Jaki prostownik

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#16 Postautor: Marek » czwartek, 11 lutego 2021, 08:58

Dodam tylko, o czym już pisałem w podobnym temacie , że większość z elektronicznych ładowarko - prostowników nie wystartuje przy rozładowanym akumulatorze do zera. Dla mnie jest to istotna wada.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#17 Postautor: Bodzion » czwartek, 11 lutego 2021, 09:06

Tak, absolutnie się zgadza.
Ale ile razy miałeś tak rozładowany akumulator ?
Ja w ostatnią niedzielę przy temp -18 stopni (w górach) rozładowałem całkowicie akumulator przy próbie rozruchu jednego z pojazdów.
Do "praktycznie zera", niestety.
Lampka we wnętrzu jeszcze troszkę świeciła, ale nie poza tym. Kompletnie padnięty.
I o dziwo, to Yato go "podniosło". Czyli wystartował z ładowaniem.
A po 10 godzinach w trybie "fast" był całkowicie naładowany. Akumulator coś około 75 Ah.

Ale zgadzam się, może być tak, ze jakiejś "kompletnej padaki" taka ładowarka "nie podniesie"
Ale miejsce takiej "padaki" jest raczej już na złomie i tak trzeba szukać nowego akumulatora :)

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#18 Postautor: alien125 » czwartek, 11 lutego 2021, 09:10

@Bodzion, idąc twoim tokim rozómowania. Jeśli mam w aucie asystenta pasa ruchu i adaptacyjny tempomat, to mogę jechać z zamkniętymi oczami. Elektronika pomaga, ale znam ją na tyle (od zaplecza), żeby nie mieć do niej zaufania. Wiem, że będziesz bronił swojej racji. Twoje argumenty są zasadne i nie będę się z nimi kłócił. Tyle.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#19 Postautor: Bodzion » czwartek, 11 lutego 2021, 09:13

Nie zamierzam niczego bronić.
I wdawać się w jakieś absurdalne dywagacje o „asystencie pasa ruchu” w wątku o prostownikach do ładowania akumulatorów.
Przedstawiłem swój punkt widzenia oparty na wieloletniej praktyce.
Chcesz to skorzystaj, nie chcesz? To nie :)

fotlot
moje konto
moje konto
Posty: 166
Wiek: 4
Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: greyish-purple
Przebieg (km.): 124000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#20 Postautor: fotlot » czwartek, 11 lutego 2021, 09:15

Andrzeju szkoda, że nie trafiłeś na stronę producenta a w konsekwencji do jednego z kilku sklepów internetowych. Każdy orze jak może a spryciula któremu celnicy zabrali towar na granicy sam przyznaje"cena na bogato". Od takiego rumcajsa nic bym nie kupił.
Wyjątki spod filmu Jak ustawić ruskiego Kulona..
ile to kosztuje?
olo olecki
1 miesiąc temu
330 zł z przesyłką do Pl
i dalej...
ipIVFFP
1 miesiąc temu
@olo olecki 305 obecnie wyszło.
Nie naliczaja cła ani podatku. :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#21 Postautor: Marek » czwartek, 11 lutego 2021, 11:11

Bodzion pisze:Tak, absolutnie się zgadza.
Ale ile razy miałeś tak rozładowany akumulator ?
Ja w ostatnią niedzielę przy temp -18 stopni (w górach) rozładowałem całkowicie akumulator przy próbie rozruchu jednego z pojazdów.
Do "praktycznie zera", niestety.
Lampka we wnętrzu jeszcze troszkę świeciła, ale nie poza tym. Kompletnie padnięty.
I o dziwo, to Yato go "podniosło". Czyli wystartował z ładowaniem.
A po 10 godzinach w trybie "fast" był całkowicie naładowany. Akumulator coś około 75 Ah.

Ale zgadzam się, może być tak, ze jakiejś "kompletnej padaki" taka ładowarka "nie podniesie"
Ale miejsce takiej "padaki" jest raczej już na złomie i tak trzeba szukać nowego akumulatora :)


Skoro żarówka się świeciła to nie był rozładowany do zera. :) Zdarzyło mi się kilka razy. Tylko nie istotne jest ile ale gdzie. Dla tego na odludziu, gdzie o pomoc jest trudniej mam zwykły selenowy, do tego taki 24 A i 50 A oraz urządzenie rozruchowe 12/24V 100A , to wszystko bez żadnej elektroniki. :)

fotlot
moje konto
moje konto
Posty: 166
Wiek: 4
Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: greyish-purple
Przebieg (km.): 124000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#22 Postautor: fotlot » czwartek, 11 lutego 2021, 13:29

Marek pisze:[quote=
Skoro żarówka się świeciła to nie był rozładowany do zera. :) Zdarzyło mi się kilka razy. Tylko nie istotne jest ile ale gdzie. Dla tego na odludziu, gdzie o pomoc jest trudniej mam zwykły selenowy, do tego taki 24 A i 50 A oraz urządzenie rozruchowe 12/24V 100A , to wszystko bez żadnej elektroniki. :)


Marku a czym zasilasz te zabawki na odludziu? Czyżbyś woził agregat spalinowy? :blushing:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#23 Postautor: Marek » czwartek, 11 lutego 2021, 14:26

:) Prądu u mnie na wsi dostatek, a agregat też mam. A w mieście działa Klub Sorento.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#24 Postautor: Bodzion » czwartek, 11 lutego 2021, 15:02

Skoro masz częste przypadki konieczności ładowania kompletnie padniętych akumulatorów, to faktycznie najlepszy będzie nawet najprostszy prostownik transformatorowy.

Należy wiedzieć, że po takim głębokim rozładowaniu (o jakim pisze Marek) akumulator już nigdy nie wraca do poprzedniej kondycji.
Takie rozładowanie doprowadza do nieodwracalnego zasiarczenia płyt i dlatego należy go bezwzględnie unikać.

Dlatego mam wrażenie, że Marek wprowadził nowy wątek do naszej dyskusji:
Czym innym jest bowiem obsługa normalnie rozładowanego akumulatora - i tu wystarczą ładowarki elektroniczne. Musi mieć jednak choć trochę napięcia.
Czym innym jest "podnoszenie" całkowicie, absolutnie rozładowanego akumulatora, który po prostu nie ma napięcia.
I tu jedynie ładowarka transformatorowa. Może być najtańszy badziew, bo takiemu akumulatorowi to już i tak nie zaszkodzi.

Oczywiście wiem, ze istnieją "akumulatory głębokiego rozładowania", ale to już inna bajka i nie mamy takich w naszych samochodach.

Zresztą akumulatory i prostowniki do nich, to nawet bardziej sexi temat od olejów.
I pisać można o tym godzinami.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#25 Postautor: alien125 » czwartek, 11 lutego 2021, 15:46

Widzę właśnie podobieństwo do tematu olejowego. :(

Zgadzamy się chociaż w kwestii tego, że ładowarki typu biedronka/lidl/volt są do niczego i nie warto na nie wydawać pieniędzy?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#26 Postautor: Bodzion » czwartek, 11 lutego 2021, 15:56

Ja się z takim stwierdzeniem nie zgadzam.
Wszystko zależy do czego chcesz użyć takiej ładowarki Biedronka/Lidl/Volt.
Jak chcesz raz na rok podładować akumulator, to są one do tego idealne.
Zreszta Volt robi np. Doskonale ładowarki elektroniczne o mały prądzie dedykowane do motocykli. To tak na marginesie.

Jeżeli zaś masz duże oczekiwania od prostownika i zamierzasz go często używać, np. w warsztacie, to na pewno warto kupić coś porządniejszego.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#27 Postautor: Adam73 » czwartek, 11 lutego 2021, 16:32

alien125 pisze:Zgadzamy się chociaż w kwestii tego, że ładowarki typu biedronka/lidl/volt są do niczego i nie warto na nie wydawać pieniędzy?

Bodzion pisze:Ja się z takim stwierdzeniem nie zgadzam.
Wszystko zależy do czego chcesz użyć takiej ładowarki Biedronka/Lidl/Volt.
Jak chcesz raz na rok podładować akumulator, to są one do tego idealne.


Jak to powiedziano na kanale mr.akumulator są to tylko podładowywarki :kwink:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#28 Postautor: Bodzion » czwartek, 11 lutego 2021, 16:38

Idą tym tropem rozumowania: jeździsz "prawie Mercedesem ML" :)

Pamiętaj, że na tamtym kanale na YT prowadzący zajmuje się tylko akumulatorami i to najwyraźniej jest jeszcze jego pasja.
A ja mam inne pasje, dlatego często zdarza mi się podładować czymkolwiek moje akumulatory (choć w samochodach głównie tym YATO który przedstawiłem) i jakoś zawsze z dobrym skutkiem :ok:

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#29 Postautor: alien125 » czwartek, 11 lutego 2021, 18:18

Chcę używać do tego, żeby raz na powiedzmy 2 miesiące podnieść gęstość elektrolitu w akumulatorze. Co prawda nie mogę jej zmierzyć bezpośrednio, ale mam wskaźnik, który kolorem informuje o stanie elektrolitu właśnie. Do tego celu podładowywaczka nie nada się. Tak wynika z testów.
Do podładowania mam stary prostownik 12A na transformatorze i 2 diodach. Nie nadaje się on jednak do ładowania prądem podtrzymującym. Został zaprojektowany na 220V i teraz daje napięcie na wyjściu 18V co jest niebezpieczne dla akumulatora przy dłuższym ładowaniu.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jaki prostownik

#30 Postautor: Marek » czwartek, 11 lutego 2021, 18:21

Nie proponowaliśmy jeszcze jednego urządzenia jakim jest pawerbank na przykład taki ; https://pl.aliexpress.com/item/4000127210993.html . Chyba dobra alternatywa dla tych którzy nie maja możliwości do zasilenia prostownika.
Alien125 , dotychczasowe wpisy chyba nie odpowiedziały na Twoje pytanie, jaki kupić? Może w ten sposób. Jeżeli masz sprawny akumulator i alternator, oraz jeździsz parę razy w tygodniu to nie masz się czym przejmować. Chyba że przez przypadek rozładujesz akumulator. A jeżeli auto stoi przez miesiąc nieużywane, to kup jakiś niedrogi prostownik i to wystarczy do Twoich potrzeb.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości