Montaż tempomatu - jak to zrobić
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota, 31 marca 2012, 22:04
- Skąd jesteś: Czestochowa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 110000
- Kontaktowanie:
Tempomat
Witam wszystkich kolegow- jestem czlonkiem tego forum od kilku minut . Od 4 lat jezdże KIA Sorento 2,5 CRDI 170KM . Jestem bardzo zainteresowany zamontowaniem tempomatu w moim samochodzie . Czy jest to możliwe ? Gdzie ewentualnie mogę kupic w/w tempomat ? Czy jego montaż i regulacja jest bardzo klopotliwa : wymaga raczej interwencji fachowcow z tzw "wyższej połki" , czy przecietny mechanik sobie z tym poradzi ?
- Joanka
- możesz mi ufać
- Posty: 1137
- Rejestracja: wtorek, 7 czerwca 2011, 21:32
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: złoty
- Kontaktowanie:
Re: Tempomat
Witamy, witamy i zwyczajowo prosimy o przywitanie się w dziale: http://klubsorento.pl/forum/viewforum.php?f=15
A potem wróć tutaj
A potem wróć tutaj
Joanka
-
- jestem
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota, 31 marca 2012, 22:04
- Skąd jesteś: Czestochowa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 110000
- Kontaktowanie:
Re: Tempomat
OK, a wiec zgodnie z pouczeniem i zaleceniami - przywitalem sie w odpowiednim dziale i wracam tu ponownie w nadziei ze ktos mi podpowie to i owo w interesujacym mnie temacie ...
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Tempomat
Jak na każdym forum, jest funkcja: szukaj.
Oto wynik, jaki zwraca po zadaniu pytania "tempomat"
viewtopic.php?f=28&t=180&hilit=tempomat
viewtopic.php?f=28&t=4339&hilit=tempomat
viewtopic.php?f=28&t=4346&p=54185&hilit=tempomat#p54185
Oto wynik, jaki zwraca po zadaniu pytania "tempomat"
viewtopic.php?f=28&t=180&hilit=tempomat
viewtopic.php?f=28&t=4339&hilit=tempomat
viewtopic.php?f=28&t=4346&p=54185&hilit=tempomat#p54185
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 60000
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
Hej. Korzystałem z porad, które zamieszczeliście na forum (głównie z opisu Murzyna). Niestety, coś mi nie działa. W rzeczonym opisie jest rada:
U mnie lampka się nie zaświeca. Myślałem, że to może coś z samym przyciskiem Cruise, ale chyba nie, bo zwierałem odpowiednie piny w kostce od tego przycisku opornikiem 3,9k i też bez rezultatu.
Mój ECU jest dokładnie taki, jak na zdjęciu Murzyna. Pociągnąłem wszystkie kable zgodnie z opisem. Dołożyłem do kierownicy przyciski, a do kostki pod kierownicą 2 piny i kabelki. A upragnionego tempomatu ciągle nie mam.
Może ktoś z bardziej światłych kolegów ma jakiś pomysł, co tu może nie grać?
W tym momencie można już sprawdzić, czy załącza się nam tempomat. Podłączamy włącznik Cruise i przekręcamy kluczyk do momentu zapłonu - ale nie odpalamy auta. Wciskamy Cruise i powinien się nam wyświetlić w lewym dolnym rogu zielony napis Cruise. Wciskamy raz jeszcze i powinien zgasnąć.
U mnie lampka się nie zaświeca. Myślałem, że to może coś z samym przyciskiem Cruise, ale chyba nie, bo zwierałem odpowiednie piny w kostce od tego przycisku opornikiem 3,9k i też bez rezultatu.
Mój ECU jest dokładnie taki, jak na zdjęciu Murzyna. Pociągnąłem wszystkie kable zgodnie z opisem. Dołożyłem do kierownicy przyciski, a do kostki pod kierownicą 2 piny i kabelki. A upragnionego tempomatu ciągle nie mam.
Może ktoś z bardziej światłych kolegów ma jakiś pomysł, co tu może nie grać?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
szw pisze:U mnie lampka się nie zaświeca. ......
A sprawdzałeś, czy sama lampka jest sprawna?
Tu masz pomoc jak to zrobić:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=4339&p=54022&hilit=pin+kostki+biegn%C4%85cy+do+pinu+14+ECU#p54022
Chodzi tu o pin #2 kostki X-09:
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2016, 21:23 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnianie zdjęć
Powód: uzupełnianie zdjęć
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 60000
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
Sprawdziłem: świeci się. Później nawet zdjąłem podłogę z prawej strony, żeby sprawdzić, czy wszystkie przewody mają przejście do samego ECU (mają). O dziwo: po tych operacjach potraktowanie kostki od włącznika Cruise opornikiem powoduje zaświecenie się lampki CRUISE! Niestety sam przełącznik Cruise już tak uprzejmy nie jest - gasi tą lampkę i nie pozwala jej znów włączyć. Ale to już temat na później.
Niestety układ nadal nie działa. Rozebrałem kierownicę (trochę poniewczasie) i okazało się, że mam wersję z diodami. Szanowni koledzy, wybaczcie, ale mimo że znalazłem na forum schematy, nadal nie rozumiem co, skąd i dokąd należy w tym przypadku podłączyć. Wiem tylko, że coś trzeba podpiąć pod pin 7 w kostce pod kierownicą. A może coś jeszcze trzeba zmienić?... Pomożecie?
Niestety układ nadal nie działa. Rozebrałem kierownicę (trochę poniewczasie) i okazało się, że mam wersję z diodami. Szanowni koledzy, wybaczcie, ale mimo że znalazłem na forum schematy, nadal nie rozumiem co, skąd i dokąd należy w tym przypadku podłączyć. Wiem tylko, że coś trzeba podpiąć pod pin 7 w kostce pod kierownicą. A może coś jeszcze trzeba zmienić?... Pomożecie?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
ooo.diody. to raczej wersja do pb. ciekawe czy wlacznik nie.jest tez od pb. a masz kontrolke w przycisku cruse rowniez?
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 60000
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
Tak, we włączniku jest również dioda LED. (BTW: a co to jest pb.?)
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
PB czyli benzyna (3,5 V6).
Sterowanie diodowe jest głównie w wersjach USA, choć nie tylko.
Schemat podpięcia masz w ostatnim schemacie w tym wątku:
viewtopic.php?f=28&t=4231&hilit=remocon#p52226
Sterowanie diodowe jest głównie w wersjach USA, choć nie tylko.
Schemat podpięcia masz w ostatnim schemacie w tym wątku:
viewtopic.php?f=28&t=4231&hilit=remocon#p52226
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2016, 21:25 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnianie zdjęć
Powód: uzupełnianie zdjęć
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 60000
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
Tak, wiem. Oglądałem ten schemat. Czy dobrze więc rozumiem, że piny 8 i 9 pod kierownicą mam już dobrze podpięte, tylko jeszcze pin 7 gdzieś trzeba podłączyć? Gdzie?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
Zgodnie ze schematem powinieneś wpiąć się w pin #22 albo 9 kostki SC-04 albo, co będzie znacznie łatwiejsze, w pin #3 kostki JB-13. Albo znajdź gdzieś "+" po zapłonie i wepnij się tam (najlepiej z bezpiecznikiem 10A).
Pamiętaj jednak, że schematy sobie, a rzeczywistość sobie. Możesz przez złe podpięcie usmażyć ECU. Nie daję głowy, że to zadziała. Może lepiej kupić przełącznik opornikowy za 65 PLN w Kia Sękocin, albo wzorem Murzyna przelutować diody na oporniki (z przecięciem kilku ścieżek na płytce przełącznika)?
Jeśli się jednak zdecydujesz, lokalizacje kostek masz na poniższym rysunku:
Wygląd kostki JB-13:
Pamiętaj jednak, że schematy sobie, a rzeczywistość sobie. Możesz przez złe podpięcie usmażyć ECU. Nie daję głowy, że to zadziała. Może lepiej kupić przełącznik opornikowy za 65 PLN w Kia Sękocin, albo wzorem Murzyna przelutować diody na oporniki (z przecięciem kilku ścieżek na płytce przełącznika)?
Jeśli się jednak zdecydujesz, lokalizacje kostek masz na poniższym rysunku:
Wygląd kostki JB-13:
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2016, 21:26 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnianie zdjęć
Powód: uzupełnianie zdjęć
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
jeśli masz diodę świecąca we włączniku cruise-to masz włącznik od benzyny. a tam tempomat jest trochę inaczej włączany, tak samo jak i sterowany. możliwe ze to własnie w tym problem jest. musisz go rozebrać i sprawdzić. no i tak samo z przyciskami- trzeba przerobić na oporniki. wartości podane są w zdjęciach. ze dwie ścieżki tez trzeba przeciąć. robiłem tak u siebie-bo tez miałem diody. ale włącznik miałem od diesla.
tak wygląda przełącznik od diesla
a tak benzyny (bynajmniej u mnie )
Kliknij obrazek, aby powiększyć
tak wygląda przełącznik od diesla
a tak benzyny (bynajmniej u mnie )
Kliknij obrazek, aby powiększyć
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2012, 00:44
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 60000
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
Rzeczywiście, chyba łatwiej (i być może bezpieczniej - bo sprawdzone) będzie zamienić diody na oporniki, niż znów się tarzać po podłodze, ciągnąć kable i dorabiać piny do wtyczek.
Tylko że pojawiła się na forum niezgodność. Dobrałem się do płytki i... konsternacja. Według schematu ze sterowniem opornikowym (tu przepraszam, ale nie bardzo wiem, jak wkleić odpowiedni obrazek), rezystor 220 podłączony jest do przycisku COAST/SET, a 910 do RES/ACCEL.
Natomiast na zdjęciu płytki z opornikami widać, że rezystor 220 podpięty jest do przycisku RES/ACCEL, a 910 do COAST/SET.
To jak ma w końcu być?
PS. Przyciskiem Cruise zajmę się w drugiej kolejności i dam znać o wynikach.
Tylko że pojawiła się na forum niezgodność. Dobrałem się do płytki i... konsternacja. Według schematu ze sterowniem opornikowym (tu przepraszam, ale nie bardzo wiem, jak wkleić odpowiedni obrazek), rezystor 220 podłączony jest do przycisku COAST/SET, a 910 do RES/ACCEL.
Natomiast na zdjęciu płytki z opornikami widać, że rezystor 220 podpięty jest do przycisku RES/ACCEL, a 910 do COAST/SET.
To jak ma w końcu być?
PS. Przyciskiem Cruise zajmę się w drugiej kolejności i dam znać o wynikach.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - jak to zrobić
Tez miałem ten dylemat, ale wszystko przez to, że w kierownicy przyciski są do góry nogami i to, co jest u góry, jest na dole.
trochę czasu minęło już i nie bardzo pamiętam. Nic się nie stanie jak źle podłączysz, po prostu będziesz musiał ponownie zamienić. Jak będziesz ciął ścieżki, to się nie walnij.
trochę czasu minęło już i nie bardzo pamiętam. Nic się nie stanie jak źle podłączysz, po prostu będziesz musiał ponownie zamienić. Jak będziesz ciął ścieżki, to się nie walnij.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości