Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Witam. W niedziele nawiedziło mnie na podłączenie rozgałęźnika gniazda zasilania do gniazda na tunelu środkowym (to tylne dla pasażerów),i ze zdziwieniem zauważyłem ze brak tam zasilania. Najpierw pomyślałem że coś nie teges z kablem po miedzy przednim gniazdem a środkowym ,ale oglądając forum doczytałem że są one na osobnych bezpiecznikach (czyli hurra to zapewne bezpiecznik spalony).
Dziś oglądając bezpieczniki ze zdziwieniem zauważyłem ze wszystkie są OK . Drążąc dalej temat sprawdziłem i okazało się że do bezpiecznika od środkowego gniazda nie dochodzi "+" co ciekawe bezpiecznik od zapalniczki też nie ma zasilania.
Sądząc że winny może być bezpiecznik ze skrzynki w komorze silnika (czy w ogóle te obwody maja zabezpieczenie w tej skrzynce ? ) posprawdzałem i tam bezpieczniki,niestety nic to nie dało wszystkie były OK.
I teraz prośba do bardziej obeznanych z "kablologią" ,czy może ktoś doradzić co jeszcze sprawdzić zanim zacznę rwać plastiki żeby się dostać do wiązek po miedzy skrzynkami a gniazdem zasilania.
PS. Nie działające bezpieczniki to nr.5 i 6 przy nodze kierowcy.
Dziś oglądając bezpieczniki ze zdziwieniem zauważyłem ze wszystkie są OK . Drążąc dalej temat sprawdziłem i okazało się że do bezpiecznika od środkowego gniazda nie dochodzi "+" co ciekawe bezpiecznik od zapalniczki też nie ma zasilania.
Sądząc że winny może być bezpiecznik ze skrzynki w komorze silnika (czy w ogóle te obwody maja zabezpieczenie w tej skrzynce ? ) posprawdzałem i tam bezpieczniki,niestety nic to nie dało wszystkie były OK.
I teraz prośba do bardziej obeznanych z "kablologią" ,czy może ktoś doradzić co jeszcze sprawdzić zanim zacznę rwać plastiki żeby się dostać do wiązek po miedzy skrzynkami a gniazdem zasilania.
PS. Nie działające bezpieczniki to nr.5 i 6 przy nodze kierowcy.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
W komorze silnika sprawdź bezpieczniki BTN1 40A oraz ILLUMI 10A . Zapalniczka działa po kluczyku .
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Wiem Marku ,dlatego test robiłem na odpalonym silniku i nic
Bezpieczniki oba sprawne.
Bezpieczniki oba sprawne.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Znalazłem taki schemat tylko nie jestem pewien czy to od Sorento , sprawdź jeszcze kostki pod skrzynką bezpiecznikową .
- Załączniki
-
- 0996b43f80250ebc.gif (86.53 KiB) Przejrzano 1259 razy
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Najnowsze wieści z przed chwili,sprawdzałem te bezpieczniki co pisał Marek i na ILLUMI 10A brak zasilania przy włączonym zapłonie.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Jeśli nie masz na nim napięcia, to więcej rzeczy powinno nie działać. Prawdopodobnie przyczyną są kostki pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Alien możesz z łaski swojej je wymienić ?
Jak narazie przyuważyłem tylko zapalniczkę i środkowe gniazdo zasilania.
Jak narazie przyuważyłem tylko zapalniczkę i środkowe gniazdo zasilania.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Wystarczy poszukać, ale ok. Proszę.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Ahhh no tak ,przeprasz bardz mea Culpa.
Hmm ciekawe,przełącznik awaryjny -działa,
zegar -działa,
zestaw i miernik wielozadaniowy - nie wiem co to ,
włącznik szyb - działa,
włącznik tylnego odszraniacza (czyżby tylna szyba grzana ?) ,
włacznik tylnej wycieraczki i spryskiwacza -działa,
audio - działa
Bosz mam nadzieje że nie okaże się że mam "druciarstwo"
PS. A tak przewidując że mnie to nie ominie mam pytanie, duży jest luz na kablach żeby zajrzeć do wtyczek pod skrzynka bezpieczników w komorze silnika ?
I kolejna sprawa, czy tak jak w innych autach wtyczki są tak zbudowane że nie da się ich inaczej wpiąć ?
Hmm ciekawe,przełącznik awaryjny -działa,
zegar -działa,
zestaw i miernik wielozadaniowy - nie wiem co to ,
włącznik szyb - działa,
włącznik tylnego odszraniacza (czyżby tylna szyba grzana ?) ,
włacznik tylnej wycieraczki i spryskiwacza -działa,
audio - działa
Bosz mam nadzieje że nie okaże się że mam "druciarstwo"
PS. A tak przewidując że mnie to nie ominie mam pytanie, duży jest luz na kablach żeby zajrzeć do wtyczek pod skrzynka bezpieczników w komorze silnika ?
I kolejna sprawa, czy tak jak w innych autach wtyczki są tak zbudowane że nie da się ich inaczej wpiąć ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Powinna się unieść , wtyczki są kluczowane , inaczej nie wepniesz .
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Łoo to pięknie ,dałem rade zregenerować 12 warstw ścieżek w skrzynce bezpiecznikowej Forda Scorpio to i to ogarnę
Dzięki koledzy za pomoc
Dzięki koledzy za pomoc
-
- moja ranga
- Posty: 112
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
- Skąd jesteś: okolice Wroclawia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: 6C
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: Ford Sierra
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Adam73 pisze:Łoo to pięknie ,dałem rade zregenerować 12 warstw ścieżek w skrzynce bezpiecznikowej Forda Scorpio to i to ogarnę
Dzięki koledzy za pomoc
Ehh te Scorpiowe wiązki Wieloryba miałeś?
Witam fordowego brata
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Nieee , miałem kupić ale chłopaki z forum FST ostrzegli mnie przed jego wiązkami.
Był sedan z '90 mk1 i Hatchback z '92 oba z motorem 2.0 dohc.
I nie prawda że "Ford gówno wort" ,poprostu " Nie każda morda pasuje do Forda".
Był sedan z '90 mk1 i Hatchback z '92 oba z motorem 2.0 dohc.
I nie prawda że "Ford gówno wort" ,poprostu " Nie każda morda pasuje do Forda".
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Na Illumi dostajesz zasilanie z przekaźnika TNS pod maską, ale dopiero po włączeniu postojówek.
Sprawdź najpierw dokładnie przekaźnik BTN3 40A pod maską. Jeśli jest dobry, to musisz pogrzebać pod plastikiem przy nodze kierowcy. Tam jest przekaźnik od zapalniczek, który dostaje zasilanie z bezpiecznika BTN3.
Sprawdź najpierw dokładnie przekaźnik BTN3 40A pod maską. Jeśli jest dobry, to musisz pogrzebać pod plastikiem przy nodze kierowcy. Tam jest przekaźnik od zapalniczek, który dostaje zasilanie z bezpiecznika BTN3.
-
- dobry jak...
- Posty: 974
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z zapalniczką i środkowym gniazdem zasilania
Faktycznie Illumi działa z pozycjami tu jest Ok.
Niestety sprawdziłem przekaźnik BTN3 40A i o zgrozo na obu bolcach mam zasilanie ( na jednym widzę że chyba pełne 12V bo próbnik świeci mocno , na drugim słabo jak by miał zwarcie).
Co do rozbierania skrzynki bezpieczników niestety praca nie daje czasu na to
Niestety sprawdziłem przekaźnik BTN3 40A i o zgrozo na obu bolcach mam zasilanie ( na jednym widzę że chyba pełne 12V bo próbnik świeci mocno , na drugim słabo jak by miał zwarcie).
Co do rozbierania skrzynki bezpieczników niestety praca nie daje czasu na to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości