Problem z tempomatem
Moderator: Moderator
- SRTNO_BDR
- awansowałem na
- Posty: 31
- Wiek: 34
- Rejestracja: wtorek, 16 kwietnia 2019, 21:37
- Skąd jesteś: miasto koziołków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarna
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: brak
- Twoje poprzednie Sorento: moje pierwsze :)
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Problem z tempomatem
Witajcie,
moja Sori była jakiś czas temu u mechanika. Wymieniano m.in świece, czyszczono przepustnice wraz z wymianą uszczelki. Wszystko było ok.
Dzisiaj po dłuższym czasie chciałem włączyć tempomat (dotychczas działał jak należy). Mam wersje z zamontowanym fabrycznie zestawem, tj.: przycisk CRUISE z lewej strony od kierownicy i trzy przyciski sterowania na kierownicy (ACCL, CANCEL, SET). Włączam przycisk Cruise, rozpędzam auto do 90km/s i włączam SET. Następnie zapala sie zielona lampka Cruise obok obrotomierza, ale tempomat nie załącza się. Klikam cancel i lampka znika. Popróbowałem kilka razy, ale niestety nie załączyło się.
Od czego trzeba zacząć poszukiwania usterki, co proponujecie?
Czy może lepiej od razu uderzać do mechanika, bo możliwe, że podczas pracy na przepustnicy coś nie dokręcił itp, stąd taki problem?
moja Sori była jakiś czas temu u mechanika. Wymieniano m.in świece, czyszczono przepustnice wraz z wymianą uszczelki. Wszystko było ok.
Dzisiaj po dłuższym czasie chciałem włączyć tempomat (dotychczas działał jak należy). Mam wersje z zamontowanym fabrycznie zestawem, tj.: przycisk CRUISE z lewej strony od kierownicy i trzy przyciski sterowania na kierownicy (ACCL, CANCEL, SET). Włączam przycisk Cruise, rozpędzam auto do 90km/s i włączam SET. Następnie zapala sie zielona lampka Cruise obok obrotomierza, ale tempomat nie załącza się. Klikam cancel i lampka znika. Popróbowałem kilka razy, ale niestety nie załączyło się.
Od czego trzeba zacząć poszukiwania usterki, co proponujecie?
Czy może lepiej od razu uderzać do mechanika, bo możliwe, że podczas pracy na przepustnicy coś nie dokręcił itp, stąd taki problem?
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Skoro nie dawno mechanior grzebał, to może czegoś nie podłączył.
Linka do przepustnicy, złącza przy module...
Linka do przepustnicy, złącza przy module...
- Załączniki
-
- ,ymktdrshdfgyhiutmrenbasd.png (597.52 KiB) Przejrzano 1395 razy
- SRTNO_BDR
- awansowałem na
- Posty: 31
- Wiek: 34
- Rejestracja: wtorek, 16 kwietnia 2019, 21:37
- Skąd jesteś: miasto koziołków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarna
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: brak
- Twoje poprzednie Sorento: moje pierwsze :)
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
hej, dzięki za odpowiedź.
Odkręciłem osłonę silnika i okazało się, że plastikowa nakładka przymocowana do końcówki linki od tempomatu jest nieznacznie pęknięta. W rezultacie spada ze stalowego wypustka przymocowanego bezpośrednio do sprężyny od przepustnicy.
Czy da się gdzieś kupić tą końcówkę, czy konieczna będzie wymiana całej linki od tempomatu?
Odkręciłem osłonę silnika i okazało się, że plastikowa nakładka przymocowana do końcówki linki od tempomatu jest nieznacznie pęknięta. W rezultacie spada ze stalowego wypustka przymocowanego bezpośrednio do sprężyny od przepustnicy.
Czy da się gdzieś kupić tą końcówkę, czy konieczna będzie wymiana całej linki od tempomatu?
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Jeśli chodzi o to zaznaczone, to założone przed zakuciem linki i niewymienne.
Linka powinna mieć numer 96400-3E200 Ale dokładniej po VIN.
Nowa raczej w ASO, koszt poniżej stówki powinien być.
Linka powinna mieć numer 96400-3E200 Ale dokładniej po VIN.
Nowa raczej w ASO, koszt poniżej stówki powinien być.
- Załączniki
-
- mkmmkmgm.png (13.78 KiB) Przejrzano 1245 razy
- SRTNO_BDR
- awansowałem na
- Posty: 31
- Wiek: 34
- Rejestracja: wtorek, 16 kwietnia 2019, 21:37
- Skąd jesteś: miasto koziołków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarna
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: brak
- Twoje poprzednie Sorento: moje pierwsze :)
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
dzięki raz jeszcze. Już ogarnąłem cały zestaw, tzn moduł tempomatu z linką - używane z alledrogo
jeszcze jedno pytanie czy da się wymienić samą linkę, czy konieczna będzie wymiana wszystkiego?
i czy idzie to ogarnąć samemu czy potrzeba do tego jakiś specjalistycznych narzędzi?
jeszcze jedno pytanie czy da się wymienić samą linkę, czy konieczna będzie wymiana wszystkiego?
i czy idzie to ogarnąć samemu czy potrzeba do tego jakiś specjalistycznych narzędzi?
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Tylko uważaj żeby tej nowej końcówki nie ułamać. To tylko kilkunastoletni, wiecznie przegrzany plastik. Mi ta końcówka dosłownie rozpadla się w ręku, jak ściągałem kolektor ssący. U siebie zarobiłem na lince takie oczko jakiego używa się w elektryce (nie wiem jak to się nazywa profesjonalnie), w bolcu na przepustnicy wywierciłem dziurkę i skręciłem to śrubką. Wszystko śmiga.
- SRTNO_BDR
- awansowałem na
- Posty: 31
- Wiek: 34
- Rejestracja: wtorek, 16 kwietnia 2019, 21:37
- Skąd jesteś: miasto koziołków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarna
- Przebieg (km.): 225000
- Inny Samochód: brak
- Twoje poprzednie Sorento: moje pierwsze :)
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Jutro wieczorem cykne, nie mam samochodu pod ręką.
Ogólnie to żadna filozofia, coś takiego zacisnąłem na lince, kwestia tylko żeby nie spadało to z tego bolca na przepustnicy. Jak mówiłem, nawierciłem małym wiertłem ten bolec (od czoła, wiertło chyba fi2) i wkręciłem śrubkę. Tyle, pare minut roboty.
Tak naprawde jak byś dobrał to oczko odpowiedniej średnicy, to wystarczy żebyś założył to na ten bolec i delikatnie przegioł szczypcami, aby tylko nie spadało i obędzie się bez wiercenia. Ja zrobiłem z tego co miałem pod ręką.
Ogólnie to żadna filozofia, coś takiego zacisnąłem na lince, kwestia tylko żeby nie spadało to z tego bolca na przepustnicy. Jak mówiłem, nawierciłem małym wiertłem ten bolec (od czoła, wiertło chyba fi2) i wkręciłem śrubkę. Tyle, pare minut roboty.
Tak naprawde jak byś dobrał to oczko odpowiedniej średnicy, to wystarczy żebyś założył to na ten bolec i delikatnie przegioł szczypcami, aby tylko nie spadało i obędzie się bez wiercenia. Ja zrobiłem z tego co miałem pod ręką.
- Załączniki
-
- index.jpeg (1.74 KiB) Przejrzano 1210 razy
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2017, 08:26
- Skąd jesteś: Strzelce
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Witam. Podpinam się pod temat. Mam problem z tempomatem w Kiance 2.4 Pb 04. Po włączeniu tempomatu przyciskiem z lewej strony, nic się nie dzieje. Na zegarach żadnej informacji, przyciski na kierownicy w ogóle nie są aktywne. Jak dobrać się do tempomatu, aby zdiagnozować i usunąć usterkę, czy ktoś z Was ma może schemat takiego tempomatu - mam na myśli schemat połączeń. Czytałem o module - gdzie go znajdę, i czy z diesla i Pb są takie same. Poza tym, czy przyciski tempomatu przy kierownicy powinny być podświetlane? Pozdr.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Sprawdzałes wg VIN czy masz tempomat kierownica z przyciskami to nie wszystko
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
hunter kolega pisze że wcisnął przycisk po lewej stronie kierownicy,mniemam iż chodzi o ten przy pokrętle napędów czyli tempomat ma (pytanie czy podłaczony czy tylko niesprawny).
PS. łatwiej zamiast po VINie sprawdzić w komorze silnika czy jest "ustrojstwo".
PS. łatwiej zamiast po VINie sprawdzić w komorze silnika czy jest "ustrojstwo".
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
I czy kostka przycisku jest wpięta, bo powinna też zapalić się kontrolka w przycisku + oczywiście CRUISE na desce.
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2017, 08:26
- Skąd jesteś: Strzelce
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Kontrolka przycisku się świeci, nota bene - wszystko wygląda jak org, Powiedzcie na jakiej stronie znajdę info dotyczące wyposażenia po wpisaniu VINu??
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tempomatem
Tak jak powiedział Hunter podaj VIN sprawdzimy.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości