Strona 1 z 4

Re: Relingi dachowe

: środa, 17 marca 2010, 22:05
autor: andykon
O ile sie nie mylę, to do Sorento pasują reling od Carnivala

Re: Relingi dachowe

: środa, 3 listopada 2010, 09:48
autor: cyber_human
Wczoraj serwis KIA mi potwierdził, że od Carnivall nie pasują!
:(

Re: Relingi dachowe

: środa, 7 grudnia 2011, 20:40
autor: bartek
Witam, Czy ktoś z Was kiedyś próbował założyć poprzeczki z carnivala 99>05? natknąłem się kiedyś na forum na informację, że pasują poprzeczki od grand cherokee(po skróceniu) może i z tymi się uda. co o tym sądzicie? do sorento oryginalnych poprzeczek na allegro nie ma, a te z carnivali można nabyć za ok 100 zł (i moim zdaniem będą lepiej wyglądać)

Re: Relingi dachowe

: wtorek, 18 lutego 2014, 16:30
autor: oku
cyber_human pisze:
Wczoraj serwis KIA mi potwierdził, że od Carnivall nie pasują!
:(


Nie pasują - ale mogą pasować. Oglądałem i mierzyłem profile relingów Carnivala - wg mnie taki sam. Tylko rozstaw o parę cm większy - więc wystarczy odkręcić te plastikowe łapki od poprzeczek (2 wkręty) i przyciąć belkę - po czym nawiercić celnie :kwink: nowe otwory pod wkręty i powinno grać.

Tu prośba do kolegi kwintolp21 - gdyby mógł zmierzyć kiedyś, jaka jest długość metalowej części jego oryginalnego bagażnika. Mielibyśmy "pomiar kontrolny" przed przyłożeniem piły wg własnego pomiaru ;)

Przy okazji - montaż tych belek jest "na stałe". Trzeba, zdaje się, odkręcić relingi i wsunąć łapki w profile. Potem można je dowolnie przesuwać przód - tył. Ale zdjąć już nie (bez odkręcenia relingu)

Re: Relingi dachowe

: środa, 19 lutego 2014, 21:30
autor: marcinksp
Kolego oku też grubo się zastanawiam nad belkami z carnivala, i chyba zdecyduje się zakupić i przerobić... Bałem się że będą za wąskie, ale skoro są szersze to okej. :)

Re: Relingi dachowe

: niedziela, 23 lutego 2014, 15:41
autor: GCBA
Udało mi się przerobić belki poprzeczne z carnivala do sorento :)
oto efekt moich prac

relingi zakupione na znanym portalu aukcyjnym do kia carnival z 2003 roku.

po zdemontowaniu relingów widać jak mocowanie od carnivala pasuje idealnie

Uwaga aby nie pogubić gumowych osłonek relingu.

długość relingu do carnivala to ok 82.1cm natomiast długość potrzebna do sorenciaka to 77.6cm warto tutaj dodać że 2mm u jedną bądź drugą stronę nie mają większego znaczenia.

Po przycięciu dokonujemy pomiarów na nowe otwory oczywiście na chybił trafił :roftl: najlepiej żeby było to na trafił
i przystępujemy do skręcania bagażnika.

Następnie najlepiej z pomocą drugiej osoby nakładamy relingi na bagażnik, i skręcamy na samochodzie wszystko razem i po chwili cieszymy się funkcjonalnym bagażnikiem na sorenciaku

Dodam jeszcze że najwięcej problemów sprawiło mi odkręcenie bagażnika z dachu gdyż niektóre śruby pourywały się co znacznie wydłużyło czas montażu relingów.
Mam nadzieję że opis przyda się komuś podczas montażu relingów, w razie czego służę pomocą.

Re: Relingi dachowe

: niedziela, 23 lutego 2014, 17:19
autor: orzeł
Dobra robota.Należą się gratulacje :happy2: :happy1:

Re: Relingi dachowe

: środa, 25 czerwca 2014, 14:20
autor: oku
GCBA pisze:Udało mi się przerobić belki poprzeczne z carnivala do sorento :)
(...)


Super sprawa GCBA! Ja też przerabiałem w ten sposób z Carnivala. Uwaga - udało mi się kupić te belki za całe 30zł (!!!) Jest takich dużo na Allegro, z rozbieranych wozów. Można trafić okazję.
Beleczki są świetne - super lekkie - ale z solidnego materiału. Typowe tanie belki Alu to przy nich ciężkie "grzmoty". Trudno jednak może być znaleźć pasujące do nich akcesoria inne niż box - nie maja systemu "wsuwek", a są szersze niż zwykłe prostokątne belki.

Pomiary wyszły mi tak samo. Należy obciąć około 4.5cm (czemu około - niżej) Podczas cięcia i wiercenia odniosłem wrażenie, że materiał jest solidniejszy niż zwykłe alu.

I tu uwaga - jeśli ktoś chciałby mieć to zrobione idealnie (a ja na to wpadłem już po obcięciu... :palm:) powinien uciąć koniec belki pod pewnym kątem (względem pionowej osi pojazdu), lub go później zeszlifować, tak aby po włożeniu plastikowej końcówki w ucięty koniec, dolna i górna krawędź belki opierała się o rant jej plastikowej końcówki i u góry i od spodu (ten rant jak zauważycie po odkręceniu końcówki, jest nachylony, nie pionowy) Oprócz estetyki może to dawać lepsze rozłożenie siły przy dociążeniu np. boxem. Czyli - pomiar 4.5cm należy sobie ewentualnie zweryfikować uwzględniając wspomniany ukos.
Tu widać, że odcięte kawałki belek, postawione na swoim fabrycznym końcu, stoją odpowiednio odchylone od pionu ;)



No i powodzenia w celowaniu z otworami ;-)



Ps. I jeszcze o montażu do relingów - potwierdzam to co napisano wcześniej - nie trzeba ich całkowicie odkręcać od dachu. Wystarczy uwolnić jeden koniec i ew. poluzować inne śruby. Wystarczy to aby dało się podnieść koniec relingu i wsunąć belki. To pomaga, zwłaszcza gdy mamy zapieczoną śrubkę...

:yes:

Re: Relingi dachowe

: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 17:03
autor: oku
Zastosowanie praktyczne:

Po długich poszukiwaniach (tego się obawiałem ;) udało mi się znaleźć uchwyty narciarskie pasujące do prawie oryginalnych belek KIA (prawie, bo obcięte z Carnivala). Nie było to łatwe ze względu na 6cm szerokości belek. Na rynku praktycznie brak do takich belek akcesoriów - poza "boxem".

Początkowo kombinowałem z zastosowaniem połączenia zwykłych uchwytów i przejściówek na szerokie belki - ale okazało się, że jest bagażnik (i to w cenie tych przejściówek) który po prostu pasuje...

Jeśli ktoś chciałby mieć po prostu lekki uchwyt na narty, zamiast skrzyni, pasujący na belki Sorento - to można szukać włoskiego "White Bear 4 HIGH". (był na Allegro za ok 100zł!) Jakością raczej nie powala - za 100zł cudów nie ma - ale spełnia swoją funkcję - i co najważniejsze - pasuje na szerokie belki.

Tak wygląda "przy pracy"...
DSC03372.jpg

Re: Relingi dachowe

: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 17:15
autor: Admin
To bardzo dobra informacja :happy2:
Otrzymałeś podziękowanie. :kwink:

Dodam jeszcze , że "Bagażnik uchwyt na narty deski White Bear HIGH 4" dostępny jest od 99 zł do 129 zł.

Bagażnik posiada:
Komplet uchwytów wykonanych z aluminium zabezpieczone zamkiem
przestrzeń robocza 37 cm (4 pary nart klasycznych lub 3 pary nart carvingowych lub 2 snowboardy)
System montażowy do belek stalowych i aluminiowych
(mocowanie obejmuje belki do 60 mm szerokości i 32 mm wysokości)

Obrazek

Re: Relingi dachowe

: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 17:38
autor: oku
:-)

Dodam tylko, żeby do tych uchwytów zorganizować sobie od razu 8 śrub imbusowych lub "krzyżakowych" M6x80 - bo producent daje w komplecie takie dłuuugie, pod płaski wkrętak - więc są one trochę niewygodne przy wkręcaniu i nieestetyczne w zastosowaniu na niskoprofilowych belkach (wystają u dołu)

Warto też podłożyć coś między belkę a bagażnik (np. kawałki gumy) aby elementy lepiej się stykały (belka jest obła - bagażnik nie)

Re: Relingi dachowe

: środa, 15 lipca 2015, 19:34
autor: Michał
Odświeżę trochę temat.
Jakiś czas temu kupiłem belki od Carnivala, bo były w bdb cenie. Wprawdzie jeszcze nie skróciłem ich na potrzeby mojej Kijanki ale mimo to mam pytanie. Chcę kupić uchwyt rowerowy na te belki. I z tego co czytam wyżej to muszę szukać takiego uchwytu, który pasuje na belki o szer 60mm?
Tak jak np w tej aukcji?
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-uch ... 00337.html

Re: Relingi dachowe

: czwartek, 16 lipca 2015, 12:24
autor: oku
60mm powinno być ok. Belki mają chyba nawet nieco mniej - chyba 58mm - skoro masz - możesz zmierzyć.
Do tego bagażnika trzeba jeszcze, jak widzę, dokupić za 30zł adapter do belek "wing bar" - i ważne, żeby ten pasował - dobrze obejmował profil belki.
Ostatecznie, kupując w sklepie internetowym zawsze można oddać w ciągu 14 dni.

Ogólnie jednak byłbym ostrożny z mocowaniem roweru do tych belek. Sam pisałem, że są z solidnego alu - jednak ich zaczepy do relingów wyglądają mi na delikatne. Prawdę mówiąc trochę bym się bał mocować na nich rower - jako wysoki ciężar (no chyba, że chodzi o super lekki szosowiec ;-) Wolałbym jednak coś na hak (ale nie na klapę, bo miękka!). Jednak może niepotrzebnie się obawiam... Nie próbowałem. Woziłem tylko narty (dla belek bez problemu)

W razie czego można zastosować dowolne belki z mocowaniem do relingów - obejmującym reling. Ja stosowałem solidne stalowe z regulacją rozstawu - pasowały równie dobrze do Escorta, Focusa jaki i Sorento ;) Były wąskie, więc i łatwiej było dobrać bagażnik. Pod rower wybrałbym raczej takie.

Może odezwie się ktoś kto praktycznie łączył rower i sorento na oryginalnych belkach ;-)

Re: Relingi dachowe

: czwartek, 16 lipca 2015, 16:43
autor: Michał
60mm powinno być ok. Belki mają chyba nawet nieco mniej - chyba 58mm - skoro masz - możesz zmierzyć.

A wiesz, że nawet jeszcze nie otworzyłem tej paczki :lol:

Natomiast myślę, że skoro jest to oryginalny produkt Kia, co za tym idzie powinien być testowany pod różnymi wariantami obciążenia, to chyba nie ma co się bać "delikatności" mocowań do relingów. Osobiście widziałem niejednego Carnivala załadowanego rowerami i boxami dachowymi.
Ale masz rację, może znajdzie się ktoś kto woził już rowery na tych belkach.

belki dachowe od carnivla

: czwartek, 17 grudnia 2015, 23:10
autor: Kielnet
Dorwałem belki dachowe od carnivala z tego co przeczytałem na forum to należy je skrócić- ok ale napotkałem inny problem na belkach jest taki bolec który powinien wejść w otwór w relingu niestety w moim czołgu nie ma otworów w relingach - wiecie o co chodzi?
i teraz nie wiem czy mam złe belki czy będę musiał wiercić otwory w relingach. Jeszcze jedno pytanie czy żeby zamontować takie belki trzeba odkręcać reling od dachu czy można to jakoś włożyć od góry nie zdejmując relingu?
z góry dziękuję za pomoc :)