przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
italiano
To ja
To ja
Posty: 326
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: czarny
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times
Kontaktowanie:

przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

#1 Postautor: italiano » czwartek, 11 maja 2023, 12:58

Auto straciło moc i szarpie na niskich i wysokich obrotach. Wymieniłem świece. Bez zmian. Myślę że to przewody lub cewki.Pytania:
1. czy da się to sprawdzić czy to cewka czy przewód czy wymienić wszystko? ( przewody w sumie już zamówiłem)
2. Macie może numery cewki ich rodzaj bo w moim są już zatarte ?
3. czy da się wymienić tę uszkodzoną cewkę ( jeżeli to cewka), jak ją znaleźć, czy trzeba wymienić 3?
4. Jaka jest kolejność podłączenia przewodów po lewej i po prawej stronie. Chodzi mi o to że cewki są po prawej a po lewej sam przewód do świecy...jaka jest kolejność bo przewody idą za silnikiem i nie widać który z danej cewki idzie do którego przewodu po lewej stronie?

Właśnie rozłączałem poszczególne przewody zasilajace na cewkach....wygląda tak jakby przewód. Na cewce oznaczonej nr 6 po odłączeniu przewodu zasilającego cewkę jakby mniej szarpało niż po odłączeniu dwóch pierwszych. Wyciągam wniosek że silnik pracuje na 5 cylindrach, a do 6 ( cylinder nr 2) nie dochodzi iskra. :hmm: :hmm:
Załączniki
rozrząd.jpg
czy ten obraz pokazuje sposób połączenia świec przewodami w 3.5V6?
rozrząd.jpg (25.91 KiB) Przejrzano 871 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

#2 Postautor: Marek » czwartek, 11 maja 2023, 19:30

Na rysunku jest dobra kolejność. Numer on cewki mogę Ci podać później tylko ja podasz VIN. To się dzieje na gazie czy na benzynie?

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

#3 Postautor: szupek » czwartek, 11 maja 2023, 22:20

Nr 2 na szkicu powyżej, to w rzeczywistości baniak nr 3. Robiłeś diagnostykę? przy wypadaniu zapłonów zazwyczaj jest błąd z nr cylindra.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

#4 Postautor: Marek » czwartek, 11 maja 2023, 23:36

Szupek, na rysunku tu nie jest kolejność zapłonu, tylko pokazane są przewody zapłonowe.

Awatar użytkownika
italiano
To ja
To ja
Posty: 326
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: czarny
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times
Kontaktowanie:

Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

#5 Postautor: italiano » poniedziałek, 15 maja 2023, 08:45

Na początku działo się na gazie, więc myślałem że to kwestia instalacji gazowej...ale od tygodnia zauważyłem że tak samo ( może mniej intensywnie) dzieje się też na paliwie.Szczególnie jak są niskie obroty np przy zmianie biegów z 2 na 3 i obroty są poniżej 2 tys. . No i jak przyspieszam np na 5 tak powyżej 120 km/h i obroty wzrastają powyżej 3 tys. to wtedy jakby tracił moc.
VIN KNDJD733865539534
Dziś przyszły już przewody odpowiedniej długości więc je wymienię i zobaczymy...
A swoja drogą ciekawe kto wymyślił puszczenie tych przewodów za silnikiem ???? wyciągnięcie ich i włożenie to jakaś masakra. Zamówiłem o 30 cm dłuższe i puszcze je za silnikiem ale tak by były widoczne po odkręceniu plastikowej pokrywy silnika.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

#6 Postautor: Marek » poniedziałek, 15 maja 2023, 18:09

Cewka zapłonowa- 2730039800

Awatar użytkownika
italiano
To ja
To ja
Posty: 326
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: czarny
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times
Kontaktowanie:

Re: przewody i cewka zapłonowa 3.5 V6 2006r. manual

#7 Postautor: italiano » poniedziałek, 15 maja 2023, 18:36

dzięki własnie skończyłem wymieniać przewody. Nie pomogło dalej szarpie.... No nic ostatni pomysł cewka zapłonowa.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości