Witam Wszystkich forumowiczów
kilka dni temu nabyłem Sorento 1 z 2008 roku.
w domu zauważyłem że nie działa tylna wycieraczka.
Rozebrałem - mechanizm kaput- zardzewiały nie do naprawy.
Zakupiłem nowy silnik ( zamiennik na allegro) -zamontowałem i nic
przeglądnąłem forum, posprawdzałem bezpieczniki ( wydaje się że są ok)
Czy ktoś jest mi w stanie pomóc- sprawdziłem prąd na kostce- na pinie 6 jest 10,6 V ale na pinie 1 - 0 V a powinno być 12 wg schematu jaki znalazłem na forum.
Wygląda że nie dochodzi prąd białym przewodem do pinu nr 1 w kostce podpinanej do modułu wycieraczki.
Gdzie wg Was szukać tego braku prądu ? jakiś bezpiecznik?, przerwany kabel?, może inne pomysły?
Prąd był sprawdzany przy kluczyku na ON.
będę szczerze zobowiązany za wszelaką pomoc.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam .
Wymiana silnika tylnej wycieraczki
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 4 sierpnia 2020, 18:20
- Skąd jesteś: Głubczyce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 198000
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana silnika tylnej wycieraczki
Sprawdź przelotkę gumową u góry między klapą a karoserią, potrafią pękać przewody.
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 4 sierpnia 2020, 18:20
- Skąd jesteś: Głubczyce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 198000
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 4 sierpnia 2020, 18:20
- Skąd jesteś: Głubczyce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 198000
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana silnika tylnej wycieraczki
Znalazłem przyczynę
Dzięki Marek
Przy łączeniu klapa karoseria urwany kabel i jeszce jeden ma pękniętą koszulkę.
Bardzo tam ciasno
Czy ktoś wie jak wyciągnąć PINY z tej kostki.
Szarpię się i cholera mnie bierze. Zaraz więcej szkody narobię niż naprawię.
Dzięki Marek
Przy łączeniu klapa karoseria urwany kabel i jeszce jeden ma pękniętą koszulkę.
Bardzo tam ciasno
Czy ktoś wie jak wyciągnąć PINY z tej kostki.
Szarpię się i cholera mnie bierze. Zaraz więcej szkody narobię niż naprawię.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana silnika tylnej wycieraczki
Ale z której kostki i po co? Zdejmij gumę z dwóch stron , dobierz kawałek podobnego przewodu , przylutuj i załóż koszulkę z jednej strony przeciągnij przez gumę i przylutuj z drugiej strony. Jak będzie trochę więcej przewodu to schowaj w klapie lub w nadwoziu i załóż gumę.
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 4 sierpnia 2020, 18:20
- Skąd jesteś: Głubczyce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 198000
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości