Usel reaktywacja

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#106 Postautor: Andrzej » niedziela, 11 października 2020, 10:41

Wydaje mi się że nie .
Sterownik z tą funkcją został zakupiony w Niemczech i zamontowany w Polsce w Sorento w ok 2010 roku .
Później sterownik opracował Alkrak , ale już tylko wersję z wyświetlaczem 2HI 4HI .
I takim autem niedawno jeździłem , na sterowniku Alkraka .
Do auta z niemieckim sterownikiem nie mam już dostępu.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#107 Postautor: TomaszP » niedziela, 11 października 2020, 10:46

muszę zerknąć w schematy Alkraka

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#108 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 11 października 2020, 17:19

Miernik siły dopięcia przodu można zrobić bardzo prosto i typ USELa nie ma znaczenia. Ba, może być podłączony do samochodu w ogóle bez USELa. Wystarczy do przewodu prowadzącego do elektromagnesu podłączyć woltomierz (cyfrowy, diodowy, analogowy) i wyskalować. Tutaj jest schemat (MIERNIK TOD):
viewtopic.php?p=145212#p145212
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#109 Postautor: Marek » niedziela, 11 października 2020, 17:36

Chciałem to powiedzieć. Farmer zrobił mi wyprowadzenie na wskaźnik. Mam wszystko, wskaźnik diodowy, obudowę, tylko od kilku lat nie mogę się jakoś za to zabrać i podłączyć. :)

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#110 Postautor: TomaszP » niedziela, 11 października 2020, 19:21

Szkoda że mam teraz auto rozgrzebane - zaraz bym to pomierzył.
Farmer1971 - czy woltomierz w Twoim układzie jest przeskalowany na zakres 5V ? Mam gdzieś taki moduł - muszę poszukać.
Bardziej podoba mi się wersja z linijką diodową i to zaraz zrobię :)
10-segment-LED-bar-graph.png
10-segment-LED-bar-graph.png (108.35 KiB) Przejrzano 1797 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#111 Postautor: vokal » niedziela, 11 października 2020, 21:09

Miernik pokazany przez Admina to praca mojego autorstwa.
Schematy elektryczne, które przekazał Alkrak prawdopodobnie też.

Jest to miernik oparty na scalaku LM3914.
Więcej o tym jak to działa jest tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=6503&p=79142&hilit=vbar#p79019
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#112 Postautor: Andrzej » niedziela, 11 października 2020, 21:14

Fajnie byłoby, jak byście zacieśnili współpracę i powstałby SUPERUSEL :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#113 Postautor: vokal » niedziela, 11 października 2020, 21:21

Ciężko z tym czasem.
Młode pokolenie dużo czasu pochłania :idn:

Gdybym miał więcej czasu, to nadal bym robił USELe. Towaru kiedyś nakupiłem do tego, ale ten czas.

O LED Barze też kiedyś myślałem, ale trzeba mieć dwa takie same i identycznych LEDach, bo jak trafią się dwa różne panele, to jeden świeci inaczej od drugiego.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#114 Postautor: TomaszP » niedziela, 11 października 2020, 21:23

Tak myślałem że to na LM3914. Dać do tego taki wyświetlacz jak pokazałem w poście wyżej i da się ładnie gdzieś wkomponować. Od Alkraka mam schemat sterownika z wyświetlaczem 2H, 4L - rozrysowane kilka modułów i schemat blokowy.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#115 Postautor: vokal » niedziela, 11 października 2020, 21:34

Muszą być dokładnie dwa takie same panele LED, bo inaczej słabo to wygląda, jak świecą nieco inaczej.
A jeden jak dla mnie był za mały geometrycznie.

Poniżej schematy, wg których wykonałem wyświetlacz vBAR:
vBAR.png

vBAR_led+LM3914 - wsk.png
vBAR_led+LM3914 - wsk.png (9.82 KiB) Przejrzano 1775 razy

vBAR_brd.jpg
vBAR_brd.jpg (159.53 KiB) Przejrzano 1775 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#116 Postautor: TomaszP » niedziela, 11 października 2020, 22:00

Czemu płytka z LM zrobiona na TOP LAYER ?

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#117 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 11 października 2020, 22:29

TomaszP pisze:Farmer1971 - czy woltomierz w Twoim układzie jest przeskalowany na zakres 5V ?

Tak, na 5V przy pełnym napięciu instalacji na elektromagnesie (ok. 14 V) pokazuje 50 % mocy przekazywanej na przód. Ale to robiłem dla woltomierza cyfrowego. Dla ledbara przy pełnym napięciu powinny świecić wszystkie diody.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

TomaszP
moje konto
moje konto
Posty: 203
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 10 grudnia 2017, 21:27
Skąd jesteś: Sosnowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: G7/V9
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#118 Postautor: TomaszP » niedziela, 11 października 2020, 22:37

Dzięki,
narazie nie mam jak pomierzyć - do sterowania elektromagnesu idzie PWM ?

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#119 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 12 października 2020, 07:53

Tak, PWM od ok. 5% przy wolnej jeździe do 100% przy uślizgu tylnej osi.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Usel reaktywacja

#120 Postautor: vokal » poniedziałek, 12 października 2020, 12:57

TomaszP pisze:Czemu płytka z LM zrobiona na TOP LAYER ?


Hmm.
Widzę, ze to pierwsza wersja.
Schemat górny odpowiada ostatecznej wersji.
Schemat dolny i PCB odpowiada mojej pierwszej koncepcji.
Ze względu na pierwotny rozmiar wyświetlacza LMa musiałem przenieść do modułu, przez co trzeba było dodać taśmę komunikacyjną.

Ostateczna wersja PCB:
vBAR_mod+led_11.2014.jpg
vBAR_mod+led_11.2014.jpg (171.16 KiB) Przejrzano 1694 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości