WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Moderator: Moderator
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Koleżanki i Koledzy zwracam się z zapytaniem czy ktoś z Was nie posiada na sprzedaż wentylatora klimatyzacji ?? padł mi dzisiaj i takiego smrodu narobił, że myślałem że cała Sorentina się pali... ufff mam dość ...
Dajcie znać Proszę.
Dajcie znać Proszę.
- bogdanm
- możesz mi ufać
- Posty: 1429
- Wiek: 65
- Rejestracja: wtorek, 21 czerwca 2011, 21:02
- Skąd jesteś: Wadowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: bordowy
- Przebieg (km.): 188000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
http://www.bazarek.pl/produkt/3142507/w ... rento.html
http://www.iparts.pl/czesc/wentylator-c ... 47612.html
http://www.iparts.pl/czesc/wentylator-c ... 47612.html
Bodzio
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Za tysiaka ? Raczej nie
Ja bym kupił w Sękocinie .
Mają za 299 nówkę już z wysyłką.
http://allegro.pl/nowy-wentylator-klima ... 45660.html
Ja bym kupił w Sękocinie .
Mają za 299 nówkę już z wysyłką.
http://allegro.pl/nowy-wentylator-klima ... 45660.html
- bogdanm
- możesz mi ufać
- Posty: 1429
- Wiek: 65
- Rejestracja: wtorek, 21 czerwca 2011, 21:02
- Skąd jesteś: Wadowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: bordowy
- Przebieg (km.): 188000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Masz rację , różnica znacząca.
Bodzio
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Pamiętajcie tylko, że ten nowy z Sękocina nie ma bezpiecznika jak w oryginale , który lubi się przepalać, ale przynajmniej nie spali auta ;)
-- A7600H - -
-- A7600H - -
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Dzięki za podpowiedzi, Korean Parts jak zwykle mnie nie zawiodł mają za niewiele ponad 200 zl z przesyłką nowy
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Może komuś się przyda.....
Wentylator od Kia Carens 2,9 jest praktycznie identyczny, nie przekładałem całości ale przykładając jeden do drugiego wszystko pasuje.
Ja przełożyłem sam silniczek. Używany wentylator do Sorento minimum 150zł taki sam do Carens 45zł, ja zapłaciłem 19zł.
Wymontowałem silniczek i przełożyłem do swojej obudowy. Jedyna istotna różnica to wtyczka.
Trzeba obciąć i przelutować.
Wentylator od Kia Carens 2,9 jest praktycznie identyczny, nie przekładałem całości ale przykładając jeden do drugiego wszystko pasuje.
Ja przełożyłem sam silniczek. Używany wentylator do Sorento minimum 150zł taki sam do Carens 45zł, ja zapłaciłem 19zł.
Wymontowałem silniczek i przełożyłem do swojej obudowy. Jedyna istotna różnica to wtyczka.
Trzeba obciąć i przelutować.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Bardzo dobra alternatywa ,ciekawe od jakich modeli kia ,lub innych marek aut ,można wykorzystać części doS1 jeżeli są znacznie tańsze ? Taka lista nawet była by pomocna .Osobiście do v50 wkładam części od trzech, innych marek samochodów , są nowe i o połowę tańsze
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
vokal pisze:Pamiętajcie tylko, że ten nowy z Sękocina nie ma bezpiecznika jak w oryginale ,
A w którym miejscu jest ten bezpiecznik ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Jest zamontowany na obudowie wentylatora , od dołu , w plastikowym pudełku .
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
Odstąpiłem koledze wentylator klimatyzacji, do jego Sorento z 2003r., bo miał całkiem zatarty, od Sorento z rocznika 2007 .
Idealnie pasował i od razu zaczął kręcić.
Idealnie pasował i od razu zaczął kręcić.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: WENTYLATOR KLIMATYZACJI
gczarkowski1, dziękuję za podpowiedz
Ładna pogoda, to i zabrałem się za demontaż wentylatora. Nie potrzeba wiele, śrubokręt gwiazdkowy i nasadka nr 10. Całą operację zacząłem od zdemontowania górnego plastiku, jest sporo kołków, ale szło szybko i sprawnie. Następnie odłączenie wtyczek od klaksonów i demontaż części pasa przedniego, po 3 śrubki z każdej strony, plus jedna (u mnie po prawej stronie pojazdu, w wersji europejskiej po lewej) od blaszki/prowadnicy linki maski i to wystarczyło, by przejść do odkręcenia wentylatora. Jest on mocowany na 4 śrubach, w mojej wersji dwie górne i jedną z dołu odkręciłem od góry, drugą z dołu musiałem odkręcić od spodu, ale nie było większego problemu, przez otwór osłony IC jest dobre dojście, ale jak ktoś jest wygodny może całą osłonę ściągnąć, to tylko 4 śrubki.
W końcowej fazie wyciągania odpiąłem wtyczkę od wiatraka, tak było mi najprościej. Od razu posprawdzałem sobie, czy dochodzi do niego zasilania. I teraz, we wtyczce są dwa przewody, czarny, który idzie bezpośrednio do wiatraka, jest to masa i niebieski, który wpierw idzie do bezpiecznika, a następnie do wentylatora i jest to plus, którym sterowany jest silniczek, a który jest wyzwalany po włączeniu klawisza A/C na panelu sterowania klimą.
Po wyciągnięciu zrobiłem również parę fot
Jak widać powyżej, bezpiecznik jest dość nietypowy, dlatego zrobiłem mu sesję. Idąc dalej, zasilanie do wiatraka dochodziło, bezpiecznik cały, łopatki kręciły się swobodnie, więc postanowiłem zajrzeć głębiej. Trzy nakrętki pomimo korozji puściły bez problemu oddzielając silniczek od obudowy, od drugiej strony również nakrętka mocująca poszła gładko, problem pojawił się przy rozdzieleniu łopatek od silnika, jest tam taki pasowny klin w kształcie półokręgu, ale udało mi się to rozdzielić i na tym koniec, silniczek jest tak zabezpieczony, że bez cięcia się go nie otworzy, więc trzeba szukać drugiego. Jeżeli ktoś chciałby jakieś foty uzupełniające to mogę jeszcze porobić, ale tylko do czwartku.
Ładna pogoda, to i zabrałem się za demontaż wentylatora. Nie potrzeba wiele, śrubokręt gwiazdkowy i nasadka nr 10. Całą operację zacząłem od zdemontowania górnego plastiku, jest sporo kołków, ale szło szybko i sprawnie. Następnie odłączenie wtyczek od klaksonów i demontaż części pasa przedniego, po 3 śrubki z każdej strony, plus jedna (u mnie po prawej stronie pojazdu, w wersji europejskiej po lewej) od blaszki/prowadnicy linki maski i to wystarczyło, by przejść do odkręcenia wentylatora. Jest on mocowany na 4 śrubach, w mojej wersji dwie górne i jedną z dołu odkręciłem od góry, drugą z dołu musiałem odkręcić od spodu, ale nie było większego problemu, przez otwór osłony IC jest dobre dojście, ale jak ktoś jest wygodny może całą osłonę ściągnąć, to tylko 4 śrubki.
W końcowej fazie wyciągania odpiąłem wtyczkę od wiatraka, tak było mi najprościej. Od razu posprawdzałem sobie, czy dochodzi do niego zasilania. I teraz, we wtyczce są dwa przewody, czarny, który idzie bezpośrednio do wiatraka, jest to masa i niebieski, który wpierw idzie do bezpiecznika, a następnie do wentylatora i jest to plus, którym sterowany jest silniczek, a który jest wyzwalany po włączeniu klawisza A/C na panelu sterowania klimą.
Po wyciągnięciu zrobiłem również parę fot
Jak widać powyżej, bezpiecznik jest dość nietypowy, dlatego zrobiłem mu sesję. Idąc dalej, zasilanie do wiatraka dochodziło, bezpiecznik cały, łopatki kręciły się swobodnie, więc postanowiłem zajrzeć głębiej. Trzy nakrętki pomimo korozji puściły bez problemu oddzielając silniczek od obudowy, od drugiej strony również nakrętka mocująca poszła gładko, problem pojawił się przy rozdzieleniu łopatek od silnika, jest tam taki pasowny klin w kształcie półokręgu, ale udało mi się to rozdzielić i na tym koniec, silniczek jest tak zabezpieczony, że bez cięcia się go nie otworzy, więc trzeba szukać drugiego. Jeżeli ktoś chciałby jakieś foty uzupełniające to mogę jeszcze porobić, ale tylko do czwartku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości