Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Większościowy udziałowiec i technologia Yuasa
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
A wiecie że ja też mam słaby Aku? ale ja kupie agma nikt mnie nie namówi na nic innego
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Załączam obiecane zdjęcia:
Ta warta się poddała wczoraj. Kupiłem ją w grudniu 2012 czyli całkiem nieźle.
No więc dziś kupiłem coś takiego
Dlaczego kupiłem akurat ten akumulator ?
Powodów było kilka:
- Producent: Korea, produkują OEM dla wielu marek, może też dla KIA ?
- Bardzo dobre parametry, wyższy prąd rozruchowy od Varta i Bosch S4 (tu 860A, tam 830A)
- Cena - miodzio... można powiedzieć, że za "czapkę gruszek"
- Nie musiałem zdawać starego akumulatora (akurat "nie miałem go przy sobie" gdy kupowałem ten na giełdzie w Gliwicach )
- No i ten kolor... jest wreszcie czarny jak oryginał Może nie wiecie ale oryginalny akumulator był czarny. Z takim czarnym oryginalnym kupiłem czołga w 2010 roku, wytrzymał 9 lat, potem ta brzydka niebieska Varta 7 lat, a teraz... zobaczymy
- firma jest własnością Yuasa a tego brandu "SeBang" prawie nikt jeszcze w Polsce nie zna. No to ja będę pionierem.
Po 5 minutach z kluczem nasadowym 12 i 10 komora silnika wyglądała tak:
Wreszcie jest tak, jak być powinno
Ta warta się poddała wczoraj. Kupiłem ją w grudniu 2012 czyli całkiem nieźle.
No więc dziś kupiłem coś takiego
Dlaczego kupiłem akurat ten akumulator ?
Powodów było kilka:
- Producent: Korea, produkują OEM dla wielu marek, może też dla KIA ?
- Bardzo dobre parametry, wyższy prąd rozruchowy od Varta i Bosch S4 (tu 860A, tam 830A)
- Cena - miodzio... można powiedzieć, że za "czapkę gruszek"
- Nie musiałem zdawać starego akumulatora (akurat "nie miałem go przy sobie" gdy kupowałem ten na giełdzie w Gliwicach )
- No i ten kolor... jest wreszcie czarny jak oryginał Może nie wiecie ale oryginalny akumulator był czarny. Z takim czarnym oryginalnym kupiłem czołga w 2010 roku, wytrzymał 9 lat, potem ta brzydka niebieska Varta 7 lat, a teraz... zobaczymy
- firma jest własnością Yuasa a tego brandu "SeBang" prawie nikt jeszcze w Polsce nie zna. No to ja będę pionierem.
Po 5 minutach z kluczem nasadowym 12 i 10 komora silnika wyglądała tak:
Wreszcie jest tak, jak być powinno
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Można powiedzieć , że masz oryginał
Czyli z tego wynika , że każda Kia Sorento I powinna mieć w tej chwili trzeci akumulator od nowości .
Czyli z tego wynika , że każda Kia Sorento I powinna mieć w tej chwili trzeci akumulator od nowości .
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Co do "oryginału", to taką właśnie historię "wciskał" mi sprzedawca
Jednak, jeżeli prawdą jest, że firma ta produkuje 20 mln sztuk akumulatorów rocznie i znajdują się w TOP 5 producentów na świecie oraz, że produkują dla wielu marek samochodów baterie na "pierwszy montaż", to kto wie jak daleko temu czemuś do oryginalnego akumulatora z Sorento I
Niekoniecznie. Jakiś ostatni polift może mieć jeszcze nawet pierwszy akumulator, o ile wytrzymują one wciąż prawie 10 lat tak jak mój pierwszy.
Ps. Wiem, że nie należy cytować pod postem na który się odpowiada, ale moja odpowiedź była wyraźnie 2 wątkowa
Jednak, jeżeli prawdą jest, że firma ta produkuje 20 mln sztuk akumulatorów rocznie i znajdują się w TOP 5 producentów na świecie oraz, że produkują dla wielu marek samochodów baterie na "pierwszy montaż", to kto wie jak daleko temu czemuś do oryginalnego akumulatora z Sorento I
Andrzej pisze:Czyli z tego wynika , że każda Kia Sorento I powinna mieć w tej chwili trzeci akumulator od nowości .
Niekoniecznie. Jakiś ostatni polift może mieć jeszcze nawet pierwszy akumulator, o ile wytrzymują one wciąż prawie 10 lat tak jak mój pierwszy.
Ps. Wiem, że nie należy cytować pod postem na który się odpowiada, ale moja odpowiedź była wyraźnie 2 wątkowa
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
No to ciekawe czy odezwie się ktoś kto ma jeszcze fabryczny akumulator , albo chociaż niedawno wymieniał .
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Jak już o akumulatorach, zna ktoś markę Duplo"
Nie że se jaja robię, miałem taki w benzynowym Seacie i fakturę zakupu z niemiec - po sześciu latach rozrusznik kręcił tylko do 20 minut od zgaszenia motoru.
Nie że se jaja robię, miałem taki w benzynowym Seacie i fakturę zakupu z niemiec - po sześciu latach rozrusznik kręcił tylko do 20 minut od zgaszenia motoru.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Oby dobrze służył . Varta ma lepszy prąd rozruchowy 830 EN mierzony przy -18 , a Sebang ma 730 A na zimno i 860 A nie wiadomo w jakiej normie .
- gumis
- moja ranga
- Posty: 138
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
- Skąd jesteś: Pomorskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: VW Garbus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Andrzej ja mam, ale czuje, że na zimę czeka mnie wymiana... [WHITE SMILING FACE]Andrzej pisze:No to ciekawe czy odezwie się ktoś kto ma jeszcze fabryczny akumulator , albo chociaż niedawno wymieniał .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Fabryczny ? Możesz wstawić zdjęcie lub opisać jaki to jest .
- gumis
- moja ranga
- Posty: 138
- Wiek: 54
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2017, 12:54
- Skąd jesteś: Pomorskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: VW Garbus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Marku jutro postaram sie zrobić zdjęcie.Marek pisze:Fabryczny ? Możesz wstawić zdjęcie lub opisać jaki to jest .
Wydaje mi się, że to oryginał, bo kiedyś jak ładowałem to było chyba zaznaczenie przy "09" więc stawiałbym, że od nowości...
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana akumulatora na nowy 2.5 CRDi
Oryginał jest cały czarny i na naklejce ma logo KIA.
Przynajmniej w dieslu przedlifcie tak było.
Przynajmniej w dieslu przedlifcie tak było.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości