grzane fotele

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#16 Postautor: Marek » niedziela, 11 kwietnia 2021, 11:49

Sprawdzałeś schemat ? Maty powinny być podłączone przez przekaźnik . Styki przełącznika mogą tego nie wytrzymać. Poprawcie błędy. Czasami trudno zrozumieć o co chodzi. :)

zbigniewopitek
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#17 Postautor: zbigniewopitek » niedziela, 11 kwietnia 2021, 15:23

koniecznie prosze o pomoc z przełacznikiem jak narazie w necioe nic nie znalazłem

wczoraj uzywałem juz grzania kilka razy po 30 minut i wszystko prawidłowo

fotel kierowcy mocowany do auta na 4 sruby siedzisko fotela tez 4 sruby i wyciagniete fotel obok kierowcy pasazera mocowany do auta 4 sruby siedzisko 4 sruby ale przed siedziskiem trzeba zdemontowac schowek pod siedzeniem 4 sruby

foto relacji nie zrobiłem nie maiłem jak rece naprawde zajete siedziska jak i oparcia mozna demontowac nie jest klejona talicerka lecz za pomoca metalowych obraczek mocowama w niektorym miejscach dla wygody mozna uzyc trytytki zwanej organizerem lub plastikowej zyłki tapicerka jest napieta na gabke za pomoca wspomnianych juz przezemnie koluszek metalowych ale i sa jeszcze tam takie druty pol ciensze jak ołowek i półtora raza dłuzsze sa mocowane w gabce jak i zaszyte w tapicerce i cała kombinacja to połaczenia drutów ze soba za pomoca koluszek z metalu mata klejona do babki obuklejna tasma tak kazał sprzedawca niestety mate trzebabyło przedziurawic poniewaz siedzisko jest ze tak powiem plisowame i musiały tam isc prety i koluszka ale zamiast koluszek w tym miejscu dałem organizer/trytetka mate delikatnie przedziurawic celem przeciagniecia trytetki w miejscu gdzie nie ma grzałki.
a i jeszcze jedno nie zabierac sie za to bez płaskiego srubokreta i kombinerek tych takich z długim dziobem ze tak to ujme bo inaczej nie chwycycie tych metalowych koluszek dodam nawet ze kleszczyki powinny byc nowe poniewaz trzeba pewno mocno to chwycyc a stare wyslisgane moga nie dac rady dobrze miec tez takie kleszczyki zagiete na koncu jak litera L

zasilanie wziołem z zapalniczki tylnej a raczej tej srodkowej co jest na tunelu jak wiadomo kia ma przednia zapalniczke pod radiem
srodkowa na tunelu z tył i trzecia w bagazniku.
wszystkie łaczenia to oczywiscie termoskurczka i styki/wsówki przyczym pilnowałem bardzo zeby nie pomieszac plusów i minusów bo jak jest wiecej kabli to mozna sie pomylic na ale ja miałem kabel dwóprzewodowy wiec było prosto poniewaz jeden czarny drugi czerwony.

mam orginalne przełaczniki ale bez kostek prawda bez instalacji elektrycznej wiec przedowy do przełączników konczyłem złaczka i termoskurczka pochwale sie ładnie to wyszło styki w przełaczniku siedza mocno i kazdy jest izolowany ze nie ma mozliwosci styku miedzy soba.
a i jeszcze jedno od teko sciagania i zakładania metalowych kołek to mega rece bola powaga paluchy po przecierane odgniotów mi sie narobiło od tych kleszczyków bo dojscie trudne i trzeba operowac to kleszczami to srubokrentem to dowma kkleszczami, ale efekt jest nie widac zeby siedzenia były rozbierane, a samam mata nie jest wyczuwalna pod tapicerka nie skrzypi nic sie nie slizga wszystko ok

zbigniewopitek
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#18 Postautor: zbigniewopitek » niedziela, 11 kwietnia 2021, 15:23

koniecznie prosze o pomoc z przełacznikiem jak narazie w necioe nic nie znalazłem

wczoraj uzywałem juz grzania kilka razy po 30 minut i wszystko prawidłowo

fotel kierowcy mocowany do auta na 4 sruby siedzisko fotela tez 4 sruby i wyciagniete fotel obok kierowcy pasazera mocowany do auta 4 sruby siedzisko 4 sruby ale przed siedziskiem trzeba zdemontowac schowek pod siedzeniem 4 sruby

foto relacji nie zrobiłem nie maiłem jak rece naprawde zajete siedziska jak i oparcia mozna demontowac nie jest klejona talicerka lecz za pomoca metalowych obraczek mocowama w niektorym miejscach dla wygody mozna uzyc trytytki zwanej organizerem lub plastikowej zyłki tapicerka jest napieta na gabke za pomoca wspomnianych juz przezemnie koluszek metalowych ale i sa jeszcze tam takie druty pol ciensze jak ołowek i półtora raza dłuzsze sa mocowane w gabce jak i zaszyte w tapicerce i cała kombinacja to połaczenia drutów ze soba za pomoca koluszek z metalu mata klejona do babki obuklejna tasma tak kazał sprzedawca niestety mate trzebabyło przedziurawic poniewaz siedzisko jest ze tak powiem plisowame i musiały tam isc prety i koluszka ale zamiast koluszek w tym miejscu dałem organizer/trytetka mate delikatnie przedziurawic celem przeciagniecia trytetki w miejscu gdzie nie ma grzałki.
a i jeszcze jedno nie zabierac sie za to bez płaskiego srubokreta i kombinerek tych takich z długim dziobem ze tak to ujme bo inaczej nie chwycycie tych metalowych koluszek dodam nawet ze kleszczyki powinny byc nowe poniewaz trzeba pewno mocno to chwycyc a stare wyslisgane moga nie dac rady dobrze miec tez takie kleszczyki zagiete na koncu jak litera L

zasilanie wziołem z zapalniczki tylnej a raczej tej srodkowej co jest na tunelu jak wiadomo kia ma przednia zapalniczke pod radiem
srodkowa na tunelu z tył i trzecia w bagazniku.
wszystkie łaczenia to oczywiscie termoskurczka i styki/wsówki przyczym pilnowałem bardzo zeby nie pomieszac plusów i minusów bo jak jest wiecej kabli to mozna sie pomylic na ale ja miałem kabel dwóprzewodowy wiec było prosto poniewaz jeden czarny drugi czerwony.

mam orginalne przełaczniki ale bez kostek prawda bez instalacji elektrycznej wiec przedowy do przełączników konczyłem złaczka i termoskurczka pochwale sie ładnie to wyszło styki w przełaczniku siedza mocno i kazdy jest izolowany ze nie ma mozliwosci styku miedzy soba.
a i jeszcze jedno od teko sciagania i zakładania metalowych kołek to mega rece bola powaga paluchy po przecierane odgniotów mi sie narobiło od tych kleszczyków bo dojscie trudne i trzeba operowac to kleszczami to srubokrentem to dowma kkleszczami, ale efekt jest nie widac zeby siedzenia były rozbierane, a samam mata nie jest wyczuwalna pod tapicerka nie skrzypi nic sie nie slizga wszystko ok

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#19 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 08:18

Tego nie da się czytać. Brak znaków interpunkcyjnych w ogóle uniemożliwia zrozumienie tekstu, nie wspomnę już o tym, że zdanie zaczyna się z dużej litery.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

zbigniewopitek
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#20 Postautor: zbigniewopitek » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 13:37

witam jakby ktoswiedział jak podłaczyc przełacznik grzania foteli zeby diodka sie swieciła w czasie pracy to prosze o info


tapicerka nie jest klejona do gabki mocowana jest na pretach i metalowych koluszkach ciezka robota z tym rozkladaniem i skladaniem obowiazkowo najlepiej nowe
takie kabinerki z małym ale długim dziubkiem sztuk 2 plaski srubokrent tez potrzebny warto miec takie kombinerki z takim dziubkiem plaskim ale zakrzywionym jak litera L

srob tam za wiele nie ma ale jest koniecznosc ptrzedziurawienia maty zeby ze tak powiem zamontowac metalowe koluszka zeby ta tapicerka była ze tak to ujme plisowana

mate dziurawimy tam gdzie nie ma grzałki

zasilanie wziołem z zapalniczki na tunelu srodkowum

zbigniewopitek
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#21 Postautor: zbigniewopitek » poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 20:36

schemat na diode dioda wiodomo nie zarowka i plus ma znaczenie

problemy miałem z tym poniewaz przełącznik miał poprostu diode spalona wiec lokalizacja i ustalenie schematu bylo trudne
Załączniki
schemat.jpg
schemat.jpg (145.62 KiB) Przejrzano 1927 razy

zbigniewopitek
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#22 Postautor: zbigniewopitek » czwartek, 15 kwietnia 2021, 17:25

witam
w kwestii przekazników to wstawiłem, choc konsultowałem to na pewnym forum elektronicznym nazwy nie zdradze to mi mile doradzona ze przekazników nie trzeba bo szczoteczka do zebów ma wiecej watów

zbigniewopitek
jestem
jestem
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 9 lutego 2021, 23:45
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#23 Postautor: zbigniewopitek » czwartek, 15 kwietnia 2021, 17:28

naprawilem ten popsuty przelacznik w sensie dioda była spolona przełacznik dało sie rzoebrac oczywiscie pincety precyzyjne i dioda jest tam lutowana wiecy wymienilem.
było przy tym troszke zabawy zeby to wszystko delikatnie rozmontowac i zmontowac ale udało sie ,uwaga na sprezynki poniewaz moga wystrzelic i bedzie poszukiwanie gdzie to małe sie schowało a bez wszystkich czesci nie da sie zmontowac.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#24 Postautor: Marek » czwartek, 15 kwietnia 2021, 18:00

:palm:

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1633
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 196 times
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#25 Postautor: gomez953 » czwartek, 15 kwietnia 2021, 23:49

Też ledwo zrozumiałem...
Obrazek

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: grzane fotele

#26 Postautor: Magcx64 » piątek, 16 kwietnia 2021, 00:12

A tam się czepiacie! A wiadomo rozebrać przełącznik zegarmistrzowska robota,ważne że po wymianie Leda wszystko działa jak należy... Dobra robota a satysfakcja bezcenna


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości