AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Błąd P0820

Oprogramowanie, wszystko związane z diagnozowaniem.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moja ranga
moja ranga
Posty: 99
Wiek: 34
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 214000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Błąd P0820

#1 Postautor: YakuzzaPL » niedziela, 3 lutego 2019, 21:35

Cześć. Orientuje się ktoś z was co to za błąd P0820 Czujnik położenia drążka wyboru w płaszczyźnie X-Y -usterka w obwodzie. Dzisiaj robiłem diagnostyke bo mi padł czujnik esp/prędkości prawego tylnego koła i też mam taki błąd jak powyżej. Na necie różnie o tym piszą.
Załączniki
IMG_20190203_201258_resized_20190203_093459994.jpg
IMG_20190203_201258_resized_20190203_093459994.jpg (231.19 KiB) Przejrzano 535 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5935
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 34 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0820

#2 Postautor: vokal » niedziela, 3 lutego 2019, 22:10

W GDS-ie nie ma nic o tym błędzie dla Sorento XM.

Poszukałem też dla BL-a i oto co piszą:
"Neutral Gear Switch is installed in M/T vehicle and senses driver's intension to shift gear(driver's intension to drive).ECM recognizes engaged gear based on vehicle speed sensor signal and engine RPM in M/T vehicle. And Black Smoke limiting fuel quantity value varies according to engaged gear.(As higher gear shift is engaged, maximum possible fuel injection quantity increases to raise power generation.)The recognition of engaged gear is available when vehicle speed reachs to 2Km/h - the minimum speed for ECM to detect. When vehicle starts to move after standing for a while and vehicle speed does not reach to 2Km/h, fuel quantity mapping value at neutral gear is adopted to vehicle. Moreover, this phenomenon is more serious when vehicle requires high power generation such as the situation when vehicle is on the slope. To cope with this problem, neutral gear switch which senses driver's intension of starting to move is applied. And fuel injection quantity mapping value suitable for 1st gear is adopted immediately."

"P0820 is set when 1)gear is engaged at engine ON, but clutch signal is not detected for more than 3 sec. or 2)permanently neutral signal is detected by above 80Km/h from cranking for more than 3 sec.. This code is due to open, short to battery or ground in neutral gear switch circuit."


"COMPONENT INSPECTION
1. IG KEY "OFF", ENGINE "OFF"
2. Disconnect neutral gear switch connector.
3. Check the contituity between neutral gear switch component terminal 1 and 2 as shifting gear lever two or three times.

specifications : The measured resistance varies from below 1.0Ω(Continuity) to infinite Ω(Discontinuity) in accordance with gear shifting."
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moja ranga
moja ranga
Posty: 99
Wiek: 34
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 214000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0820

#3 Postautor: YakuzzaPL » niedziela, 3 lutego 2019, 22:52

Trzeba będzie to przetłumaczyć bo połowy nie rozumiem. Ale dzięki za pomoc.
.


Wróć do „Diagnostyka Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość