Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
A to nie wiem.
Ja wybrałem 100Ah i 830A.
Aha. I nie twierdzę, że to jakiś super hiper akumulator.
Po prostu taki był mój wybór.
Ja wybrałem 100Ah i 830A.
Aha. I nie twierdzę, że to jakiś super hiper akumulator.
Po prostu taki był mój wybór.
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Ale Andrzeju ja nie zarzucam Ci (broń Boże) jakiegoś zachwalania,sam zaraz po kupnie Sorci miałem zamiar zmienić aku i fakt Yuasa był w finałowej trójce (reszta to Bosch Silver i Centra Futura).
Zastanawiam się tylko czemu taki aku ma tak słaby prąd rozruchowy.
Zastanawiam się tylko czemu taki aku ma tak słaby prąd rozruchowy.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Mam aku z tej samej rodziny, Andrzeju. Też seria 5000 tylko mniejsza pojemność. Jak go zamontowałem pół roku temu(albo nawet trochę więcej ), tak skończyły się moje problemy z elektrownią. Był odłączony od instalacji przez miesiąc, podczas remontu ramy i mostu, a zakręcił jak świeżo wyjęty spod prostownika. Wcześniej miałem Vartę i to była porażka. Ni z gruchy, ni z pietruchy traciła ładunek do zera. Nagle i niespodziewanie. Nie znam historii tej baterii, ale nie wyglądała na starą. Zraziłem się do firmy.
W Yuasa podoba mi się to oczko, które pokazuje, w jakim stanie jest akumulator.
W Yuasa podoba mi się to oczko, które pokazuje, w jakim stanie jest akumulator.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Zaciekawił mnie ten parametr - ilość uruchomień.
Do tej pory nie słyszałem żeby tak klasyfikowano akumulatory.
Okazało się, że wszystko zmieniło się jak weszły na rynek samochody z systemem Start-Stop . Akumulatory do tych aut mają w specyfikacji 300 000 uruchomień
Do tej pory nie słyszałem żeby tak klasyfikowano akumulatory.
Okazało się, że wszystko zmieniło się jak weszły na rynek samochody z systemem Start-Stop . Akumulatory do tych aut mają w specyfikacji 300 000 uruchomień
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2085
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Dlatego pisałem, kup agma
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Mam Yuasa 100ah u siebie, był jak kupiłem samochód. Kiedy był kupioy nie wiem ale widać było że ma najwyżej kilka miesięcy.
Osobiście nie jestem z niego zadowolony. Od samego początku był to akumulator problematyczny. Co mam na myśli?
Ciężkawy rozruch i samochód nie mógł stać nie palony dłużej jak 5 dni nawet w lecie.
No ale może to przypadłość mojego egzemplarza....
Osobiście nie jestem z niego zadowolony. Od samego początku był to akumulator problematyczny. Co mam na myśli?
Ciężkawy rozruch i samochód nie mógł stać nie palony dłużej jak 5 dni nawet w lecie.
No ale może to przypadłość mojego egzemplarza....
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Gdybyś to sprawdził to by było wiadomo jak jest przyczyna .
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Nie miałem pod ręką innego 100ah
Jesienią też muszę kupić bo ten już ciągnie ostatkiem sił więc się okaże ;)
Jesienią też muszę kupić bo ten już ciągnie ostatkiem sił więc się okaże ;)
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Mucha pisze:Dlatego pisałem, kup agma
Oczywiście oglądałem AGMa do Sorento
Panowie pokazali mi Optimę za 999 zł i były dwie sztuki na stanie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Pol.ecam akumulatory słoweńskie Topla lub Tab (ta sama fabryka). Tab jest montowany jako OEM w Volkswagenie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Andrzej pisze:Pewnie zastanawialiście się dlaczego kiedyś akumulatory wytrzymywały w autach 10 lat , a teraz 6 to jest rekord.
Przyczyną szybszego zużycia akumulatorów są warunki w jakich muszą one pracować . Olbrzymia ilość elektroniki, wydajna klimatyzacja, znacznie częstsze zatrzymywanie się i ruszanie, stanie w korkach a przede wszystkim znacznie wyższa temperatura pracy silnika.
Tu się śmiem nie zgodzić, w moich ursusach, jeden '72 drugi '93 z elektroniki nie zamontowałem nic ponadto co przewidział producent. W końcu lat 90-tych w mojej ocenie były problemy z jakością akumulatorów, często starczały na rok. Mały ursus ma nadal pradnicę. A jest używany po kilka/kilkanaście minut praktycznie codziennie przez okrągły rok, parkowany w blaszanej wiacie, przy silnych mrozach w stajni (tam ciepło). Grunt to spawny regulator napięcia. Były centry, Tople i wiele innych. Obecnie standardowo 3 lata bezproblemowo odpalają.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Dziś po 7 latach bezproblemowej współpracy poddała się moja Varta.
Jakieś fatum te padające akumulatory latem ?
A ponieważ Andrzej rozpoczął quiz, to i ja mam zagadkę.
Co kupiłem ?
Koreański, w czarnej obudowie, firma istnieje od 1952 roku. Ktoś zgadnie ?
Rozwiazanie i tak podam wieczorem ”
Jakieś fatum te padające akumulatory latem ?
A ponieważ Andrzej rozpoczął quiz, to i ja mam zagadkę.
Co kupiłem ?
Koreański, w czarnej obudowie, firma istnieje od 1952 roku. Ktoś zgadnie ?
Rozwiazanie i tak podam wieczorem ”
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
hunter pisze:SeBang
Ech, żadnej zabawy z Wami nie ma
Za szybko zgadujące.
Oczywiście, że TAK!
Zdjęcia zamieszczę wieczorem.
A na razie link do strony producenta
https://app.sebangglobal.com/
Jeżeli to prawda co piszą, to są potęgą w produkcji akumulatorów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości