Koło pasowe alternatora
Moderator: Moderator
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Koło pasowe alternatora
Panowie szukałem nie znalazłem...
Ktoś z was wymieniał koło pasowe alternatora?
Może napisać co i jak?
Interesuje mnie czy do wymiany trzeba wyjmować alternator i czy są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia.
Ktoś z was wymieniał koło pasowe alternatora?
Może napisać co i jak?
Interesuje mnie czy do wymiany trzeba wyjmować alternator i czy są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
Potrzebny , i drugi , torx lub ampul , tylko nie pamiętam rozmiaru . Czy się uda bez zdejmowania , trudno powiedzieć , to zależy kto poprzednio dokręcał , jeżeli fabrycznie to powinno się udać .
- Załączniki
-
- ef91f6004c20aad112b7785bb2b0.jpg (17.7 KiB) Przejrzano 1081 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
Jak byś był tak uprzejmy.... był bym ci wdzięczny, każda informacja cenna. Przeważnie są 33 ale bywają też 32 i 31.
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
U ojca w kyronie alternator jest na dole po lewej, udało się nam wymienić koło bez wyjmowania.
USEL inside
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
angelus210 pisze:U ojca w kyronie alternator jest na dole po lewej, udało się nam wymienić koło bez wyjmowania.
No i kupa.....
Nie będzie szybkiej wymiany...
Valeo poskąpiło wpustu na torxa w wałku więc nie ma go jak zablokować. Dziwne bo praktycznie wszystkie alternatory takowy posiadają. Mało tego....
Nie dość że trzeba będzie wyjąć alternator to jeszcze będzie trzeba go rozebrać bo nie ma jak zablokować wałka.
Teraz mam dylemat... Zdjąłem pasek i sprzęgło działa bez zarzutu alternator kręci się lekko i cicho. Jedynie zaćwierka sobie chwilę po uruchomieniu. Może dlatego że alternator max obciążony bo akumulator rozładowany. Nie wiem czy się tego czepiać
Dzięki Marku
Klucz zamówiony.
-
- moja ranga
- Posty: 132
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
- Skąd jesteś: Zbąszynek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Opel Ve tra b
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
Kolega miał przypadek że pod wpływem temperatury sprzęgiełko przestało działać, tzn. raz ładowanie było raz nie od taki psikus. Po wymianie na nowe wszystko jest git
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
Nie musisz go rozbierać , chyba że chcesz dokładnie sprawdzić sprzęgiełko . Odkręcisz kluczem pneumatycznym . Pasek nie powinien piszczeć , może ono przepuszcza w chwilę po uruchomieniu . Możesz spróbować odkręcić na samochodzie wacum pompę , w ten sposób możesz zablokować wałek od tyłu .
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
vokal pisze:ronin, po co wymieniasz koło?
Padło sprzęgło, czy inny powód?
Niby wszystko działa tylko ćwierka chwilę po uruchomieniu silnika. Zdjąłem pasek wszystko działa bez zarzutu, alternator lekko się kręci sprzęgło działa i nie przepuszcza. Po prostu słyszałem opinie że to ćwierkanie to pierwszy objaw padania sprzęgła. Nie zawracał bym sobie tym głowy ale niedługo wyjazd na urlop.
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
My złapalismy koło zwykła żabą do rur bo i tak szło do kosza i wtedy imbusem odkręciliśmy śrubę.
USEL inside
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
No właśnie w tym rzecz że nie ma imbusa. Nie ma w wałku wyfrezowania pod żaden klucz, niczym nie zablokuję wałka.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe alternatora
Właściwie to zdjęcie alternatora jest proste , ale skoro pytałeś to podpowiadałem , zdejmiesz pneumatem odkręcisz koło i po krzyku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości