Antena
Moderator: Moderator
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Antena
To mnie pocieszyłeś.
Dziś na parkingu pod firmą odkręciłem tą górną śrubę anteny i rzeczywiście gwintu wewnętrznego nie ma. Jutro postaram się zobaczyć jak jest u orła. A jako, że auto tam zostanie to więcej nic przez najbliższe 1,5 tygodnia nie sprawdzę.
Dziś na parkingu pod firmą odkręciłem tą górną śrubę anteny i rzeczywiście gwintu wewnętrznego nie ma. Jutro postaram się zobaczyć jak jest u orła. A jako, że auto tam zostanie to więcej nic przez najbliższe 1,5 tygodnia nie sprawdzę.
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Antena
Temat trochę się urwał, ale to dlatego, że szukałem innych rozwiązań niż nowa antena za 200 zł. Poszukałem i właśnie razem z lampką (inny temat) przyszła do mnie antena od hultaja kupe (Hyundai Coupe). Wygląda tak:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
I o ile mnie pamięć nie myli to bat jest ten sam a tylko w podstawie jest różnica. Nawet jeśli podstawy się nie da zamontować (nie wierzę, bo górne mocowanie, jak dobrze widzę, jest zbliżone do tego z Sorento) to i tak zostanie mi bat. Za całą antenę zapłaciłem 49 zeta (+ koszty wysyłki, ale te rozłożyły się na kilka klamotów - będę też ingerował w klakson czołga, to ten co jest teraz jest paskudny - w sensie jego dźwięk).
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
I o ile mnie pamięć nie myli to bat jest ten sam a tylko w podstawie jest różnica. Nawet jeśli podstawy się nie da zamontować (nie wierzę, bo górne mocowanie, jak dobrze widzę, jest zbliżone do tego z Sorento) to i tak zostanie mi bat. Za całą antenę zapłaciłem 49 zeta (+ koszty wysyłki, ale te rozłożyły się na kilka klamotów - będę też ingerował w klakson czołga, to ten co jest teraz jest paskudny - w sensie jego dźwięk).
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Antena
No i pora zakończyć kolejny temat. Przynajmniej jeśli o mnie chodzi.
Dziś zabrałem się za modyfikację anteny. Nie do końca wiedząc czy dziś nastąpi rozwiązanie i mały figiel. Ale po kolei.
Podniosłem trochę auto aby w nadkolu było więcej miejsca. Użyłem do tego celu tego samego podnośnika, który podobno nie chciał pomóc Madejowi na zlocie w Wielogórze.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przez mój lift dużo dźwigać nie musiałem, ale bez tego byłoby ciężko. Do tego jeszcze skręciłem trochę koła. I to wystarczyło. Następnie trzeba, a właściwie wystarczy odpiąć 3 spinki, wszystkie 3 w okolicach nóg pasażera i odgiąć nadkole. Do jego przytrzymania użyłem tego elementu, którym obsługujemy lewarek i podnośnik koła zapasowego. Pasował idealnie.
A tak wygląda antena automatyczna na swoim miejscu:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Oraz wyjęta:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Trzyma się na dole na dwóch śrubach oraz od góry na tym elemencie maskującym i śrubie.
Następnie przymierzyłem czy będzie to szansa zamontować. I:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Jak widać anteny Kia/Hyundai klepane są "na jedno kopyto". Wyłącznie końcówki wymienne są specjalnie do danego modelu. Ale, i o tym później. Następnie sprawdziłem czy na antenę z Coupe wejdzie górna część z mojej anteny. Pasuje:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zatem przymierzamy do błotnika:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
A tak wygląda od wewnątrz:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Tak wygląda połączenie anteny elektrycznej wewnątrz auta. I ten temat poruszę później.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
I teraz zaczyna się zabawa. Pierwszy jej element to wykorzystanie uszczelniacza z anteny elektrycznej, bo na kablu Coupe tego nie było. Zatem zdejmujemy. Wcześniej oczywiście wyciągnąłem kabel z kabiny, ale wcześniej do niego uczepiłem długi drut, by później w drugą stronę wciągnąć nowy kabel.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Uszczelnienie już na kablu wideo - ten przyda się do kamery parkowania z przodu, więc wykorzystałem fakt zmiany kabla antenowego.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Nowy kabel antenowy też już przepuszczony i całość na miejscu, wraz z dorobionym przeze mnie wspornikiem od dołu anteny. Czy on coś daje? Nie wiem. Ale samopoczucie mam lepsze.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Ale. I tu napiszę o tym o czym wspominałem już w dwóch miejscach. Otóż dopiero po wymontowaniu anteny automatycznej mogłem zmierzyć długość kabla i porównać z tym z hultaja. No i okazało się, że ten mój był 20 cm dłuższy. Ten z Coupe jest na styk. Nie zaszkodziłoby aby miał 5 cm więcej, ale nie jest nigdzie naprężony, więc zmieniając nieco jego okład wewnątrz postanowiłem wszystko w ten sposób zmontować. Gdybym wiedział o tym mógłbym kupić dłuższy kabel, ale i tak jest dobrze. Kabel z anteny Hyundaia można odpinać. Więc aby sam się nie odpiął oraz aby zabezpieczyć to połączenie w błotniku porządnie zabezpieczyłem je taśmą izolacyjną. Również taśmą zabezpieczyłem połączenie wewnątrz. Tak wyszło wewnątrz:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Tak w błotniku:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zabezpieczyłem również kostkę anteny automatycznej, bo ją wykorzystam wkrótce do zasilania kamery.
A tak wygląda na zewnątrz:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
No i jak przystało na porządnego mechanika, auto rozebrane, złożone, wszystko działa a części pozostały
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zanim zacząłem robić cokolwiek to podłączyłem antenę na tzw. pająka. Odbiór był lepszy niż na elektrycznej. Pewnie duża w tym zasługa ilości brudu w mojej antenie elektrycznej. Już składała i rozkładała się z dwoma kliknięciami tego mechanizmu składania. Ale po porządnym czyszczeniu klikała raz. Teraz żadnych kliknięć nie ma a sygnał FM jest lepszy. Ciekawe jak w krzakach będzie się sprawować. Póki co jest mega zadowolony.
Dziś zabrałem się za modyfikację anteny. Nie do końca wiedząc czy dziś nastąpi rozwiązanie i mały figiel. Ale po kolei.
Podniosłem trochę auto aby w nadkolu było więcej miejsca. Użyłem do tego celu tego samego podnośnika, który podobno nie chciał pomóc Madejowi na zlocie w Wielogórze.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przez mój lift dużo dźwigać nie musiałem, ale bez tego byłoby ciężko. Do tego jeszcze skręciłem trochę koła. I to wystarczyło. Następnie trzeba, a właściwie wystarczy odpiąć 3 spinki, wszystkie 3 w okolicach nóg pasażera i odgiąć nadkole. Do jego przytrzymania użyłem tego elementu, którym obsługujemy lewarek i podnośnik koła zapasowego. Pasował idealnie.
A tak wygląda antena automatyczna na swoim miejscu:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Oraz wyjęta:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Trzyma się na dole na dwóch śrubach oraz od góry na tym elemencie maskującym i śrubie.
Następnie przymierzyłem czy będzie to szansa zamontować. I:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Jak widać anteny Kia/Hyundai klepane są "na jedno kopyto". Wyłącznie końcówki wymienne są specjalnie do danego modelu. Ale, i o tym później. Następnie sprawdziłem czy na antenę z Coupe wejdzie górna część z mojej anteny. Pasuje:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zatem przymierzamy do błotnika:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
A tak wygląda od wewnątrz:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Tak wygląda połączenie anteny elektrycznej wewnątrz auta. I ten temat poruszę później.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
I teraz zaczyna się zabawa. Pierwszy jej element to wykorzystanie uszczelniacza z anteny elektrycznej, bo na kablu Coupe tego nie było. Zatem zdejmujemy. Wcześniej oczywiście wyciągnąłem kabel z kabiny, ale wcześniej do niego uczepiłem długi drut, by później w drugą stronę wciągnąć nowy kabel.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Uszczelnienie już na kablu wideo - ten przyda się do kamery parkowania z przodu, więc wykorzystałem fakt zmiany kabla antenowego.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Nowy kabel antenowy też już przepuszczony i całość na miejscu, wraz z dorobionym przeze mnie wspornikiem od dołu anteny. Czy on coś daje? Nie wiem. Ale samopoczucie mam lepsze.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Ale. I tu napiszę o tym o czym wspominałem już w dwóch miejscach. Otóż dopiero po wymontowaniu anteny automatycznej mogłem zmierzyć długość kabla i porównać z tym z hultaja. No i okazało się, że ten mój był 20 cm dłuższy. Ten z Coupe jest na styk. Nie zaszkodziłoby aby miał 5 cm więcej, ale nie jest nigdzie naprężony, więc zmieniając nieco jego okład wewnątrz postanowiłem wszystko w ten sposób zmontować. Gdybym wiedział o tym mógłbym kupić dłuższy kabel, ale i tak jest dobrze. Kabel z anteny Hyundaia można odpinać. Więc aby sam się nie odpiął oraz aby zabezpieczyć to połączenie w błotniku porządnie zabezpieczyłem je taśmą izolacyjną. Również taśmą zabezpieczyłem połączenie wewnątrz. Tak wyszło wewnątrz:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Tak w błotniku:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zabezpieczyłem również kostkę anteny automatycznej, bo ją wykorzystam wkrótce do zasilania kamery.
A tak wygląda na zewnątrz:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
No i jak przystało na porządnego mechanika, auto rozebrane, złożone, wszystko działa a części pozostały
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zanim zacząłem robić cokolwiek to podłączyłem antenę na tzw. pająka. Odbiór był lepszy niż na elektrycznej. Pewnie duża w tym zasługa ilości brudu w mojej antenie elektrycznej. Już składała i rozkładała się z dwoma kliknięciami tego mechanizmu składania. Ale po porządnym czyszczeniu klikała raz. Teraz żadnych kliknięć nie ma a sygnał FM jest lepszy. Ciekawe jak w krzakach będzie się sprawować. Póki co jest mega zadowolony.
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Antena
I dzisiejszy test anteny w tunelu na Dźwigowej. Tam elektryczna nie dawała rady. Z głośników dobiegał wyłącznie szum podczas całego przejazdu tunelami. Dziś tylko na środku tego długiego tunelu na chwilę zaszumiało. Zmiana jest duża, na plus.
-
- moje konto
- Posty: 160
- Wiek: 41
- Rejestracja: sobota, 27 czerwca 2015, 08:18
- Skąd jesteś: LBN
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: MB W245
- Kontaktowanie:
Re: Antena
tak czytam i czytam juz zgłupiałem może mi ktoś doradzi
mam elektryczną antenę, silnik działa bo antena wysunie się z 2-3 cm, jak ją ręcznie całą wysunę to po wyłączeniu radia z połowę się schowa, ale też potrafi podczas jazdy sama opaść do połowy
także podejrzewam że wina leży w samym teleskopie
czy da się samą antenę wymienić? jak tak to gdzie to kupić? albo coś innego aby zaadoptować to oryginalnego kabla? bądź mocowania?
mam elektryczną antenę, silnik działa bo antena wysunie się z 2-3 cm, jak ją ręcznie całą wysunę to po wyłączeniu radia z połowę się schowa, ale też potrafi podczas jazdy sama opaść do połowy
także podejrzewam że wina leży w samym teleskopie
czy da się samą antenę wymienić? jak tak to gdzie to kupić? albo coś innego aby zaadoptować to oryginalnego kabla? bądź mocowania?
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Antena
nr OE 96220 3E200 jest to numer bata teleskopowego cena ok 69zł w serwisie KIA.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- moje konto
- Posty: 160
- Wiek: 41
- Rejestracja: sobota, 27 czerwca 2015, 08:18
- Skąd jesteś: LBN
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: MB W245
- Kontaktowanie:
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Antena
Problemu nie ma, trzeba tylko wiedzieć, że trzeba naciąć szlifierką kątową plastikową tuleję, w której siedzi aluminiowa osłona bata anteny. Nacięcie robi się wzdłuż, aluminium się utlenia i bez tego nacięcia trudno to rozebrać.
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Antena
Dzięki opisowi Kolegi ntgale i wsparciu kolegi Alkraka też zmieniłem antenę na stałą. Troszkę inny model anteny od Hyundaja coupe.
Na zdjęciach szczególy wymiany.
Na zdjęciach szczególy wymiany.
- Załączniki
-
- antena 001.jpg (135.89 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 002.jpg (99.18 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 003.jpg (104.09 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 004.jpg (97.64 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 005 (2).jpg (113.31 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 005B.jpg (90.5 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 005BB.jpg (76.85 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 005C.jpg (138.78 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 005D.jpg (124.73 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 006.jpg (116.71 KiB) Przejrzano 2111 razy
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Antena
i ciąg dalszy montażu. Odbiór znakomity sygnału radiowego , brak przycisków chowania anteny, same plusy.
- Załączniki
-
- antena 007.jpg (137.06 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 012A.jpg (128.91 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 015.jpg (143.84 KiB) Przejrzano 2111 razy
-
- antena 022.jpg (114.97 KiB) Przejrzano 2111 razy
- bogdanm
- możesz mi ufać
- Posty: 1429
- Wiek: 65
- Rejestracja: wtorek, 21 czerwca 2011, 21:02
- Skąd jesteś: Wadowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: bordowy
- Przebieg (km.): 188000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Antena
Fajnie ,że wreszcie ktoś tym zajął bo teleskopową trzeba co chwilę czyścić a i tak nie wychodzi i się chowa jak trzeba a w zimie to już jest porażka jak ją złapie lekki lodzik.
Bodzio
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Antena
Zamiast kombinować z anteną od hyundaia wystarczy kupić od sorento w wersji USA.Wszystko idealnie pasuje bez żadnych przeróbek.Podstawa kosztuje ok 100zł i bat tyle samo.
Dla potomnych nr podstawy96210-3E001
nr bata 96233-22500
Jeśli się uszkodzi nakrętka nr0K53E-66932
Dla potomnych nr podstawy96210-3E001
nr bata 96233-22500
Jeśli się uszkodzi nakrętka nr0K53E-66932
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości