Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
mikeszldz
jestem
jestem
Posty: 21
Wiek: 45
Rejestracja: środa, 19 września 2018, 17:05
Skąd jesteś: BELGIA
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: Grafit
Przebieg (km.): 83000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#1 Postautor: mikeszldz » czwartek, 9 września 2021, 04:17

Witam, zamierzam wymienić olej w skrzyni rozdzielczej i tylnym mechanizmie różnicowym.( poza aso) Moje pytanie brzmi: jak wygląda sprawa z uszczelkami korków spustowych. W jakim sklepie internetowym można ewentualnie zamówić zamienniki? I z jaką siłą dokręcić nakrętki. :help:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#2 Postautor: hunter » czwartek, 9 września 2021, 10:01

Przekładnia tył
Korek wlewu oleju: 49,0 ÷ 68,6 Nm (5,0 ÷ 7,0 kGm)
Korek spustowy: 39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm)
czyli 6,0 dla obydwu korków. ( 58,8 Nm)

skrzynia rozdzielcza
Moment dokręcania
Korek spustowy oleju (A):
39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm)
Korek wlewu (B):
39,2 ÷ 58,8 Nm (4,0 ÷ 6,0 kGm
uszczelki zamów w serwisie , można też wykorzystać stare obracając je.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

mikeszldz
jestem
jestem
Posty: 21
Wiek: 45
Rejestracja: środa, 19 września 2018, 17:05
Skąd jesteś: BELGIA
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: Grafit
Przebieg (km.): 83000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#3 Postautor: mikeszldz » czwartek, 9 września 2021, 14:01

Dziękuję za odpowiedź :happy1:

jender
moja ranga
moja ranga
Posty: 115
Rejestracja: niedziela, 16 maja 2021, 10:28
Skąd jesteś: Wrocław
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2017
Kolor: Pearl Black
Przebieg (km.): 150000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#4 Postautor: jender » poniedziałek, 13 września 2021, 20:41

Zastanów się jeszcze czy nie warto jednak wymienić oleju w ASO. Być może W Twoim ASO nie jest tak drogo
Ja wymieniałem olej w ASB i reduktorze własnie w ASO (Kalisz). Za wszytsko zapłaciłem niecałe 840 zł brutto z czego wymiana oleju w ASB miała "pochłonąć" ok. 700 zł brutto.

P.S.
We Wrocławiu samą wymianę oleju w ASB wycenili mi na ok
2000 zl brutto...

mikeszldz
jestem
jestem
Posty: 21
Wiek: 45
Rejestracja: środa, 19 września 2018, 17:05
Skąd jesteś: BELGIA
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2015
Kolor: Grafit
Przebieg (km.): 83000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#5 Postautor: mikeszldz » wtorek, 14 września 2021, 18:17

Kolego #jender, niestety jest drogo. Mieszkam za granicą, za roboczogodzinę liczą sobie 55 €. O ile olej w ASB wymieniłem w serwisie, bo sam trochę bałem się za to zabrać, to wymiana w mech różnicowym i skrzyni rozdzielczej wydaje się dużo mniej skomplikowana i uważam że dam radę to zrobić...


A to że jest różnica w cenach w ASO w Polsce, to wiem. W lipcu chciałem wymienić w Polsce amortyzatory przednie. Różnica pomiędzy dwoma ASO była kolosalna 2500 PLN (!)

kaacka
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: środa, 25 grudnia 2019, 10:27
Skąd jesteś: PL
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2019
Kolor: szary
Przebieg (km.): 110000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#6 Postautor: kaacka » środa, 3 listopada 2021, 22:34

to co piszesz - wymiana oleju w skrzyni przod i tylnym dyfrze - spokojnie zrobisz sam jesli masz choc srednie pojecie o mechanice.
spusty i wlewy sa umieszczone tak ze wszystko ladnie dostepne. mimo ze to "kia" to niektore rzeczy sa tu calkiem dobrze przemyslane

KacpeHU
jestem
jestem
Posty: 4
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 8 listopada 2021, 01:29
Skąd jesteś: HH
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Czorny
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: E61 M57N2
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#7 Postautor: KacpeHU » poniedziałek, 8 listopada 2021, 01:55

Czy zdarzyć się może że przy odkręcaniu korka wlewowego tylnego dyfra wyrwę gwint razem z kawałkami obudowy? Mój tylny most jest już dosyć zgnity i zastanawiam sie jak gruba jest ścianka tej wypóklej części obudowy..

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#8 Postautor: Marek » poniedziałek, 8 listopada 2021, 18:11

Normalnie jest gruba. Nie słyszałem żeby komuś się urwała. Ale może będziesz pierwszy. :)

KacpeHU
jestem
jestem
Posty: 4
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 8 listopada 2021, 01:29
Skąd jesteś: HH
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Czorny
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: E61 M57N2
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#9 Postautor: KacpeHU » wtorek, 9 listopada 2021, 01:56

No to dzięki za odpowiedź. Obstukałem młotkiem z grubsza rdzę na moście i mam jeszcze pytanko gdzie otwory się wierci żeby woda nie stała we wspornikach na tylnym moście?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#10 Postautor: Marek » wtorek, 9 listopada 2021, 11:41

Tu jest instrukcja wstawiona przez Huntera; https://www.dropbox.com/s/h5h0in30u9nu3 ... 3.pdf?dl=0

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia rozdzielcza i tylny mech. różnicowy

#11 Postautor: hunter » wtorek, 9 listopada 2021, 18:06

KacpeHU pisze:Czy zdarzyć się może że przy odkręcaniu korka wlewowego tylnego dyfra wyrwę gwint razem z kawałkami obudowy? Mój tylny most jest już dosyć zgnity i zastanawiam sie jak gruba jest ścianka tej wypóklej części obudowy..

Pytanie nie w tym dziale to temat dotyczący Sorento generacji III ,a ty masz SI
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości