Problem z drenowaniem akumulatora

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Problem z drenowaniem akumulatora

#1 Postautor: szupek » wtorek, 11 maja 2021, 21:52

Cześć,
Mam pewien problem z wyładowywaniem aku w sorento. Z uwagi, że jest teraz w naprawie, akumulator jest głównie odpięty, ale po podłączeniu, jeśli przekręcę kluczyk na zapłon i po sekundzie go cofnę maksymalnie w lewo, coś pobiera z akumulatora prąd 3.7A - stabilizuje się na tej wartości po kilkunastu sekundach. Jeśli w tej sytuacji wyjmę bezpiecznik 13 (TCCS) w kabinie kierowcy, prąd spada do 0 i ponowne włożenie tego bezpiecznika już nie zwiększa poboru energii.

Zauważyłem, że jeśli poczekam na włączonym zapłonie, aż igły wskazówek wychylą się i wrócą do pozycji spoczynkowej, po wyłączeniu zapłonu prąd po chwili spada do 0.

Czy wskazówki zachowują się tak za każdym razem po włączeniu zapłonu? Czy ktoś miał taki problem?
Tutaj film jak to wygląda.
https://youtu.be/7m6Ozlrq2xQ

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z drenowaniem akumulatora

#2 Postautor: Marek » środa, 12 maja 2021, 00:02

Wyjmowanie bezpiecznika nic Ci nie da. Musisz znaleźć odbiornik który powoduje rozładowanie akumulatora , w tym przypadku może być to TCCS czyli moduł sterowania napędem. Sprawdź kostki, czasami to że zaśniedzieją piny może być powodem. Jeszcze jedna uwaga, czas usypiania układu jest znacznie dłuższy. Podłącz amperomierz i poczekaj około trzech minut. Sprawdź też czy pod 13 bezpiecznik nie zostało coś dodatkowo podłączone. Wskazówka licznika zachowuje się tak po wyjęciu bezpiecznika?

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z drenowaniem akumulatora

#3 Postautor: szupek » środa, 12 maja 2021, 21:29

Wyjmowanie bezpiecznika było jedynie elementem diagnostyki, pt. który obwód jest prądopijcą.
Amperomierz mierzył koło 10 minut i cały czas prąd wynosił te 3.7A, tylko bez sensu było pokazywanie tego na nagraniu :)
Licznik się tak zachowuje z wpiętym miernikiem w szereg, kiedy akumulator jest zapięty do klemy, nie ma efektu kalibracji, ale nadaj jest te 3.7A prądu spoczynkowego po 5 minutach. Skoro po wyjęciu rozłączeniu obwodu TCCS bezpiecznikiem 13 w kabinie prąd spada do 0, to tu się będę musiał skupić, ewentualnie nie włączać zapłonu na taki krótki okres ;)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z drenowaniem akumulatora

#4 Postautor: Marek » środa, 12 maja 2021, 21:47

Może to będzie pomocne.
Załączniki
TCCS-TOD- wtyczki mały.jpg
TCCS-TOD- wtyczki mały.jpg (118.17 KiB) Przejrzano 1124 razy

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z drenowaniem akumulatora

#5 Postautor: szupek » czwartek, 13 maja 2021, 10:33

No właśnie akurat mam EST :) Ale dziękuję bardzo! Sprawdzę u kolegi jak u niego wygląda kwestia drenowania aku po takim chwilowym włączeniu zapłonu.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości