Jaki prostownik
Moderator: Moderator
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Jaki prostownik
Witam.
Raz z potrzeby zakupu urządzenia, a dwa z chęci zgromadzenia wiedzy w jednym miejscu proszę was o porady. Jaki prostownik wybrać? Cym się kierować? Na jakie parametry zwracać uwagę. Czy warto dopłacić do opcji "rozruch"?
Raz z potrzeby zakupu urządzenia, a dwa z chęci zgromadzenia wiedzy w jednym miejscu proszę was o porady. Jaki prostownik wybrać? Cym się kierować? Na jakie parametry zwracać uwagę. Czy warto dopłacić do opcji "rozruch"?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Witaj.
Pod tym linkiem znajdziesz kopalnię wiedzy na temat prostowników i akumulatorów, razem z testami.
https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/videos
Pod tym linkiem znajdziesz kopalnię wiedzy na temat prostowników i akumulatorów, razem z testami.
https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/videos
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Teraz , z tą wiedzą którą posiadam kupiłbym taki prostownik :
https://allegro.pl/oferta/prostownik-st ... e=facebook
https://allegro.pl/oferta/prostownik-st ... e=facebook
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Też bym wybrał KULON'a.
Pamiętajmy, że wyzwaniem prostownika jest oprócz naładowania akumulatora przede wszystkim przywrócenie gęstości elektrolitu w nim.
Pamiętajmy, że wyzwaniem prostownika jest oprócz naładowania akumulatora przede wszystkim przywrócenie gęstości elektrolitu w nim.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Za 1100 zł można mieć 2 akumulatory które razem wytrzymają 10 lat .
Moim zdaniem nie warta skórka za wyprawkę .
Ale to tylko moje zdanie , nie stać mnie na Kulona ;)
Moim zdaniem nie warta skórka za wyprawkę .
Ale to tylko moje zdanie , nie stać mnie na Kulona ;)
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Saimon akurat według testów StefPol 305 (nie 305M) też robił gęstość.
PS. A ja poszalałem i kupiłem polecaną przez Tomasza Hudego chińską ładowarkę https://www.youtube.com/watch?v=Iswzxce83SU i powiem szczerze już zwykły program zrobił mi gęstość, a po rozładowaniu baterii do zera program Repear naładował mi 75AH z gęstością 1.32 w ok.19godzin.
PS. A ja poszalałem i kupiłem polecaną przez Tomasza Hudego chińską ładowarkę https://www.youtube.com/watch?v=Iswzxce83SU i powiem szczerze już zwykły program zrobił mi gęstość, a po rozładowaniu baterii do zera program Repear naładował mi 75AH z gęstością 1.32 w ok.19godzin.
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Andrzej pisze:Za 1100 zł można mieć 2 akumulatory które razem wytrzymają 10 lat .
Moim zdaniem nie warta skórka za wyprawkę .
Ale to tylko moje zdanie , nie stać mnie na Kulona ;)
A skad ty wział te 1100zł jak cena jednego kulona to 4570rubelków czyli 228,5zł plus przesyłka.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Taki pierwszy lepszy wpis znalazłem . Pewnie można dostać taniej . Cena którą podałeś zmienia postać rzeczy, za tą cenę to warto.
- Załączniki
-
- IMG_20210210_211507~01.jpg (127.73 KiB) Przejrzano 1634 razy
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Adamie ja wcale nie twierdzę, że inne prostowniki są złe. Napisałem tylko co bym kupił gdybym miał taką potrzebę.
PS.
Na podanej przeze mnie stronie są też testy tańszych prostowników, które też "robią robotę".
PS.
Na podanej przeze mnie stronie są też testy tańszych prostowników, które też "robią robotę".
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Jakże mnie bawią te "wyzwania gęstości" i inne takie głupoty
Sprawdziłem w ilu z moich samochodów i motocykli mogę zmierzyć gęstość elektrolitu - i jak myślicie w ilu ?
W żadnym!
Wszędzie mam nowoczesne, zamknięte na stałe akumulatory. Bez dostępu do elektrolitu.
To więc czego potrzebujemy aby dobrze naładować akumulator gdy nie możemy bawić się w "wyzwania gęstości" ?
Potrzebujemy sprawnego, nowoczesnego prostownika.
Ja od razy odrzuciłem prostowniki transformatorowe. Mam takie 2,ale to naprawdę już przestarzała technologia.
Odrzuciłem też takie które mają gałkę do sterowania prądem.
Nie jestem profesjonalistą w zakresie akumulatorów i potrzebuję czegoś co zrobi robotę za mnie.
Pozostały więc jedynie prostowniki elektroniczne.
Optymalnie takie z max prądem 8 A. Większy (o ile nie mamy np. autobusu lub wielkiej ciężarówki ) to już przesada.
I kupiłem to:
Genialny prostownik!
Lekki, wydajny, ma kilka trybów ładowania dla 3 rodzajów akumulatorów.
Mam go już kilka lat i nigdy mnie nie zawiódł.
Jest w pełni elektroniczny, ładuje impulsowo i na dokładkę ma tryb odsiarczania lekko już zużytych akumulatorów.
Polecam serdecznie!
Sprawdziłem w ilu z moich samochodów i motocykli mogę zmierzyć gęstość elektrolitu - i jak myślicie w ilu ?
W żadnym!
Wszędzie mam nowoczesne, zamknięte na stałe akumulatory. Bez dostępu do elektrolitu.
To więc czego potrzebujemy aby dobrze naładować akumulator gdy nie możemy bawić się w "wyzwania gęstości" ?
Potrzebujemy sprawnego, nowoczesnego prostownika.
Ja od razy odrzuciłem prostowniki transformatorowe. Mam takie 2,ale to naprawdę już przestarzała technologia.
Odrzuciłem też takie które mają gałkę do sterowania prądem.
Nie jestem profesjonalistą w zakresie akumulatorów i potrzebuję czegoś co zrobi robotę za mnie.
Pozostały więc jedynie prostowniki elektroniczne.
Optymalnie takie z max prądem 8 A. Większy (o ile nie mamy np. autobusu lub wielkiej ciężarówki ) to już przesada.
I kupiłem to:
Genialny prostownik!
Lekki, wydajny, ma kilka trybów ładowania dla 3 rodzajów akumulatorów.
Mam go już kilka lat i nigdy mnie nie zawiódł.
Jest w pełni elektroniczny, ładuje impulsowo i na dokładkę ma tryb odsiarczania lekko już zużytych akumulatorów.
Polecam serdecznie!
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Się naoglądałem za wsze czasy
Wnioski takie, że raczej unikać ładowarek. Brać prostownik z zapasem i skokową regulacją prądu. Za jakość ładowania prostownika odpowiada charakterystyka transformatora, a tej próżno szukać w parametrach.
Ten kulon 720 byłby świetny, gdyby go wyrwać w granicach 300zł.
@Bodzion. Z całym szacunkiem, ale ta twoja ładowarka nawet nie pokazuje jaki prąd dostarcza do akumulatora. Równie dobrze można podpiąć zasilacz z PCta i też naładuje. Jakoś.. Kiedyś...
Wnioski takie, że raczej unikać ładowarek. Brać prostownik z zapasem i skokową regulacją prądu. Za jakość ładowania prostownika odpowiada charakterystyka transformatora, a tej próżno szukać w parametrach.
Ten kulon 720 byłby świetny, gdyby go wyrwać w granicach 300zł.
@Bodzion. Z całym szacunkiem, ale ta twoja ładowarka nawet nie pokazuje jaki prąd dostarcza do akumulatora. Równie dobrze można podpiąć zasilacz z PCta i też naładuje. Jakoś.. Kiedyś...
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Oczywiście, ze zaproponowany przeze mnie prostownik nie pokazuje prądu ładowania.
I dokładnie tak ma być!
Ma zostać podłączony, zrobić robotę i przejść w tryb konserwacji akumulatora.
Często zostaje u mnie podłączony nawet kilka tygodni w pojazdach które jeżdżą okazjonalnie.
I pięknie utrzymuje akumulator w doskonałej kondycji.
Jeżeli ktoś lubi sobie "kręcić gałką" i dostosowywać napięcia i w konsekwencji natężenia - to przecież wolna wola
Ja wybrałem automatykę, bo jestem z gatunku tych którzy nie chcą sobie zaprzątać głowy tym, co może zrobić za mnie elektronika.
I dokładnie tak ma być!
Ma zostać podłączony, zrobić robotę i przejść w tryb konserwacji akumulatora.
Często zostaje u mnie podłączony nawet kilka tygodni w pojazdach które jeżdżą okazjonalnie.
I pięknie utrzymuje akumulator w doskonałej kondycji.
Jeżeli ktoś lubi sobie "kręcić gałką" i dostosowywać napięcia i w konsekwencji natężenia - to przecież wolna wola
Ja wybrałem automatykę, bo jestem z gatunku tych którzy nie chcą sobie zaprzątać głowy tym, co może zrobić za mnie elektronika.
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki prostownik
Na tej stronie znajdziesz sporo urządzeń.
https://www.e-moto.pl/pl/c/Prostowniki-i-ladowarki/42
https://www.e-moto.pl/pl/c/Prostowniki-i-ladowarki/42
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości