Dziwny problem z elektryką

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Dziwny problem z elektryką

#1 Postautor: cyber_human » sobota, 15 lutego 2020, 21:08

Czołem!
Sorento 2004, 2,5CRDI, automat
Wczoraj nagle taka akcja: gasną światła (zostają postojowe), na desce zapalają się kontrolki poduszki, ABS, hamulców, natężenie podświetlenia ustawia się na 100%, radio włącza się i wyłącza, obroty silnika na biegu jałowym na 1000 rpm...

Po pewnym czasie część kontrolek wyłącza się, zostaje kontrola poduszek. Światła się włączają, obroty wracają na poziom ok 700, podświetlenie wraca do ustawionego poziomu.

Po wyłączeniu silnika akcja od nowa. Po pewnym czasie wraca, ale zapalają się i gaszą kontrolki od hamulców.
Światła działają.

Po przerwie i kolejnym odpaleniu akcja od nowa. Potem znów wraca do normy, ale znów jakaś z kontrolek świeci - chyba poduszek.

Czy ktoś miał taki przypadek??
Od czego zacząć?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z elektryką

#2 Postautor: Marek » sobota, 15 lutego 2020, 21:18

Od kostki stacyjki i skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika . Sprawdź przewody na rozruszniku .

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z elektryką

#3 Postautor: cyber_human » niedziela, 16 lutego 2020, 23:16

Pomierzyłem dziś ładowanie. Wniosek: brak ładowania.
Napięcie na wyłączonym: 12,5V.
Napięcie na jałowym (światła, radio, nawiew): 11,98.
Napięcie na 2500 rpm (światła, radio, nawiew): 11,98...

Sądzę, że padł regulator lub alternator. Jutro dzwonie do fachowców i regeneracja.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z elektryką

#4 Postautor: Marek » poniedziałek, 17 lutego 2020, 00:48

Sorento ciągle mnie zaskakuje objawami, normalne powinna zapalać się kontrolka alternatora i ręcznego . :) A plus do alternatora dochodzi w grubym przewodzie ?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z elektryką

#5 Postautor: Mucha » poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:07

Mi jak padł regulator to dokładnie tak miałem. Zerknij w mój temat. Kontrolki świrowały wskazówki świrowały, a jak już jest bardzo mało prądu to wszystko gaśnie a skrzynia przestaje biegi zmieniać xD
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
rings
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 494
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 100000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z elektryką

#6 Postautor: rings » poniedziałek, 17 lutego 2020, 10:59

Sprawdź przewód masowy.
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z elektryką

#7 Postautor: Marek » poniedziałek, 17 lutego 2020, 14:52

To już trzeba trochę pojeździć bez ładowania, na początku może być brak kontrolki alternatora lub będzie się świecić na stałe .


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości