Schemat zasilania rozrusznika
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
Mój problem wygląda następująco:
Po przekręceniu kluczyka na start słychać załączanie przekaźnika w skrzynce bezpieczników koło nóg kierowcy i na tym się kończy.
Przekaźnik załącza i rozłącza po popuszczeniu kluczyka.
Rozrusznik na krótko kręci i samochód odpala . tzn jak zewrę + akumulatora ze stykiem sterującym elektromagnesu rozrusznika (nie wiem jak dokładnie to opisać)
Kostka stacyjki wymieniona na nową - bez efektów.
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi od czego zacząć.
Pozdrawiam
Mój problem wygląda następująco:
Po przekręceniu kluczyka na start słychać załączanie przekaźnika w skrzynce bezpieczników koło nóg kierowcy i na tym się kończy.
Przekaźnik załącza i rozłącza po popuszczeniu kluczyka.
Rozrusznik na krótko kręci i samochód odpala . tzn jak zewrę + akumulatora ze stykiem sterującym elektromagnesu rozrusznika (nie wiem jak dokładnie to opisać)
Kostka stacyjki wymieniona na nową - bez efektów.
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi od czego zacząć.
Pozdrawiam
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Podejrzewam, że masz walnięty czujnik wyłącznik krańcowy sprzęgła przy pedale i nie podaje sygnału wciśniętego sprzęgła
search.php?keywords=Wy%C5%82%C4%85cznik+kra%C5%84cowy+sprz%C4%99g%C5%82a
search.php?keywords=Wy%C5%82%C4%85cznik+kra%C5%84cowy+sprz%C4%99g%C5%82a
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
W przedlifcie dieslu w manualu krańcówka przy pedale sprzęgła nie działa na obwód rozrusznika.
Tu jest schemat:
Sprawdziłbym na początek bezpiecznik IGN2 i przekaźnik START RELAY w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Tu jest schemat:
Sprawdziłbym na początek bezpiecznik IGN2 i przekaźnik START RELAY w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Bezpiecznik cały.
Przekaźniki pozamieniałem - bez efektu.
Nadmienię że początki awarii wyglądały tak, że najpierw nie załapywało 1-2 razy dziennie, potem częściej, na końcu na 30-40 przekręceń kluczyka załapało raz.
W końcowej fazie przekaźnik w skrzynce bezpieczników przy nogach nie pykał(załączał i rozłączał) tylko przerywał jakby coś nie łączyło, stąd decyzja o wymianie kostki stacyjki.
Auto ze względu na specyfikę mojej pracy odpalane i gaszone jest od 4 lat średnio 30 razy dziennie.
Przekaźniki pozamieniałem - bez efektu.
Nadmienię że początki awarii wyglądały tak, że najpierw nie załapywało 1-2 razy dziennie, potem częściej, na końcu na 30-40 przekręceń kluczyka załapało raz.
W końcowej fazie przekaźnik w skrzynce bezpieczników przy nogach nie pykał(załączał i rozłączał) tylko przerywał jakby coś nie łączyło, stąd decyzja o wymianie kostki stacyjki.
Auto ze względu na specyfikę mojej pracy odpalane i gaszone jest od 4 lat średnio 30 razy dziennie.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
W skrzynce bezpieczników przy nogach nie ma przekaźnika. Jest on w skrzynce w komorze silnika. Możliwe, że nie ma gdzieś styku na przewodach. Sprawdź dla świętego spokoju bezpiecznik nr 3 (prawy w najwyższym rzędzie) przy nogach kierowcy.
Jeżeli będzie w porządku, to możesz wypiąć złącze od elektromagnesu rozrusznika i wpiąć w nie żarówkę (najlepiej dosyć mocną np. 55 W), drugi biegun żarówki do masy. Przy włączaniu stacyjki tak, jak do odpalenia, żarówka powinna się świecić. Jeżeli będzie świecić bez migania, to winny będzie najprawdopodobniej rozrusznik.
Jeżeli będzie w porządku, to możesz wypiąć złącze od elektromagnesu rozrusznika i wpiąć w nie żarówkę (najlepiej dosyć mocną np. 55 W), drugi biegun żarówki do masy. Przy włączaniu stacyjki tak, jak do odpalenia, żarówka powinna się świecić. Jeżeli będzie świecić bez migania, to winny będzie najprawdopodobniej rozrusznik.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Bezpieczniki są ok, rozbierałem całą skrzynkę żeby dokładnie obejrzeć od środka co tam pyka, są w niej 4 przekaźniki wlutowane w płytkę.
Próba z żarówką - brak jakiejkolwiek reakcji, rozrusznik jest nowy bo poprzedni się skończył.
Jeden z tych przekaźników w skrzynce bezpieczników przy nogach pyka przy przekręceniu na start.
Próba z żarówką - brak jakiejkolwiek reakcji, rozrusznik jest nowy bo poprzedni się skończył.
Jeden z tych przekaźników w skrzynce bezpieczników przy nogach pyka przy przekręceniu na start.
- Załączniki
-
- 20161115_122701.jpg (188.88 KiB) Przejrzano 1111 razy
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
A czy podczas przekręcania kluczyka w pozycję start pyka przekaźnik START RELAY w puszce w komorze silnika?
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Słyszysz przekaźnik odcinają instalację podczas rozruch . Może masz zamontowany dodatkowy wyłącznik lub alarm który odcina rozrusznik ?
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Tak pyka, najpierw pyknie przekaźnik koło nóg, potem ten w komorze silnika.
Ten koło nóg może być faktycznie odcinający - odcina wiatrak, światła mijania.
Żadnych dodatkowych wyłączników chyba nie mam.
Czy ktoś podpowie jak i gdzie sprawdzić zaznaczony obszar? Bo skończyły mi się pomysły.
Ten koło nóg może być faktycznie odcinający - odcina wiatrak, światła mijania.
Żadnych dodatkowych wyłączników chyba nie mam.
Czy ktoś podpowie jak i gdzie sprawdzić zaznaczony obszar? Bo skończyły mi się pomysły.
- Załączniki
-
- ROZRUSZNIK DIESEL.jpg (78.83 KiB) Przejrzano 1095 razy
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Skoro przekaźnik działa, to przerwa jest pewnie gdzieś na przewodach. Może nie ma styku na wtyczkach JB-03 (pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika) lub X-10 (przy nodze pasażera).
Ostatnio zmieniony wtorek, 15 listopada 2016, 20:26 przez Farmer1971, łącznie zmieniany 1 raz.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Wyjąłem całą skrzynkę bezpieczników, przeczyściłem wtyczki, nic szczególnego nie zauważyłem.
Tak samo wtyczki w prawym słupku.
Masa silnika hm, wydaje mi się, że jakby był słaby - to nie odpaliłbym silnika na krótko (+akumulatora ze stykiem sterującym elektromagnesu) ale może się mylę.
No nic, jutro spróbuję sprawdzić obwód JB-03 -> A-02, bo innych pomysłów już nie mam.
Tak samo wtyczki w prawym słupku.
Masa silnika hm, wydaje mi się, że jakby był słaby - to nie odpaliłbym silnika na krótko (+akumulatora ze stykiem sterującym elektromagnesu) ale może się mylę.
No nic, jutro spróbuję sprawdzić obwód JB-03 -> A-02, bo innych pomysłów już nie mam.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Ten przekaźnik przy nogach to przekaźnik dwufunkcyjny, jeden od centralnego zamka, a drugi od ogrzewania foteli.
Jeśli nie ma plusa od przekaźnika, to trzeba sprawdzić ciągłość przewodu między 30 przekaźnika a wsuwką na rozruszniku.
-- A7600H - -
Jeśli nie ma plusa od przekaźnika, to trzeba sprawdzić ciągłość przewodu między 30 przekaźnika a wsuwką na rozruszniku.
-- A7600H - -
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Wiek: 44
- Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
- Skąd jesteś: GSL
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Astra G
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Jeszcze jedna sprawa trochę dla mnie dziwna, jak włożę kluczyk lekko pod kątem załącza się przekaźnik tylko koło nóg. Jak go wyprostuje albo włożę normalnie prosto, załącza się najpierw przekaźnik koło nóg, potem w skrzynce koło silnika - czyli normalnie.
Wymieniona była kostka od tyłu stacyjki.
Czy w stacyjce są jeszcze jakieś inne styki odpowiedzialne za start?
Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość, jestem leśnikiem nie mechanikiem
Wymieniona była kostka od tyłu stacyjki.
Czy w stacyjce są jeszcze jakieś inne styki odpowiedzialne za start?
Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość, jestem leśnikiem nie mechanikiem
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Schemat zasilania rozrusznika
Faktycznie zapomniałem że odpalałeś na krótko. Stacyjka ma trzy pozycje ale już samo włożenie kluczyka uruchamia część instalacji. To właściwie cztery.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości