grzane fotele
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
Sprawdzałeś schemat ? Maty powinny być podłączone przez przekaźnik . Styki przełącznika mogą tego nie wytrzymać. Poprawcie błędy. Czasami trudno zrozumieć o co chodzi.
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
koniecznie prosze o pomoc z przełacznikiem jak narazie w necioe nic nie znalazłem
wczoraj uzywałem juz grzania kilka razy po 30 minut i wszystko prawidłowo
fotel kierowcy mocowany do auta na 4 sruby siedzisko fotela tez 4 sruby i wyciagniete fotel obok kierowcy pasazera mocowany do auta 4 sruby siedzisko 4 sruby ale przed siedziskiem trzeba zdemontowac schowek pod siedzeniem 4 sruby
foto relacji nie zrobiłem nie maiłem jak rece naprawde zajete siedziska jak i oparcia mozna demontowac nie jest klejona talicerka lecz za pomoca metalowych obraczek mocowama w niektorym miejscach dla wygody mozna uzyc trytytki zwanej organizerem lub plastikowej zyłki tapicerka jest napieta na gabke za pomoca wspomnianych juz przezemnie koluszek metalowych ale i sa jeszcze tam takie druty pol ciensze jak ołowek i półtora raza dłuzsze sa mocowane w gabce jak i zaszyte w tapicerce i cała kombinacja to połaczenia drutów ze soba za pomoca koluszek z metalu mata klejona do babki obuklejna tasma tak kazał sprzedawca niestety mate trzebabyło przedziurawic poniewaz siedzisko jest ze tak powiem plisowame i musiały tam isc prety i koluszka ale zamiast koluszek w tym miejscu dałem organizer/trytetka mate delikatnie przedziurawic celem przeciagniecia trytetki w miejscu gdzie nie ma grzałki.
a i jeszcze jedno nie zabierac sie za to bez płaskiego srubokreta i kombinerek tych takich z długim dziobem ze tak to ujme bo inaczej nie chwycycie tych metalowych koluszek dodam nawet ze kleszczyki powinny byc nowe poniewaz trzeba pewno mocno to chwycyc a stare wyslisgane moga nie dac rady dobrze miec tez takie kleszczyki zagiete na koncu jak litera L
zasilanie wziołem z zapalniczki tylnej a raczej tej srodkowej co jest na tunelu jak wiadomo kia ma przednia zapalniczke pod radiem
srodkowa na tunelu z tył i trzecia w bagazniku.
wszystkie łaczenia to oczywiscie termoskurczka i styki/wsówki przyczym pilnowałem bardzo zeby nie pomieszac plusów i minusów bo jak jest wiecej kabli to mozna sie pomylic na ale ja miałem kabel dwóprzewodowy wiec było prosto poniewaz jeden czarny drugi czerwony.
mam orginalne przełaczniki ale bez kostek prawda bez instalacji elektrycznej wiec przedowy do przełączników konczyłem złaczka i termoskurczka pochwale sie ładnie to wyszło styki w przełaczniku siedza mocno i kazdy jest izolowany ze nie ma mozliwosci styku miedzy soba.
a i jeszcze jedno od teko sciagania i zakładania metalowych kołek to mega rece bola powaga paluchy po przecierane odgniotów mi sie narobiło od tych kleszczyków bo dojscie trudne i trzeba operowac to kleszczami to srubokrentem to dowma kkleszczami, ale efekt jest nie widac zeby siedzenia były rozbierane, a samam mata nie jest wyczuwalna pod tapicerka nie skrzypi nic sie nie slizga wszystko ok
wczoraj uzywałem juz grzania kilka razy po 30 minut i wszystko prawidłowo
fotel kierowcy mocowany do auta na 4 sruby siedzisko fotela tez 4 sruby i wyciagniete fotel obok kierowcy pasazera mocowany do auta 4 sruby siedzisko 4 sruby ale przed siedziskiem trzeba zdemontowac schowek pod siedzeniem 4 sruby
foto relacji nie zrobiłem nie maiłem jak rece naprawde zajete siedziska jak i oparcia mozna demontowac nie jest klejona talicerka lecz za pomoca metalowych obraczek mocowama w niektorym miejscach dla wygody mozna uzyc trytytki zwanej organizerem lub plastikowej zyłki tapicerka jest napieta na gabke za pomoca wspomnianych juz przezemnie koluszek metalowych ale i sa jeszcze tam takie druty pol ciensze jak ołowek i półtora raza dłuzsze sa mocowane w gabce jak i zaszyte w tapicerce i cała kombinacja to połaczenia drutów ze soba za pomoca koluszek z metalu mata klejona do babki obuklejna tasma tak kazał sprzedawca niestety mate trzebabyło przedziurawic poniewaz siedzisko jest ze tak powiem plisowame i musiały tam isc prety i koluszka ale zamiast koluszek w tym miejscu dałem organizer/trytetka mate delikatnie przedziurawic celem przeciagniecia trytetki w miejscu gdzie nie ma grzałki.
a i jeszcze jedno nie zabierac sie za to bez płaskiego srubokreta i kombinerek tych takich z długim dziobem ze tak to ujme bo inaczej nie chwycycie tych metalowych koluszek dodam nawet ze kleszczyki powinny byc nowe poniewaz trzeba pewno mocno to chwycyc a stare wyslisgane moga nie dac rady dobrze miec tez takie kleszczyki zagiete na koncu jak litera L
zasilanie wziołem z zapalniczki tylnej a raczej tej srodkowej co jest na tunelu jak wiadomo kia ma przednia zapalniczke pod radiem
srodkowa na tunelu z tył i trzecia w bagazniku.
wszystkie łaczenia to oczywiscie termoskurczka i styki/wsówki przyczym pilnowałem bardzo zeby nie pomieszac plusów i minusów bo jak jest wiecej kabli to mozna sie pomylic na ale ja miałem kabel dwóprzewodowy wiec było prosto poniewaz jeden czarny drugi czerwony.
mam orginalne przełaczniki ale bez kostek prawda bez instalacji elektrycznej wiec przedowy do przełączników konczyłem złaczka i termoskurczka pochwale sie ładnie to wyszło styki w przełaczniku siedza mocno i kazdy jest izolowany ze nie ma mozliwosci styku miedzy soba.
a i jeszcze jedno od teko sciagania i zakładania metalowych kołek to mega rece bola powaga paluchy po przecierane odgniotów mi sie narobiło od tych kleszczyków bo dojscie trudne i trzeba operowac to kleszczami to srubokrentem to dowma kkleszczami, ale efekt jest nie widac zeby siedzenia były rozbierane, a samam mata nie jest wyczuwalna pod tapicerka nie skrzypi nic sie nie slizga wszystko ok
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
koniecznie prosze o pomoc z przełacznikiem jak narazie w necioe nic nie znalazłem
wczoraj uzywałem juz grzania kilka razy po 30 minut i wszystko prawidłowo
fotel kierowcy mocowany do auta na 4 sruby siedzisko fotela tez 4 sruby i wyciagniete fotel obok kierowcy pasazera mocowany do auta 4 sruby siedzisko 4 sruby ale przed siedziskiem trzeba zdemontowac schowek pod siedzeniem 4 sruby
foto relacji nie zrobiłem nie maiłem jak rece naprawde zajete siedziska jak i oparcia mozna demontowac nie jest klejona talicerka lecz za pomoca metalowych obraczek mocowama w niektorym miejscach dla wygody mozna uzyc trytytki zwanej organizerem lub plastikowej zyłki tapicerka jest napieta na gabke za pomoca wspomnianych juz przezemnie koluszek metalowych ale i sa jeszcze tam takie druty pol ciensze jak ołowek i półtora raza dłuzsze sa mocowane w gabce jak i zaszyte w tapicerce i cała kombinacja to połaczenia drutów ze soba za pomoca koluszek z metalu mata klejona do babki obuklejna tasma tak kazał sprzedawca niestety mate trzebabyło przedziurawic poniewaz siedzisko jest ze tak powiem plisowame i musiały tam isc prety i koluszka ale zamiast koluszek w tym miejscu dałem organizer/trytetka mate delikatnie przedziurawic celem przeciagniecia trytetki w miejscu gdzie nie ma grzałki.
a i jeszcze jedno nie zabierac sie za to bez płaskiego srubokreta i kombinerek tych takich z długim dziobem ze tak to ujme bo inaczej nie chwycycie tych metalowych koluszek dodam nawet ze kleszczyki powinny byc nowe poniewaz trzeba pewno mocno to chwycyc a stare wyslisgane moga nie dac rady dobrze miec tez takie kleszczyki zagiete na koncu jak litera L
zasilanie wziołem z zapalniczki tylnej a raczej tej srodkowej co jest na tunelu jak wiadomo kia ma przednia zapalniczke pod radiem
srodkowa na tunelu z tył i trzecia w bagazniku.
wszystkie łaczenia to oczywiscie termoskurczka i styki/wsówki przyczym pilnowałem bardzo zeby nie pomieszac plusów i minusów bo jak jest wiecej kabli to mozna sie pomylic na ale ja miałem kabel dwóprzewodowy wiec było prosto poniewaz jeden czarny drugi czerwony.
mam orginalne przełaczniki ale bez kostek prawda bez instalacji elektrycznej wiec przedowy do przełączników konczyłem złaczka i termoskurczka pochwale sie ładnie to wyszło styki w przełaczniku siedza mocno i kazdy jest izolowany ze nie ma mozliwosci styku miedzy soba.
a i jeszcze jedno od teko sciagania i zakładania metalowych kołek to mega rece bola powaga paluchy po przecierane odgniotów mi sie narobiło od tych kleszczyków bo dojscie trudne i trzeba operowac to kleszczami to srubokrentem to dowma kkleszczami, ale efekt jest nie widac zeby siedzenia były rozbierane, a samam mata nie jest wyczuwalna pod tapicerka nie skrzypi nic sie nie slizga wszystko ok
wczoraj uzywałem juz grzania kilka razy po 30 minut i wszystko prawidłowo
fotel kierowcy mocowany do auta na 4 sruby siedzisko fotela tez 4 sruby i wyciagniete fotel obok kierowcy pasazera mocowany do auta 4 sruby siedzisko 4 sruby ale przed siedziskiem trzeba zdemontowac schowek pod siedzeniem 4 sruby
foto relacji nie zrobiłem nie maiłem jak rece naprawde zajete siedziska jak i oparcia mozna demontowac nie jest klejona talicerka lecz za pomoca metalowych obraczek mocowama w niektorym miejscach dla wygody mozna uzyc trytytki zwanej organizerem lub plastikowej zyłki tapicerka jest napieta na gabke za pomoca wspomnianych juz przezemnie koluszek metalowych ale i sa jeszcze tam takie druty pol ciensze jak ołowek i półtora raza dłuzsze sa mocowane w gabce jak i zaszyte w tapicerce i cała kombinacja to połaczenia drutów ze soba za pomoca koluszek z metalu mata klejona do babki obuklejna tasma tak kazał sprzedawca niestety mate trzebabyło przedziurawic poniewaz siedzisko jest ze tak powiem plisowame i musiały tam isc prety i koluszka ale zamiast koluszek w tym miejscu dałem organizer/trytetka mate delikatnie przedziurawic celem przeciagniecia trytetki w miejscu gdzie nie ma grzałki.
a i jeszcze jedno nie zabierac sie za to bez płaskiego srubokreta i kombinerek tych takich z długim dziobem ze tak to ujme bo inaczej nie chwycycie tych metalowych koluszek dodam nawet ze kleszczyki powinny byc nowe poniewaz trzeba pewno mocno to chwycyc a stare wyslisgane moga nie dac rady dobrze miec tez takie kleszczyki zagiete na koncu jak litera L
zasilanie wziołem z zapalniczki tylnej a raczej tej srodkowej co jest na tunelu jak wiadomo kia ma przednia zapalniczke pod radiem
srodkowa na tunelu z tył i trzecia w bagazniku.
wszystkie łaczenia to oczywiscie termoskurczka i styki/wsówki przyczym pilnowałem bardzo zeby nie pomieszac plusów i minusów bo jak jest wiecej kabli to mozna sie pomylic na ale ja miałem kabel dwóprzewodowy wiec było prosto poniewaz jeden czarny drugi czerwony.
mam orginalne przełaczniki ale bez kostek prawda bez instalacji elektrycznej wiec przedowy do przełączników konczyłem złaczka i termoskurczka pochwale sie ładnie to wyszło styki w przełaczniku siedza mocno i kazdy jest izolowany ze nie ma mozliwosci styku miedzy soba.
a i jeszcze jedno od teko sciagania i zakładania metalowych kołek to mega rece bola powaga paluchy po przecierane odgniotów mi sie narobiło od tych kleszczyków bo dojscie trudne i trzeba operowac to kleszczami to srubokrentem to dowma kkleszczami, ale efekt jest nie widac zeby siedzenia były rozbierane, a samam mata nie jest wyczuwalna pod tapicerka nie skrzypi nic sie nie slizga wszystko ok
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
Tego nie da się czytać. Brak znaków interpunkcyjnych w ogóle uniemożliwia zrozumienie tekstu, nie wspomnę już o tym, że zdanie zaczyna się z dużej litery.
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
witam jakby ktoswiedział jak podłaczyc przełacznik grzania foteli zeby diodka sie swieciła w czasie pracy to prosze o info
tapicerka nie jest klejona do gabki mocowana jest na pretach i metalowych koluszkach ciezka robota z tym rozkladaniem i skladaniem obowiazkowo najlepiej nowe
takie kabinerki z małym ale długim dziubkiem sztuk 2 plaski srubokrent tez potrzebny warto miec takie kombinerki z takim dziubkiem plaskim ale zakrzywionym jak litera L
srob tam za wiele nie ma ale jest koniecznosc ptrzedziurawienia maty zeby ze tak powiem zamontowac metalowe koluszka zeby ta tapicerka była ze tak to ujme plisowana
mate dziurawimy tam gdzie nie ma grzałki
zasilanie wziołem z zapalniczki na tunelu srodkowum
tapicerka nie jest klejona do gabki mocowana jest na pretach i metalowych koluszkach ciezka robota z tym rozkladaniem i skladaniem obowiazkowo najlepiej nowe
takie kabinerki z małym ale długim dziubkiem sztuk 2 plaski srubokrent tez potrzebny warto miec takie kombinerki z takim dziubkiem plaskim ale zakrzywionym jak litera L
srob tam za wiele nie ma ale jest koniecznosc ptrzedziurawienia maty zeby ze tak powiem zamontowac metalowe koluszka zeby ta tapicerka była ze tak to ujme plisowana
mate dziurawimy tam gdzie nie ma grzałki
zasilanie wziołem z zapalniczki na tunelu srodkowum
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
schemat na diode dioda wiodomo nie zarowka i plus ma znaczenie
problemy miałem z tym poniewaz przełącznik miał poprostu diode spalona wiec lokalizacja i ustalenie schematu bylo trudne
problemy miałem z tym poniewaz przełącznik miał poprostu diode spalona wiec lokalizacja i ustalenie schematu bylo trudne
- Załączniki
-
- schemat.jpg (145.62 KiB) Przejrzano 1928 razy
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
witam
w kwestii przekazników to wstawiłem, choc konsultowałem to na pewnym forum elektronicznym nazwy nie zdradze to mi mile doradzona ze przekazników nie trzeba bo szczoteczka do zebów ma wiecej watów
w kwestii przekazników to wstawiłem, choc konsultowałem to na pewnym forum elektronicznym nazwy nie zdradze to mi mile doradzona ze przekazników nie trzeba bo szczoteczka do zebów ma wiecej watów
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
naprawilem ten popsuty przelacznik w sensie dioda była spolona przełacznik dało sie rzoebrac oczywiscie pincety precyzyjne i dioda jest tam lutowana wiecy wymienilem.
było przy tym troszke zabawy zeby to wszystko delikatnie rozmontowac i zmontowac ale udało sie ,uwaga na sprezynki poniewaz moga wystrzelic i bedzie poszukiwanie gdzie to małe sie schowało a bez wszystkich czesci nie da sie zmontowac.
było przy tym troszke zabawy zeby to wszystko delikatnie rozmontowac i zmontowac ale udało sie ,uwaga na sprezynki poniewaz moga wystrzelic i bedzie poszukiwanie gdzie to małe sie schowało a bez wszystkich czesci nie da sie zmontowac.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: grzane fotele
A tam się czepiacie! A wiadomo rozebrać przełącznik zegarmistrzowska robota,ważne że po wymianie Leda wszystko działa jak należy... Dobra robota a satysfakcja bezcenna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości