Montaż tempomatu 3.5 V6

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#16 Postautor: Marek » czwartek, 9 września 2021, 01:02

Piny A i B, to mogą być kostki w ECU.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#17 Postautor: vokal » sobota, 11 września 2021, 14:20

Nie, to kostki licznika.
Są 3 kostki A, B i C.
Wieczorem na to zerknę.

1. Repair procedures.pdf
(45.15 KiB) Pobrany 43 razy

2. Components and Components Location.pdf
(139.44 KiB) Pobrany 41 razy

3. ElDiag.pdf
(192.28 KiB) Pobrany 47 razy


Chyba nie musisz wyciągać licznika.
Wg pliku nr 3 sygnał Moduł tempomatu łączy się z sygnałem od modułu EC-AT, czyli kompa skrzyni AT i leci dalej do licznika, do lampki CRUISE.
Po kolorze przewodów i analizie innych schematów od CRDi wnioskuję, że łączą się one w kostce nr X-09.
O niej napisałem trochę w swoim wątku Swoim wątku.

Co do sygnału prędkości, to do modułu tempomatu leci on od szyny SC-11. Lokalizacja kostki poniżej.
sc11.jpg
sc11.jpg (38.57 KiB) Przejrzano 1087 razy


Zastanawiam się jednak, gdzie jest połączenie z sygnału do lampki SET :hmm: :hmm: :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#18 Postautor: madmans1 » sobota, 11 września 2021, 15:54

Dzięki za zainteresowanie i pomoc ale to co przesłałeś to mam i nic mi nie pasuje. Syn się spytał czy mi granat wybychł bo wszystko rozmontowane.... Więc tak to co już wiem. Z komputera skrzyni biała wtyczka pin 7 pusty (powinien być podłączony cruise z licznika). Nie było by to dziwne gdyby z licznika od Cruise było pusto ale nie jest. Jest w czarnej wtyczczce na 7pinie kabel niebiesko czarny. Więc się mogę do niego wpiąć. Pytanie tylko czy do komputera skrzyni też trzeba go do kostki dociągnąć do pinu 7. Ciekawe też gdzie on z tego icznika sobie wędruje bo wiązki mi się rozcinać nie chce. Kolejny problem bo znalazłem rozpiskę pinów licznika z 2004r ale są zupełnie inne kostki niż u mnie. Więc pytnie który pin u mnie odpowiada za prędkość. Mam 2 typy że to SS lub 4P od śruberk do środkowego złącza ale niczym poparty (we wtyczce do SS idzie kabel niebiesko czarny, a do 4P brązowy (na jednym ze schematów mam że brązowy idzie do prędkości do licznika na pin B7). I jeszcze nie mogę znaleźć miejsca gdzie jest sygnał z dźwigni biegów na którym przy P i N jest 0V a na pozostałych ustawieniach +12V. Z schematów wynika że powinien to być pin 1 z przełącznika ze skrzyni (na pin 4 podawany jest plus ze stacyjki przy rozruchu i jeżeli jest na P lub N załącza rozrusznik). Z kolei w innej dokumentacji gdzie jest skrzynia opisana na schemacie przełącznika wogóle nie ma takiej pozycji zwartej 1 z 4 przy położeniach P i N.

Po kilku kolejnych godzinach zabawy wiem że mimo podłączenia kontrolki CRUISE z licznika do modułu CC i sterownika skrzyni na pin 7 i po włączeniu przełącznika CRUISE i przekręceiu stacyjki kontrolka nawet na chwilę się nie zapala. I teraz pytanie. Czy powinna się na chwilę zapalić i zgasnąć testowo jak np kontrolka od poduszek czy zapali sie dopiero w momencie działania CC czyli podczas jazdy powyżej określonej minimalnej prędkości.... Kontrolka oczywiście sprawna bo podłączałem do niej masę i świeciła
Załączniki
2 licznik [1600x1200].jpg
2 licznik [1600x1200].jpg (320.41 KiB) Przejrzano 1082 razy
3 mod [1600x1200].jpg
3 mod [1600x1200].jpg (108.2 KiB) Przejrzano 1084 razy
1 licznik [1600x1200].jpg
1 licznik [1600x1200].jpg (115.25 KiB) Przejrzano 1084 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#19 Postautor: vokal » poniedziałek, 13 września 2021, 22:28

1. Tak wyglądają nowsze liczniki od Sorento I. Do niego są te schematy.

licznik.jpg
licznik.jpg (44.88 KiB) Przejrzano 1047 razy


2. Sprawdzałeś, czy moduł CC wysyła sygnał do lampki i tym samym do kompa skrzyni? Może brakuje połączenia między X-09 a licznikiem? A może sterowanie nie dociera do modułu? Kostki zwijaka potrafią dać w kość przy diagnozie.

3. Szyna SC-11 ma w sobie przewody brązowe, więc obstawiałbym, że sygnał prędkości trzeba wziąć z 4P.

4. 0V i 12V jest podawane przez podwójny czujnik Stopu. Zwierając styki do świateł stopu rozwiera styki obwodu tempomatu przez co CC puszcza przepustnicę. Nie wiem czy masz ten czujnik podwójny.

Sprawa o lewarku i rozruszniku dotyczy chyba innego problemu?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#20 Postautor: madmans1 » czwartek, 16 września 2021, 01:20

Stop zgadza się że jest podwójny i obie sekcje są do tempomatu podłączone Pin 2 i 7. sygnał o który mi chodzi ma iść na pin 3 i jeszcze miejsca żeby się wpiąć nie znalazłem... Kostka zwijaka sprawdzałem miernikiem przejścia ma. Ale głównie chodzi mi o tą kontrolkę w liczniku w którym momencie się zapala...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#21 Postautor: vokal » czwartek, 16 września 2021, 14:01

Na #3 modułu CC idzie zasilanie z bezpiecznika Start w skrzynce przy stopie kierowcy.
W 3,5V6 lampka Cruise (chyba raczej SET) na liczniku zapalać się powinna chyba po wciśnięciu klawisza SET na kierownicy przy jeździe powyżej 40-42 km/h.
Samo uruchomienie modułu w tryb oczekiwania następuje po wciśnięciu przycisku Cruise przy pokrętle napędów, na którym równocześnie zapal się lampka.

Ale niech potwierdzi to ktoś z benzyną 3,5V6 :)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#22 Postautor: madmans1 » czwartek, 16 września 2021, 16:37

Tak dokładnie bo ten sygnał o który mi chodzi jest też wykorzystywany do tego żeby rozłączyć przekaźnik rozrusznika żeby auta nie odpalić na pozycji innej niż N i P. To brakuje mi jeszcze tylko sygnału prędkości bo bez tego nie mam co testować. Cały czas szukam schematu licznika żeby na pałę nie podłączyć....
Załączniki
CC Eng.jpg
CC Eng.jpg (326.18 KiB) Przejrzano 974 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#23 Postautor: vokal » czwartek, 16 września 2021, 22:13

start.jpg
start.jpg (84.74 KiB) Przejrzano 961 razy


W kabinie możesz podpiąć się #8 (żółty) w kostce X-10, ale ona jest po prawej stronie, więc bliżej będzie do JB-12 w skrzynce pod kierownicą.
Co do sygnału z licznika, to podawany jest on na szynę SC-11, a potem np. na kostkę N-01 modułu EPS od sterowania wspomaganiem. Jest on przy prawym kolanie kierowcy.

n-01.jpg
n-01.jpg (55.53 KiB) Przejrzano 961 razy


Jeśli koniecznie chcesz szukać sygnału na ścieżkach licznika, to chyba potrzebny będzie pomiar woltomierzem w czasie jazdy, albo nawet oscyloskopem.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#24 Postautor: madmans1 » sobota, 18 września 2021, 00:20

Super. Wielkie dzięki za informację (jak nie wypali to co znalazłem). Ale dzisiaj znalazłem info że S/S przy liczniku to Speed Signal więc chciałem wykręcić śrubkę przejechać się i zobaczyć czy prędkościomierz przestał działać żeby mieć pewność. Ale się okazało że nie mam OC od 17dni :jaw: i się trochę ździwiłem i najpierw się tym muszę zająć więc auto stoi narazie.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#25 Postautor: vokal » sobota, 18 września 2021, 08:53

Z takich powodów ja ustawiłem sobie przypominajkę w kalendarzu :)
Kiedyś zdziwiłem się przed policją 3 miesiące po terminie przeglądu.

--LG-M320--
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#26 Postautor: madmans1 » niedziela, 19 września 2021, 02:21

Ja też miałem przypominajkę w kalendarzu tylko problem wziął się z tego że jak auto kupiłem to przekalkulowali mi polise na mnie i sobie w kalendarz wpisałem tydzień przed datą rekalkulacji polisy bo nie spojrzałem na daty i założyłem błędnie że rok od tego momentu.....

Co do tematu głównego to wszystko podłączyłem ale bez jazdy na sucho kontrolka CRUISE w zegarach się nie zapala. Z instrukcji obsługi wynika że powinna się zapalić po włączeniu przycisku ale mi się wydaje że nie koniecznie. Uważam że zapala się w czasie działania układu kiedy steruje prędkością bo to że moduł jest włączony i czeka na moment kiedy każemy mu działać informuje kontrolka na przycisku włączającym. Jak tylko będę mógł autem wyjechać to się okaże

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#27 Postautor: madmans1 » czwartek, 23 września 2021, 19:53

No i schody się pojawiły... Po odłączeniu przewodu od linika C/C licznik przestaje wskazywać prędkość. Po podłączeniu z modułem tempomatu przestaje wskazywać prędkość. Po odłączeniu działa poprawnie. Na odłączonym tempomacie i podpięty mierniku podczas jazdy pokazuje około 8V niezależnie od prędkości. Natomiast jak się autem toczy do przodu tak po odcinku około 15cm i się zatrzymuje to pokazuje naprzemian 0V i 10,8V. Więc wychodzi na to że jest to związane z prędkością tylko w opisie modułu tempomatu jest że od 0v do 5V więc nie pasuje. Natomiast po podłączeniu się do żółtego kabla z pinu 8 po wrzuceniu D i jeździe i postoju pokazuje cały czas 8,6V

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#28 Postautor: vokal » piątek, 24 września 2021, 16:55

Sprawdź, czy to samo pokazuje na kostce modułu EPS.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#29 Postautor: madmans1 » poniedziałek, 27 września 2021, 00:44

Tylko u mnie chyba niema EPS (wspomaganie elektryczne kierownicy bo wspomaganie mam hydrauliczne). Przy prawym kolanie kierowcy jest tylko moduł immo i serwo od nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu 3.5 V6

#30 Postautor: Marek » poniedziałek, 27 września 2021, 09:41

Chodzi o zawór na główce maglownicy. W niektórych Sorento jest. Sterownik tego zaworu pobiera sygnał o prędkości .


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości