Awaria wentylatora nagrzewnicy
Moderator: Moderator
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Awaria wentylatora nagrzewnicy
Nagle przestał działać wentylator nagrzewnicy. Po demontażu go i sprawdzeniu okazało się, że jest sprawny. Pomiar napięcia na wtyczce do niego pokazuje 8,5 V. Regulując na panelu siłę nadmuchu napięcie 8,5 V bez zmian. Po naciśnięciu OFF na panelu również 8,5 V. Ustawienie nadmuchu na maksa też nie załącza wentylatora i nie wpływa na zmianę podawanego napięcia.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
A klapki od zmiany kierunku nadmuchu działają. Czy słyszysz jak się przesuwają? Tu jest schemat i ten rezystoro/tranzystor. search.php?keywords=bezpiecznik+nawiewu
Ostatnio zmieniony niedziela, 14 lutego 2021, 18:49 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Klapki działają. Słychać jak silniczek je przestawia. Być może opornik (rezystor) szwankuje. Chciałem go wymontować ale ponieważ trudno go wydłubać zostawiłem. Zdjąłem tylko z niego wtyczkę. Jakby ktoś miał taki to chętnie pożyczę i podłączę żeby go wykluczyć ewentualnie.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Ciut wyżej wstawiłem schemat od Farmera. Ale jeżeli działają klapki to uszkodzony jest rezystor.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Marek. Dzięki za schemat.
Andrzej. Jest szansa żebyś mi go wysłał na testy o ile to ten sam ?
Andrzej. Jest szansa żebyś mi go wysłał na testy o ile to ten sam ?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Nie wiem czy są na nim nabite numery ale podobno to ten 971793E000.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: środa, 2 grudnia 2020, 08:16
- Skąd jesteś: Malbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: szaro-szary
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Focus mk2 1.8TDCi
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Kolega autor nie podał czy ma manualną klimatyzację czy panel automatyczny. Oba mają inne rezystory/tranzystory
Klapy nawiewu kierunku nawiewu nie mają nic wspólnego z wentylatorem. U mnie nie działały kierunki, a wentylatorem mogłem sterować normalnie.
Klapy nawiewu kierunku nawiewu nie mają nic wspólnego z wentylatorem. U mnie nie działały kierunki, a wentylatorem mogłem sterować normalnie.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Posiadam klimę automatyczną. Póki co obstawiam na ten rezystor. W serwisie 600 zł. Wolałbym założyć coś na podmiankę bo zakup nowego w ciemno trochę kosztowny
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Moduł można bardzo łatwo sprawdzić.
Tam w środku prawie zawsze jest tranzystor polowy . Trzeba sprawdzić wysterowanie bramki , zasilanie(przewód od silnika) i masę.
Jeśli zwarcie masy i przewodu od silnika włączy wentylator to układ jest sprawny elektrycznie.
Wtedy diodą LED można dokonać pomiaru napięcia sterującego . Jedna noga diody na 12 V do +12 , druga do sygnału sterujacego. Jeśli kontrast będzie się zmieniał to jest ok. jeśli nie to diodę należy przełączyć na masę i sygnał sterujacy i ponowić próbę . Diody są elementami biegunowymi wiec ważne gdzie przyłączy plus a gdzie minus.
Tam w środku prawie zawsze jest tranzystor polowy . Trzeba sprawdzić wysterowanie bramki , zasilanie(przewód od silnika) i masę.
Jeśli zwarcie masy i przewodu od silnika włączy wentylator to układ jest sprawny elektrycznie.
Wtedy diodą LED można dokonać pomiaru napięcia sterującego . Jedna noga diody na 12 V do +12 , druga do sygnału sterujacego. Jeśli kontrast będzie się zmieniał to jest ok. jeśli nie to diodę należy przełączyć na masę i sygnał sterujacy i ponowić próbę . Diody są elementami biegunowymi wiec ważne gdzie przyłączy plus a gdzie minus.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Tu jest tańszy ; https://www.sklep-kia.pl/szukaj.html?ka ... podkat=tak i poszukam jeszcze. Nie jestem pewien bo trzeba to sprawdzić ale niektóre są zamienne występują nawet z dodatkową wiązką z przed lifta do po lifta. https://pl.aliexpress.com/item/33025513747.html
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
te rezystory da sie rozebrać i w 99% pada bezpiecznik termiczny za 2 zł.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Tego typu rozbierałeś, ten radiator da się zdjąć? Nigdy nie próbowałem.
- Załączniki
-
- Tranzystor-efekt-pola-prawdziwej-tranzystor-polowy-pasuje-do-Kia-Sorento-2007-2008-971793E000-tranzystor-dmuchawy.jpg_q50.jpg (40.21 KiB) Przejrzano 899 razy
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Awaria wentylatora nagrzewnicy
Dzwoniłem już do tego sklepu co mi Marku podesłałeś ale nie mają już tego. Druga opcja z aliexpress to dostawa na koniec zimy Szukam dalej ale nie omieszkam faktycznie go rozebrać i dać do jakiegoś elektronika. Najgorsze jest to, że nie mam pewności czy to on jest przyczyną. Czy w tym modelu nie występował przekaźnik do najwyższych obrotów wentylatora czy ten tranzystor steruje w każdym zakresie ? Czy uszkodzenie tranzystora może powodować podawanie na wentylator 8,5 V?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości