Schemat zasilania rozrusznika

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#16 Postautor: romsky » wtorek, 15 listopada 2016, 13:58

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
Mój problem wygląda następująco:
Po przekręceniu kluczyka na start słychać załączanie przekaźnika w skrzynce bezpieczników koło nóg kierowcy i na tym się kończy.
Przekaźnik załącza i rozłącza po popuszczeniu kluczyka.
Rozrusznik na krótko kręci i samochód odpala . tzn jak zewrę + akumulatora ze stykiem sterującym elektromagnesu rozrusznika (nie wiem jak dokładnie to opisać)
Kostka stacyjki wymieniona na nową - bez efektów.
Prosiłbym o jakieś podpowiedzi od czego zacząć.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#17 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 15 listopada 2016, 14:42

Podejrzewam, że masz walnięty czujnik wyłącznik krańcowy sprzęgła przy pedale i nie podaje sygnału wciśniętego sprzęgła :hmm: :hmm:

search.php?keywords=Wy%C5%82%C4%85cznik+kra%C5%84cowy+sprz%C4%99g%C5%82a
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#18 Postautor: Farmer1971 » wtorek, 15 listopada 2016, 15:12

W przedlifcie dieslu w manualu krańcówka przy pedale sprzęgła nie działa na obwód rozrusznika.
Tu jest schemat:

ROZRUSZNIK DIESEL.jpg
ROZRUSZNIK DIESEL.jpg (74.33 KiB) Przejrzano 1119 razy


Sprawdziłbym na początek bezpiecznik IGN2 i przekaźnik START RELAY w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

BEZPIECZ SILNIK DIESEL.jpg
BEZPIECZ SILNIK DIESEL.jpg (97.16 KiB) Przejrzano 1119 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#19 Postautor: romsky » wtorek, 15 listopada 2016, 16:47

Bezpiecznik cały.
Przekaźniki pozamieniałem - bez efektu.
Nadmienię że początki awarii wyglądały tak, że najpierw nie załapywało 1-2 razy dziennie, potem częściej, na końcu na 30-40 przekręceń kluczyka załapało raz.
W końcowej fazie przekaźnik w skrzynce bezpieczników przy nogach nie pykał(załączał i rozłączał) tylko przerywał jakby coś nie łączyło, stąd decyzja o wymianie kostki stacyjki.
Auto ze względu na specyfikę mojej pracy odpalane i gaszone jest od 4 lat średnio 30 razy dziennie.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#20 Postautor: Farmer1971 » wtorek, 15 listopada 2016, 17:21

W skrzynce bezpieczników przy nogach nie ma przekaźnika. Jest on w skrzynce w komorze silnika. Możliwe, że nie ma gdzieś styku na przewodach. Sprawdź dla świętego spokoju bezpiecznik nr 3 (prawy w najwyższym rzędzie) przy nogach kierowcy.
Bezpieczniki kabina.jpg
Bezpieczniki kabina.jpg (98.11 KiB) Przejrzano 1106 razy

Jeżeli będzie w porządku, to możesz wypiąć złącze od elektromagnesu rozrusznika i wpiąć w nie żarówkę (najlepiej dosyć mocną np. 55 W), drugi biegun żarówki do masy. Przy włączaniu stacyjki tak, jak do odpalenia, żarówka powinna się świecić. Jeżeli będzie świecić bez migania, to winny będzie najprawdopodobniej rozrusznik.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#21 Postautor: romsky » wtorek, 15 listopada 2016, 17:38

Bezpieczniki są ok, rozbierałem całą skrzynkę żeby dokładnie obejrzeć od środka co tam pyka, są w niej 4 przekaźniki wlutowane w płytkę.
Próba z żarówką - brak jakiejkolwiek reakcji, rozrusznik jest nowy bo poprzedni się skończył.
Jeden z tych przekaźników w skrzynce bezpieczników przy nogach pyka przy przekręceniu na start.
Załączniki
20161115_122701.jpg
20161115_122701.jpg (188.88 KiB) Przejrzano 1092 razy

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#22 Postautor: Farmer1971 » wtorek, 15 listopada 2016, 18:54

A czy podczas przekręcania kluczyka w pozycję start pyka przekaźnik START RELAY w puszce w komorze silnika?
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#23 Postautor: Marek » wtorek, 15 listopada 2016, 18:57

Słyszysz przekaźnik odcinają instalację podczas rozruch . Może masz zamontowany dodatkowy wyłącznik lub alarm który odcina rozrusznik ?

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#24 Postautor: romsky » wtorek, 15 listopada 2016, 18:59

Tak pyka, najpierw pyknie przekaźnik koło nóg, potem ten w komorze silnika.
Ten koło nóg może być faktycznie odcinający - odcina wiatrak, światła mijania.
Żadnych dodatkowych wyłączników chyba nie mam.

Czy ktoś podpowie jak i gdzie sprawdzić zaznaczony obszar? Bo skończyły mi się pomysły.
Załączniki
ROZRUSZNIK DIESEL.jpg
ROZRUSZNIK DIESEL.jpg (78.83 KiB) Przejrzano 1076 razy

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#25 Postautor: Farmer1971 » wtorek, 15 listopada 2016, 19:40

Skoro przekaźnik działa, to przerwa jest pewnie gdzieś na przewodach. Może nie ma styku na wtyczkach JB-03 (pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika) lub X-10 (przy nodze pasażera).

JB-03 X-10.jpg
JB-03 X-10.jpg (95.93 KiB) Przejrzano 1075 razy
Ostatnio zmieniony wtorek, 15 listopada 2016, 20:26 przez Farmer1971, łącznie zmieniany 1 raz.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#26 Postautor: Marek » wtorek, 15 listopada 2016, 20:19

Sprawdzałeś minus silnika?

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#27 Postautor: romsky » wtorek, 15 listopada 2016, 20:38

Wyjąłem całą skrzynkę bezpieczników, przeczyściłem wtyczki, nic szczególnego nie zauważyłem.
Tak samo wtyczki w prawym słupku.
Masa silnika hm, wydaje mi się, że jakby był słaby - to nie odpaliłbym silnika na krótko (+akumulatora ze stykiem sterującym elektromagnesu) ale może się mylę.
No nic, jutro spróbuję sprawdzić obwód JB-03 -> A-02, bo innych pomysłów już nie mam.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#28 Postautor: vokal » wtorek, 15 listopada 2016, 20:53

Ten przekaźnik przy nogach to przekaźnik dwufunkcyjny, jeden od centralnego zamka, a drugi od ogrzewania foteli.
Jeśli nie ma plusa od przekaźnika, to trzeba sprawdzić ciągłość przewodu między 30 przekaźnika a wsuwką na rozruszniku.

-- A7600H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#29 Postautor: romsky » wtorek, 15 listopada 2016, 21:09

Jeszcze jedna sprawa trochę dla mnie dziwna, jak włożę kluczyk lekko pod kątem załącza się przekaźnik tylko koło nóg. Jak go wyprostuje albo włożę normalnie prosto, załącza się najpierw przekaźnik koło nóg, potem w skrzynce koło silnika - czyli normalnie.
Wymieniona była kostka od tyłu stacyjki.
Czy w stacyjce są jeszcze jakieś inne styki odpowiedzialne za start?
Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość, jestem leśnikiem nie mechanikiem :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#30 Postautor: Marek » wtorek, 15 listopada 2016, 21:45

Faktycznie zapomniałem że odpalałeś na krótko. Stacyjka ma trzy pozycje ale już samo włożenie kluczyka uruchamia część instalacji. To właściwie cztery.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości