Antena

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#31 Postautor: Admin » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:24

A nie można założyć takiej za 50 zł ?

Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#32 Postautor: autorus » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:35

Pytanie jest inne, za 50 zł ile to pochodzi?

Ogólnie w czołgu jest to rozwiązanie do bani, bo sami wiecie ze jeździmy po rożnych terenach i łatwo przyhaczyć. Nawet rozwiązanie jak u mnie , tj chowanie na przycisk także ma swoje wady, po prostu można zapomnieć i efekt jak powyżej.

maska

Re: Antena

#33 Postautor: maska » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:36

Jak zwykle Admin szybciej od kogokolwiek :) ma już rozwiązanie, za malutką cenę :)
Masz Adminie jakieś parametry tej antenki?

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#34 Postautor: Admin » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:37

Wydaje mi się , że jeśli pochodzi 2 -3 lata to zda egzamin .
Teraz jeżdżę od prawie 2 lat na połamanej antenie i kawałku drutu aby poza miastem coś było słychać .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#35 Postautor: autorus » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:43

2,3 lata to ok. Myślałem raczej o miesiącu :(

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#36 Postautor: Admin » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:43

Zalety anteny za 59,99 zł (cytat)

Sprzęgło !!!! Które uwalnia silnik podczas przymarznięcia anteny zabezpieczając go przed spaleniem
Przekaźnik kontaktowy zabezpieczający przed przeciążeniem radiodtwarzacza oraz gwarantujący długoletnią pracę
Złącze antenowe gwintowane tak jak w autach niemieckich
Wytrzymałośc bata do 250km/h
Pięć sekcji o łącznej długości 100cm ( razem z zakotwiczeniem )

PRODUCENT UDZIELA GWARANCJI NA PRODUKT AŻ DWA LATA !!!

CENA SKLEPOWA 149 ZŁ , U NAS ZNACZNIE TANIEJ .

ZE WZGLĘDU NA ZAŁĄCZONE AKCESORIA MOŻNA JĄ ZAMONTOWAĆ W 99% EUROPEJSKICH JAK I JAPOŃSKICH AUT AUT .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Antena

#37 Postautor: andykon » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 23:51

Zastanawiałem się nad płetwą ala BMW ponieważ spełnia ona podstawowe wymaganie - nie zaczepia za ograniczniki w parkingach podziemnych.
Pytanie raczej winno raczej dotyczyć - jak się spisuje we współpracy z CB. Jeśli OK, to dodatkowa dziurka nie powinna stanowić problemu, zwłaszcza jeśli będzie dobrze zabezpieczona antykorozyjnie. Poza tym taka płetwa jest mało rzucającą się w oczy.
Antenka zapodana przez murzyna ma fajne możliwości. Po zainstalowaniu jej na :sorento zapewne będzie mieć większy zasięg od płetwy" lecz z pewnością może powodować zaczepianie o wspomniane ograniczniki wysokości.

Aha.
Jeśli chodzi o mój gust, to jest mi bez różnicy czy część będzie od BMW czy samochodu innej marki.
Ważnym jest by nie była droga i spełniała swoje zadanie.
Gdzieś kiedyś pisałem na temat lusterka wewnętrznego.
W ogólnopolskim sklepie alle... lusterko do Sorci kosztowało 200PLN. Takie samo ale od Accenta kosztowało 100PLN. Wybrałem tańsze i nie żałuję zwłaszcza, że naprawdę różniło się szerokością, od Accenta jest o 1 cm szersze, ale to przecież jeden koncern motoryzacyjny.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Antena

#38 Postautor: kwintolp21 » wtorek, 17 sierpnia 2010, 10:17

Anteny mają być w odległości 15 i cb ma być wyższa tak mówi nauka...

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Antena

#39 Postautor: ntgale » czwartek, 28 maja 2015, 11:50

Odświeżam kotleta, ale dokładnie ten temat chcę pogłębić. Mam przełącznik do składania anteny, ale nie w tym rzecz. Mam wrażenie, że ta antena jest strasznie słaba. Zaraz po zakupie wysuwała się do połowy i w tym stanie nie dała rady zbierać sygnału radiowej Trójki na trasie Warszawa - Częstochowa. Teraz wysuwa się prawie cała a i tak potrafi gubić sygnał nawet w Warszawie. Dzieje się tak już na drugim radioodbiorniku, co prawda pierwsze radio było lepszej jakości ale do dobrego poziomu sygnału i tak było daleko. Teraz jest jeszcze słabiej.
Czy wiecie czy ta fabryczna składana antena ma jakiś wzmacniacz sygnału?
Czy wymiana na stałą pomoże w wzmocnieniu sygnału? Stałą ponieważ mam już dość składania i rozkładania tej anteny. Przy rozruchu auta działa tak: po włączeniu zapłonu się rozkłada, w czasie rozruchu się składa, by po uruchomieniu silnika się znów rozkładać. Po czym gdy włączę wsteczny i radio przełączy się w tryb kamery cofania antena znów się składa aby po zakończeniu cofania i jeździe w przód znów się rozkładać. To ekstremalny przypadek gdy cofam zaraz po uruchomieniu auta, ale wkurza niemiłosiernie - dobrze, że nie jeżdżę na co dzień ;).
Nie biorę pod uwagę anteny na dachu, bo po lifcie urwę ją na którymś parkingu podziemnym. Chętnie założę coś w dziurę po automatycznej bądź wewnętrznego. Proszę o porady.

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#40 Postautor: Hessus » czwartek, 28 maja 2015, 12:12

Ntgale -pytaj Orła bo polecał giętkie, pasujące w to samo miejsce nie do zajechania w terenie ale nie pamiętam czy to była z chryslera voyagera czy innego auta :idn:
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Antena

#41 Postautor: ntgale » czwartek, 28 maja 2015, 12:54

Tak, też już kiedyś oglądaliśmy z orłem antenę Voyagera. Wygląda na pasującą, pytanie czy sygnał się poprawi.

edit..
Chyba znalazłem całkiem sensowne rozwiązanie. Potrzeba TO oraz TO. Nie jest tanio, ale bez modyfikacji.

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#42 Postautor: Hessus » czwartek, 28 maja 2015, 13:25

Zestaw wydaje się być ok. ale też nie masz pewności co do jakości sygnału.
Jak ci się powiedzie to też się zastanowię na zakupem.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Antena

#43 Postautor: ntgale » czwartek, 28 maja 2015, 13:43

Ano właśnie nie mam. Aczkolwiek brudne połączenia w antenie składanej pewnie nie poprawiają sygnału.

edit..
Patrzę sobie na poniższy rysunek i zastanawiam się czy czasem nie da się wkręcić bata w tą podstawę z elektryczną anteną
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Było by to co najmniej dziwne, ale...

edit2..
Ten numer 8 z rysunku ma numer katalogowy 0K53E66932.

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Antena

#44 Postautor: ntgale » czwartek, 28 maja 2015, 16:46

Czy ktoś próbował operacji, którą opisał Tomek W TYM POŚCIE.
Jeśli to co napisałem wyżej potwierdzi się (dziś postaram się sprawdzić jak u mnie wygląda element o numerze 8 na schemacie) to wystarczyłoby wyjęcie siłowe bata składanego wraz z linką i wkręcenie w jego miejsce bata sztywnego.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Antena

#45 Postautor: hunter » czwartek, 28 maja 2015, 20:15

Nie dasz rady wkręcić w obudowę , gdyz obudowa jest bez gwintu. Tuleja aluminiowa anteny automatycznej jest ustalona w obudowie wkrętem, a jej wyjęcie z obudowy graniczy z cudem( robiłem wymianę bata). Sygnał u mnie po wymianie zestawu grającego jest do d.... , żaden wzmacniacz sygnału nie pomógł. Antena nie posiada swojego wzmacniacza. Na oryginalnym radiu sygnał był super.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości