtorek, 29 listopada 2016, 07:39
autor: cezio77
Jakim rodzajem kleju zamierzasz połączyć metal z lps?
Czy reperaturki będą wykonane na żywicy poliestrowej czy winyloestrowej?

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: wtorek, 29 listopada 2016, 20:04
autor: niki00
Z tym klejem to jeszcze nie wiem, nie używałem nigdy, ale pełno tego na rynku, nie powinno być problemu. Żywica to myślę o poliestrze bo tańsza (zawsze mi się myli nazwa epoksydowy z poliestrowym). Mam też trochę włókna węglowego i kevlaru, ale to już wydziwianie i niepotrzebne generowanie kosztów. Tak, wtedy musiałby być epoksyd (mam nadzieję, że ich nie pomyliłem). Ale spokojnie, temat jest odległy, na razie nie mam nawet garażu, znaczy się jest, 600 km stąd, ale nie korzystam na co dzień z niego, bo cholernie długo się idzie po auto.

Można poczytać jak kogoś interesuje:
http://www.dexcraft.pl/blog/technologia ... estrowych/

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: wtorek, 29 listopada 2016, 20:51
autor: Konto usunięte
Admin pisze:...Pasuje też od Mazdy ( ten sam kąt ) ...

Tak z ciekawości, który model i generacja tej Mazdy? Bo ostatnio jak robiłem Sorento to profilowałem z blachy.

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: wtorek, 29 listopada 2016, 21:14
autor: Admin
Kobieta to zrobiła , w warsztacie w Warszawie, nie wiem czy odróżnia Mazdy.
Ale jutro się zapytam, może coś zapamiętała.

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: wtorek, 29 listopada 2016, 21:18
autor: Konto usunięte
Dzięki, czekam, ale zawsze to już jakiś trop :ok:

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: sobota, 17 grudnia 2016, 11:14
autor: Marek
To było od Mazdy 6 , tylko że trzeba delikatnie wyprofilować . Nowe reperaturki są tylko cena jest duża .

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: sobota, 17 grudnia 2016, 16:49
autor: Konto usunięte
Dzięki Marek za podpowiedź :ok: Po Nowym Roku będę miał Mazdę 6 do roboty to porównam. A cena (ok. 100 zeta za sztukę) jest porównywalna z innymi tego typu elementami. Przykładowo reperaturka progu (a w zasadzie tylko podproża) do Sorento kosztuje 110 - 120 zeta.

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: sobota, 17 grudnia 2016, 19:05
autor: ronin
Marek pisze:To było od Mazdy 6 , tylko że trzeba delikatnie wyprofilować . Nowe reperaturki są tylko cena jest duża .

No tylko który model?

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: sobota, 17 grudnia 2016, 19:24
autor: Marek
Który model to nie wiem . Przestałem się tym interesować , bo kupiłem ćwiartkę , w takim stanie jak by była odcięta z nowego auta , teraz czekam na drugą .

Re: Reparaturki tylnych błotników Sorento I

: niedziela, 5 lutego 2017, 12:56
autor: cus10
Trochę odświeżę temat. Czy od tej mazdy 6 będzie di naszych pasować?
http://allegro.pl/mazda-6-kombi-reperat ... l#imglayer
Chciałbym się upewnić.