Przepalające się żarówki h7
Moderator: Moderator
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
napięcie powinno być taki samo jak w reszcie instalacji. 12-13v na wyłączonym silniku- 14-14.5v na włączonym. Sprawdź tez amperaż.
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
Normalnie przy pracującym silniku napięcie mierzone w dowolnym punkcie instalacji samochodu powinno mieścić się w granicach od min 13,8V do max 14,4V (14,5V) jeżeli napięcie na akumulatorze, żarówce itp. przekracza 14,5V to jest bardzo niedobrze i świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia w alternatorze. Efektem tego mogą być palące się nagminnie żarówki, wygotowanie (zniszczenie) akumulatora a w skrajnym przypadku uszkodzenie elektroniki w aucie
Żarówki H7 świateł mijania palą się częściej niż inne ponieważ pracują w dużo wyższej temperaturze sięgającej ok 200 stopni na bańce. Mimo to powinny wytrzymać polską jazdę non stop na światłach przez min 10 tyś km (nie dotyczy żarówek z chin za mniej niż 20PLN sztuka ). Jeżeli palą się częściej to jedyny powodem może być zbyt wysokie napięcie w instalacji, gwałtowne wstrząsy żarówki podczas pracy, zabrudzenie bańki (np palcami przy wkładaniu), zatkane otwory odpowietrzające z reflektora uniemożliwiające odprowadzanie ciepła.
Na pewno nie można nic zrobić na kostce-są tam tylko dwa przewody a ich zamiana niczym nie skutkuje.
Na pewno powodem nie jest żadne przeciążenie instalacji- podczas przeciążenia napięcie spada, wzrasta zatem trwałość żarówek.
U mnie Tungsram wytrzymuje po około 15 tyś km ale nawet gdyby wytrzymały więcej to i tak lepiej je wymienić , gdyż każda żarówka z czasem świeci coraz słabiej dzięki zaczernieniu bańki blokującemu strumień światła (sprawdźcie na starszych żarówkach)
Żarówki H7 świateł mijania palą się częściej niż inne ponieważ pracują w dużo wyższej temperaturze sięgającej ok 200 stopni na bańce. Mimo to powinny wytrzymać polską jazdę non stop na światłach przez min 10 tyś km (nie dotyczy żarówek z chin za mniej niż 20PLN sztuka ). Jeżeli palą się częściej to jedyny powodem może być zbyt wysokie napięcie w instalacji, gwałtowne wstrząsy żarówki podczas pracy, zabrudzenie bańki (np palcami przy wkładaniu), zatkane otwory odpowietrzające z reflektora uniemożliwiające odprowadzanie ciepła.
Na pewno nie można nic zrobić na kostce-są tam tylko dwa przewody a ich zamiana niczym nie skutkuje.
Na pewno powodem nie jest żadne przeciążenie instalacji- podczas przeciążenia napięcie spada, wzrasta zatem trwałość żarówek.
U mnie Tungsram wytrzymuje po około 15 tyś km ale nawet gdyby wytrzymały więcej to i tak lepiej je wymienić , gdyż każda żarówka z czasem świeci coraz słabiej dzięki zaczernieniu bańki blokującemu strumień światła (sprawdźcie na starszych żarówkach)
Markoni
-
- jestem
- Posty: 12
- Wiek: 50
- Rejestracja: piątek, 12 marca 2010, 18:07
- Skąd jesteś: Kwidzyn
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
Na potwierdzenie kolegi dodam że KIA wydało biuletyn informacjny na temat przepalających się żarówek. Zaleca w nim założenie wiązki rezystancyjnej obniżającej napięcie na żarówkach. Wyglada to tak:
http://www.kia-forums.com/2003-2010-sorento-forum/49623-pitstop-notice-about-low-beam-headlights.html
A ta wiązka to tak naprawdę kilka metrów dodatkowego przewodu.
http://www.kia-forums.com/2003-2010-sorento-forum/49623-pitstop-notice-about-low-beam-headlights.html
A ta wiązka to tak naprawdę kilka metrów dodatkowego przewodu.
SILNIK: 3.5V6 Pb/LPG
SKRZYNIA: Manual
ROK PRODUKCJI: 2006
KOLOR: Czarny
SKRZYNIA: Manual
ROK PRODUKCJI: 2006
KOLOR: Czarny
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
Znaczy się, przesterowali
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
Raczej dotyczy to pojedynczych egzemplarzy.
Mój czołg jest z 2004 r i mnie się palą normalnie co około 10-15 tyś km.
Poprzednio małem Megane II prosto z salonu i orginalne Philipsy padły po 12 tyś km.
Mój czołg jest z 2004 r i mnie się palą normalnie co około 10-15 tyś km.
Poprzednio małem Megane II prosto z salonu i orginalne Philipsy padły po 12 tyś km.
Markoni
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
wmarkoni pisze:Normalnie przy pracującym silniku napięcie mierzone w dowolnym punkcie instalacji samochodu powinno mieścić się w granicach od min 13,8V do max 14,4V (14,5V) jeżeli napięcie na akumulatorze, żarówce itp. przekracza 14,5 V to jest bardzo niedobrze i świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia w alternatorze.
Jak się ogarnia taki regulator napięcia?? Żarówki mijania palą mi się nagminnie, a ostatnio padł mi moduł sterujący szybkością nawiewu — przegrzał się bezpiecznik termiczny. Zaczynam podejrzewać, że coś może być na rzeczy, zwłaszcza że akumulator wygląda, jakby na jednej celi spuchł, a próba podłączenia go do prostownika kończy się przepaleniem zabezpieczenia na prostowniku 7,5A...
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
Może go odwrotnie podłączyłeś do prostownika? Regulator jest w alternatorze. Sprawdź ładowanie.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
Myślę, że podpiąłem właściwie, tak jak zawsze, zgodnie z instrukcją... A prostownik chyba z wyższej półki wśród tych analogowych. Tylko chyba trochę za słaby na ten akumulator, choć wcześniej ze 2 razy go podładowywałem i było ok - nie przepalał się bezpiecznik...
Co do regulatora to chciałbym się dowiedzieć, czy ogarnę jego naprawę sam, czy trzeba szukać jakiegoś speca od alternatorów??
Co do regulatora to chciałbym się dowiedzieć, czy ogarnę jego naprawę sam, czy trzeba szukać jakiegoś speca od alternatorów??
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
Czy potrafisz rozebrać i złożyć alternator, to już sam musisz sobie odpowiedzieć.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Przepalające się żarówki h7
A jak sprawdzić napięcie ładowania? Na kablach akumulatora w trakcie pracy silnika wystarczy? Trzeba je odpinać od aku? Czy może nie powinno się?
Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam wszystkich!!
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości