Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 45
- Rejestracja: środa, 19 września 2018, 17:05
- Skąd jesteś: BELGIA
- Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: Grafit
- Przebieg (km.): 83000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Witam, zamierzam wymienić olej w skrzyni rozdzielczej i tylnym mechanizmie różnicowym.( poza aso) Moje pytanie brzmi: jak wygląda sprawa z uszczelkami korków spustowych. W jakim sklepie internetowym można ewentualnie zamówić zamienniki? I z jaką siłą dokręcić nakrętki.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Przekładnia tył
Korek wlewu oleju: 49,0 ÷ 68,6 Nm (5,0 ÷ 7,0 kGm)
Korek spustowy: 39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm)
czyli 6,0 dla obydwu korków. ( 58,8 Nm)
skrzynia rozdzielcza
Moment dokręcania
Korek spustowy oleju (A):
39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm)
Korek wlewu (B):
39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm
uszczelki zamów w serwisie , można też wykorzystać stare obracając je.
Korek wlewu oleju: 49,0 ÷ 68,6 Nm (5,0 ÷ 7,0 kGm)
Korek spustowy: 39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm)
czyli 6,0 dla obydwu korków. ( 58,8 Nm)
skrzynia rozdzielcza
Moment dokręcania
Korek spustowy oleju (A):
39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm)
Korek wlewu (B):
39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm
uszczelki zamów w serwisie , można też wykorzystać stare obracając je.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: niedziela, 16 maja 2021, 10:28
- Skąd jesteś: Wrocław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2017
- Kolor: Pearl Black
- Przebieg (km.): 150000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Zastanów się jeszcze czy nie warto jednak wymienić oleju w ASO. Być może W Twoim ASO nie jest tak drogo
Ja wymieniałem olej w ASB i reduktorze własnie w ASO (Kalisz). Za wszytsko zapłaciłem niecałe 840 zł brutto z czego wymiana oleju w ASB miała "pochłonąć" ok. 700 zł brutto.
P.S.
We Wrocławiu samą wymianę oleju w ASB wycenili mi na ok
2000 zl brutto...
Ja wymieniałem olej w ASB i reduktorze własnie w ASO (Kalisz). Za wszytsko zapłaciłem niecałe 840 zł brutto z czego wymiana oleju w ASB miała "pochłonąć" ok. 700 zł brutto.
P.S.
We Wrocławiu samą wymianę oleju w ASB wycenili mi na ok
2000 zl brutto...
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 45
- Rejestracja: środa, 19 września 2018, 17:05
- Skąd jesteś: BELGIA
- Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: Grafit
- Przebieg (km.): 83000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Kolego #jender, niestety jest drogo. Mieszkam za granicą, za roboczogodzinę liczą sobie 55 €. O ile olej w ASB wymieniłem w serwisie, bo sam trochę bałem się za to zabrać, to wymiana w mech różnicowym i skrzyni rozdzielczej wydaje się dużo mniej skomplikowana i uważam że dam radę to zrobić...
A to że jest różnica w cenach w ASO w Polsce, to wiem. W lipcu chciałem wymienić w Polsce amortyzatory przednie. Różnica pomiędzy dwoma ASO była kolosalna 2500 PLN (!)
A to że jest różnica w cenach w ASO w Polsce, to wiem. W lipcu chciałem wymienić w Polsce amortyzatory przednie. Różnica pomiędzy dwoma ASO była kolosalna 2500 PLN (!)
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
- Skąd jesteś: PL
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2019
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 110000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
to co piszesz - wymiana oleju w skrzyni przod i tylnym dyfrze - spokojnie zrobisz sam jesli masz choc srednie pojecie o mechanice.
spusty i wlewy sa umieszczone tak ze wszystko ladnie dostepne. mimo ze to "kia" to niektore rzeczy sa tu calkiem dobrze przemyslane
spusty i wlewy sa umieszczone tak ze wszystko ladnie dostepne. mimo ze to "kia" to niektore rzeczy sa tu calkiem dobrze przemyslane
-
- jestem
- Posty: 4
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 8 listopada 2021, 01:29
- Skąd jesteś: HH
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Czorny
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: E61 M57N2
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Czy zdarzyć się może że przy odkręcaniu korka wlewowego tylnego dyfra wyrwę gwint razem z kawałkami obudowy? Mój tylny most jest już dosyć zgnity i zastanawiam sie jak gruba jest ścianka tej wypóklej części obudowy..
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Normalnie jest gruba. Nie słyszałem żeby komuś się urwała. Ale może będziesz pierwszy.
-
- jestem
- Posty: 4
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 8 listopada 2021, 01:29
- Skąd jesteś: HH
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Czorny
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: E61 M57N2
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
No to dzięki za odpowiedź. Obstukałem młotkiem z grubsza rdzę na moście i mam jeszcze pytanko gdzie otwory się wierci żeby woda nie stała we wspornikach na tylnym moście?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
Tu jest instrukcja wstawiona przez Huntera; https://www.dropbox.com/s/h5h0in30u9nu3 ... 3.pdf?dl=0
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy
KacpeHU pisze:Czy zdarzyć się może że przy odkręcaniu korka wlewowego tylnego dyfra wyrwę gwint razem z kawałkami obudowy? Mój tylny most jest już dosyć zgnity i zastanawiam sie jak gruba jest ścianka tej wypóklej części obudowy..
Pytanie nie w tym dziale to temat dotyczący Sorento generacji III ,a ty masz SI
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości