ALSEL - sterownik napędów
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- magister
- dobry jak...
- Posty: 826
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 14 września 2012, 18:12
- Skąd jesteś: Chełmno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: zieloniczny
- Przebieg (km.): 120000
- Inny Samochód: Syrena 105, R20, VW
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Wyświetlacz nie jest mojej produkcji, robi mi to znajomy na zamówienie. Mam tylko jeden problem nie mogę doprosić się go o gotowy zestaw do zamontowania w
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Uprzejmie informuję, że USEL założony i działa
Jednego bącka już zrobiłem.
Jeszcze raz WIELKIE Dzięki alkrak za Twoją pracę i urządzenie.
Jednak instalując zauważyłem parę drobnych rzeczy, które trzeba przewidzieć przy kolejnym urządzeniu.
Jednego bącka już zrobiłem.
Jeszcze raz WIELKIE Dzięki alkrak za Twoją pracę i urządzenie.
Jednak instalując zauważyłem parę drobnych rzeczy, które trzeba przewidzieć przy kolejnym urządzeniu.
- Załączniki
-
- uselgotowy.jpg (37.2 KiB) Przejrzano 2432 razy
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
miro pisze:Uprzejmie informuję, że USEL założony i działa
Jednego bącka już zrobiłem. ...
....Jednak instalując zauważyłem parę drobnych rzeczy, które trzeba przewidzieć przy kolejnym urządzeniu.
Gratuluję!!
A jakie to drobne rzeczy?
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Jak sam dobrze wiesz podczas montażu wychodzi czasami parę rzeczy do ulepszenia.
Co bym zmienił:
- wtyczka wychodząca od USEL-a powinna być dłuższa, aby można łączyć ją z drugą wtyczką w pobliżu tego miejsca:
W razie awarii USEL-a nie trzeba ściągać całej maskownicy pod kierownicą, tylko wystarczy podważyć zaślepkę, wypiąć wtyczkę i wpiąć wtyczkę przywracającą połączenie rozciętego kabla
- zastosowałbym taką obudowę USEL-a aby można ją było przykręcić śrubką do metalowego wsporniczka do którego montuje się USEL-a.
- zastosowałbym większy przełącznik. Ten jest jak na moje łapki za delikatny
- żeby nie było potrzeby lutowania zielonego i żółtego kabla z rozciętym żółtym, w komplecie dałbym złączki takie jakie stosuje się przy montażu lampy pod sufitem, ale na wkręty nie szybkkozłączki
- tak samo przy połączeniu + USEL-a z kablem + z kostki. U siebie zdjąłem otulinę kabla, złożyłem go na pół i połączyłem kable używając grubej złączki prądowej skręcanej śrubką. Tym samym odpada lutowanie.
- było by też fajnie, gdyby dioda i przełącznik na gotowo były już zamocowane w jakiejś małej obudowie.
Wystarczyłoby wywiercić otwór na kable i śrubkami zamocować do maskownicy
Sam montaż kabli był prosty, ale wycinanie w maskownicy wymaga dokładności i spokoju.
Otwór pod przełącznik dopasowywałem pilnikiem i raz machłem się i zarysowałem lekko tapicerkę.
Ps.
I te wtyczki i ich rozłączanie.
To nie na moje rączki.
Co bym zmienił:
- wtyczka wychodząca od USEL-a powinna być dłuższa, aby można łączyć ją z drugą wtyczką w pobliżu tego miejsca:
W razie awarii USEL-a nie trzeba ściągać całej maskownicy pod kierownicą, tylko wystarczy podważyć zaślepkę, wypiąć wtyczkę i wpiąć wtyczkę przywracającą połączenie rozciętego kabla
- zastosowałbym taką obudowę USEL-a aby można ją było przykręcić śrubką do metalowego wsporniczka do którego montuje się USEL-a.
- zastosowałbym większy przełącznik. Ten jest jak na moje łapki za delikatny
- żeby nie było potrzeby lutowania zielonego i żółtego kabla z rozciętym żółtym, w komplecie dałbym złączki takie jakie stosuje się przy montażu lampy pod sufitem, ale na wkręty nie szybkkozłączki
- tak samo przy połączeniu + USEL-a z kablem + z kostki. U siebie zdjąłem otulinę kabla, złożyłem go na pół i połączyłem kable używając grubej złączki prądowej skręcanej śrubką. Tym samym odpada lutowanie.
- było by też fajnie, gdyby dioda i przełącznik na gotowo były już zamocowane w jakiejś małej obudowie.
Wystarczyłoby wywiercić otwór na kable i śrubkami zamocować do maskownicy
Sam montaż kabli był prosty, ale wycinanie w maskownicy wymaga dokładności i spokoju.
Otwór pod przełącznik dopasowywałem pilnikiem i raz machłem się i zarysowałem lekko tapicerkę.
Ps.
I te wtyczki i ich rozłączanie.
To nie na moje rączki.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
miro pisze:Jak sam dobrze wiesz podczas montażu wychodzi czasami parę rzeczy do ulepszenia.
Co bym zmienił:
- wtyczka wychodząca od USEL-a powinna być dłuższa, aby można łączyć ją z drugą wtyczką w pobliżu tego miejsca:...
....W razie awarii USEL-a nie trzeba ściągać całej maskownicy pod kierownicą, tylko wystarczy podważyć zaślepkę, wypiąć wtyczkę i wpiąć wtyczkę przywracającą połączenie rozciętego kabla
- zastosowałbym taką obudowę USEL-a aby można ją było przykręcić śrubką do metalowego wsporniczka do którego montuje się USEL-a.
- zastosowałbym większy przełącznik. Ten jest jak na moje łapki za delikatny
- żeby nie było potrzeby lutowania zielonego i żółtego kabla z rozciętym żółtym, w komplecie dałbym złączki takie jakie stosuje się przy montażu lampy pod sufitem, ale na wkręty nie szybkkozłączki
- tak samo przy połączeniu + USEL-a z kablem + z kostki. U siebie zdjąłem otulinę kabla, złożyłem go na pół i połączyłem kable używając grubej złączki prądowej skręcanej śrubką. Tym samym odpada lutowanie.
- było by też fajnie, gdyby dioda i przełącznik na gotowo były już zamocowane w jakiejś małej obudowie.
Wystarczyłoby wywiercić otwór na kable i śrubkami zamocować do maskownicy
Sam montaż kabli był prosty, ale wycinanie w maskownicy wymaga dokładności i spokoju.
Otwór pod przełącznik dopasowywałem pilnikiem i raz machłem się i zarysowałem lekko tapicerkę.
Ps.
I te wtyczki i ich rozłączanie.
To nie na moje rączki.
Odpowiedź na większość Twoich przemyśleń masz na załączonych kilku zdjęciach. Dotyczą one mojego, prototypowego ALSELa, który do dzisiaj działa w tym aucie.
Stosowanie złączek "śrubowych" zamiast lutowania uważam za nieporozumienie. Lutownica 12V do gniazda zapalniczki kosztuje przysłowiowe parę groszy, a połączenie lutowane jest odporne na występujące drgania i wstrząsy.
Proponuję Ci obejrzenie wszystkich zdjęć w moich pierwszych postach w tym wątku.
Zdjęcia wkleiłem od nowa, ponieważ poprzednie przepadły!
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Czerwona LED, na poniższym zdjęciu nie stanowi elementu ALSELa, lecz dodatkowego alarmu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Ja w swoim uselu zastosowałem zamiast lutowania konektorki które zaizolowwlem i myślę ze jest to połączenie również odporne na drgania.mozna je szybko rozpiąć i przywrócić do stanu sprzed montażu. Dodatkowo mam przełącznik pod kierownicą który odlacza całego usela.
Opis mojego montażu mozna znaleźć w poscie który jest na forum.
Opis mojego montażu mozna znaleźć w poscie który jest na forum.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
@alkrak
Te zdjęcia widzę pierwszy raz
Gdybym je widział wcześniej nie byłoby moich montażowych przemyśleń.
Dzięki.
Te zdjęcia widzę pierwszy raz
Gdybym je widział wcześniej nie byłoby moich montażowych przemyśleń.
Dzięki.
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Dzień dobry :D
Dla potwierdzenia słów alkraka podpowiem tylko , że stosowania w samochodzie złączek "śrubowych" należy unikać jak tylko się da.
Oczywiście jest dużo modułów do naszych aut na allegro z takimi złączami aby umożliwić łatwy montaż, ale w ich przypadku sterują one na przykład naszymi reflektorami , światłami , ledami itd np przy "moduł doświetlenia drogi do domu" "moduł zmierzchowy" itd. ale tam sterowanie odbywa się w mniej inwazyjnych miejscach naszego auta( o ile mogę je tak nazwać) a mam na myśli nie zbliżanie się do okablowania a tym bardziej ingerencję i oszukiwanie modułów ECU auta.
Żeby było jaśniej... podam prosty przykład... zastosowanie takiej złączki przykładowo przy połączeniu przerwanego kabla AIRBAG pod siedzeniem będzie skutkowało na początku naszym zadowoleniem bo błąd dzisiaj zgaśnie... ale od razu można się przygotować ze jutro albo po jutrze znowu się zaświeci .
Mozna w takim razie stwierdzić ze jesli grzebiemy przy kabelkach którymi steruje ECU należy zapewnić solidną komunikację na tej drodze. (cokolwiek miałem na myśli Plug & Play O.K . :D ale tylko tam gdzie jest to bezpieczne :P ale i tak mnie cieszy ze do tej pory nie ma na forum działu "REKLAMACJE I AWARIE USEL :D" tzn ze kia motors sie chowa bo moduły forumowe działają :D )
Dobra :D pomądrzyłem się troche co ? :D
poza tym witam po przerwie :D Dajcie po buziaku :D
Dla potwierdzenia słów alkraka podpowiem tylko , że stosowania w samochodzie złączek "śrubowych" należy unikać jak tylko się da.
Oczywiście jest dużo modułów do naszych aut na allegro z takimi złączami aby umożliwić łatwy montaż, ale w ich przypadku sterują one na przykład naszymi reflektorami , światłami , ledami itd np przy "moduł doświetlenia drogi do domu" "moduł zmierzchowy" itd. ale tam sterowanie odbywa się w mniej inwazyjnych miejscach naszego auta( o ile mogę je tak nazwać) a mam na myśli nie zbliżanie się do okablowania a tym bardziej ingerencję i oszukiwanie modułów ECU auta.
Żeby było jaśniej... podam prosty przykład... zastosowanie takiej złączki przykładowo przy połączeniu przerwanego kabla AIRBAG pod siedzeniem będzie skutkowało na początku naszym zadowoleniem bo błąd dzisiaj zgaśnie... ale od razu można się przygotować ze jutro albo po jutrze znowu się zaświeci .
Mozna w takim razie stwierdzić ze jesli grzebiemy przy kabelkach którymi steruje ECU należy zapewnić solidną komunikację na tej drodze. (cokolwiek miałem na myśli Plug & Play O.K . :D ale tylko tam gdzie jest to bezpieczne :P ale i tak mnie cieszy ze do tej pory nie ma na forum działu "REKLAMACJE I AWARIE USEL :D" tzn ze kia motors sie chowa bo moduły forumowe działają :D )
Dobra :D pomądrzyłem się troche co ? :D
poza tym witam po przerwie :D Dajcie po buziaku :D
! |
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Maciek - ermaciek, wszelki duch!!
Dziękuję za poparcie.
Ostatnio zamontowałem USELa w Sorento poliftowym, CRDI, automat i z licznikiem jest OK.
Chyba jednak masz za duże luzy kątowe na wale.
Dziękuję za poparcie.
Ostatnio zamontowałem USELa w Sorento poliftowym, CRDI, automat i z licznikiem jest OK.
Chyba jednak masz za duże luzy kątowe na wale.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Panowie ja broń Boże się z Wami nie spieram.
Gdzie mi tam do Waszej wiedzy.
Popełniłem błąd, w Poniedziałek zlutuję co trzeba i po sprawie.
Ps.
Znowu zapomniałem zapytać.
Czy można przełączać z I na II w czasie jazdy ?
Gdzie mi tam do Waszej wiedzy.
Popełniłem błąd, w Poniedziałek zlutuję co trzeba i po sprawie.
Ps.
Znowu zapomniałem zapytać.
Czy można przełączać z I na II w czasie jazdy ?
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Al!!!!!!!!!!! :D Miło Cie "widzieć" :D
Z luzami mogę się zgodzić, bo zaczyna się to pojawiać delikatnie i na pozycji "O"
Ale to dobrze :D dobiorę się i do tego :D
Miro . . ja umiem tylko doić krówki :D nic więcej :D Z pozycji I na O i odwrotnie przełączam po puszczeniu gazu (automat) nie przekraczając 100kmph i nic sie nie stało do dzisiaj.. ale to tylko moje spostrzeżenia .. na pozycję II zawsze zatrzymywałem auto.. myśle ze przy prędkości ok 30 -40kmph nic tez sie nie stanie ale nic nie potwierdzam.. bazuje na swoim aucie
Z luzami mogę się zgodzić, bo zaczyna się to pojawiać delikatnie i na pozycji "O"
Ale to dobrze :D dobiorę się i do tego :D
Miro . . ja umiem tylko doić krówki :D nic więcej :D Z pozycji I na O i odwrotnie przełączam po puszczeniu gazu (automat) nie przekraczając 100kmph i nic sie nie stało do dzisiaj.. ale to tylko moje spostrzeżenia .. na pozycję II zawsze zatrzymywałem auto.. myśle ze przy prędkości ok 30 -40kmph nic tez sie nie stanie ale nic nie potwierdzam.. bazuje na swoim aucie
! | Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Możesz użyć taką złączkę, bo na upartość nie ma rady. Możesz też zostawić to co zrobiłeś i też dziury w niebie nie będzie.
Mając skrzynię manualną, przełączałem z zera na 2H, z 2H na zero, a także z zera na 4H i z 4H na zero, bez zatrzymywania auta. Zdejmowałem tylko nogę z gazu i wciskałem pedał sprzęgła.
W celu załączenia reduktora zatrzymywałem auto, zgodnie z instrukcją.
O jeździe na automacie nie wypowiadam się, bo nie ćwiczyłem tego.
miro pisze:....Ps.
Znowu zapomniałem zapytać.
Czy można przełączać z I na II w czasie jazdy ?
Mając skrzynię manualną, przełączałem z zera na 2H, z 2H na zero, a także z zera na 4H i z 4H na zero, bez zatrzymywania auta. Zdejmowałem tylko nogę z gazu i wciskałem pedał sprzęgła.
W celu załączenia reduktora zatrzymywałem auto, zgodnie z instrukcją.
O jeździe na automacie nie wypowiadam się, bo nie ćwiczyłem tego.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: ALSEL - sterownik napędów
Miro cos podobnego założyłem u siebie.
Mozesz jeszcze tak jak ja zalozyc przekaźnik przed uselem. ( Takie dodatkowe zabezpieczenie : kwink : ). Chociaż wiadomo ze Al pomyślał o wszystkim
Mozesz jeszcze tak jak ja zalozyc przekaźnik przed uselem. ( Takie dodatkowe zabezpieczenie : kwink : ). Chociaż wiadomo ze Al pomyślał o wszystkim
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości