Schemat paska klinowego

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Niedźwiedź 116
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Wiek: 30
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
Skąd jesteś: Kraków/Belgia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Schemat paska klinowego

#1 Postautor: Niedźwiedź 116 » sobota, 29 czerwca 2024, 22:44

Witam, czy ktoś posiada może schemat paska klinowego do 2.2 CRDI 147kw ?
I pytanie do kogoś kto miał podobny problem, na załączonej klimatyzacji bardziej słychać (rolkę?) a po wyłączeniu już jej nie słychać, czym to może być spowodowane.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11614
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat paska klinowego

#2 Postautor: Marek » poniedziałek, 1 lipca 2024, 16:43

Większym obciążeniem, przez klimę i alternator.
Załączniki
25251A21.gif
25251A21.gif (53.73 KiB) Przejrzano 1406 razy

rafalk198107
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 20 maja 2023, 20:19
Skąd jesteś: Poznań
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 183000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Schemat paska klinowego

#3 Postautor: rafalk198107 » środa, 3 lipca 2024, 20:24

Witam, nie będę zakładał nowego tematu i zadam pytanie tutaj, czy da się wymienić rolkę alternatora nie ściągając go? Jestem właśnie w Chorwacji i rolka mi się posypała, jutro będę miał nową rolkę i pasek.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11614
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat paska klinowego

#4 Postautor: Marek » środa, 3 lipca 2024, 21:24

Dokładniej można odpowiedzieć, jak byś napisał które to Sorento . Może odpowiem tak, jak masz specjalną nasadkę i dojście do środka doła pasowego oraz klucz pneumatyczny to tak.

rafalk198107
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 20 maja 2023, 20:19
Skąd jesteś: Poznań
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 183000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Schemat paska klinowego

#5 Postautor: rafalk198107 » środa, 3 lipca 2024, 21:35

Sorento II 2.2crdi nasadkę może będę miał, ale pneumata nie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11614
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat paska klinowego

#6 Postautor: Marek » środa, 3 lipca 2024, 22:29

Klucz pneumatyczny ma odpowiednie uderzenie a wirnik alternatora posłuży jako przeciw waga. Inaczej nie masz jak zablokować wirnika.

Niedźwiedź 116
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 63
Wiek: 30
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2021, 10:24
Skąd jesteś: Kraków/Belgia
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 118000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Schemat paska klinowego

#7 Postautor: Niedźwiedź 116 » czwartek, 4 lipca 2024, 20:34

Marek pisze:Większym obciążeniem, przez klimę i alternator.
dzięki wielkie, wygląda na to, że zaczyna sypać się łożysko, od koła klimatyzacji będzie trzeba to wymienić, właśnie zastanawiało mnie co to jest za koło u samego dołu. Dzięki wielkie :kwink:


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento III”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość